וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי הכה בחופי אינדונזיה: לפחות 222 נהרגו ומאות נפצעו

אסון טבע נוסף במדינת האיים: עשרות בני אדם נהרגו, מאות נפצעו ורבים נוספים עדיין מוגדרים נעדרים. "הגל הנוסף הציף את אזור המלון שבו הייתי וסחף אחריו מכוניות", סיפר תייר שניצל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צנואמי באינדונזיה - עדכונים אחרונים:

-הצונאמי הכה בין האיים ג'אווה וסומטרה בעקבות התפרצות הר הגעש קרקטואה
-לפחות 222 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו; מאות נעדרים
-הסוכנות לניהול אסונות: "מספר הקורבנות ככל הנראה יעלה"
-הרשויות הזהירו תושבים ותיירים להתרחק מהחופים
-כוחות החירום מתקשים להגיע לאזורים שנפגעו
-הגל תועד כשהוא פוגע בלהקת רוק בזמן הופעה

לפחות 222 בני אדם נהרגו ועוד מאות נוספים נפצעו הלילה (ראשון) בעקבות צונאמי שהכה סמוך למצר סונדה שבין האיים האינדונזיים ג'אווה וסומטרה - כך דיווחו גופים רשמיים במדינה. עוד נמסר כי שני בני אדם מוגדרים כנעדרים ומאות מבנים ניזוקו באסון, שככל הנראה נגרם בשל מפולות תת-קרקעיות לאחר התפרצות הר הגעש קרקטואה אתמול.

אנדן פרמאנה, ראש הסוכנות לניהול אסונות במדינה, מסר לכלי התקשורת האינדונזיים כי כוחות משטרה מספקים מענה מיידי לקורבנות באי ג'אווה המתויר שליד הבירה ג'קארטה, זאת משום שכוחות החילוץ עדיין לא הגיעו לאזור. "רבים נעדרים", אמר פרמאנה. "ומספר ההרוגים והפצועים יעלה ככל הנראה".


עוד בוואלה! NEWS
מאות גופות בבוץ: מתקשים לחלץ את קורבנות הצונאמי באינדונזיה
בין מזוודות הכסף לחזרת ההפגנות בגדר: חמאס הרדים את הדרג המדיני
בשל הנסיגה מסוריה: "שליח ארה"ב למאבק בדאעש התפטר"

רעידת אדמה, אינדונזיה, ג'ווה, 21 דצמבר 2018. רויטרס
נזקי הצונאמי באי ג'אווה, הלילה/רויטרס

"הייתי חייב לברוח, הגלים נחתו 20 מטר אחרי החוף", כתב בעמוד הפייסבוק שלו תייר שניצל מהאסון. הוא סיפר כי צילם את הר הגעש כשלפתע הבחין בגל המתקרב. "הגל הנוסף הציף את אזור המלון בו שהיתי וסחף אחריו מכוניות. אני ומשפחתי הצלחנו להימלט ולהגיע לאזור גבוה דרך יערות וכפרים".

הרשויות הזהירו את התושבים והתיירים להתרחק מאזור החופים. "בבקשה אל תהיו בקרבת מצרי סונדה. לכל מי שהתפנה, אנא אל תשובו עדיין", קרא רהמאט טריונו, מסוכנות המטאורולוגיה, הקלימטולוגיה והגיאופיזיקה.

לאחר פגיעת הצונאמי נצפו הררי פסולת מבתים, מכוניות ועצים שנהרסו. כוחות החירום מתקשים להגיע לחלק מהאזורים שנפגעו. באחד מהמקרים שדווחו, 250 עובדי חברת ממשלתית התאספו כדי לחגוג את סיום השנה הקרובה בטנג'ונג לסונג. לפחות שבעה מהם נהרגו במקום ורבים שברו את עצמותיהם.

רגעי פגיעת הצונאמי בזמן הופעה חיה בחופי האי ג'אווה

בתיעוד מהיום נראה גל פוגע בהופעת רוק מקומית בזמן הופעה, שהרג את אחד מהמוזיקאים והיתר נעדרים. הלהקה מסרה כי "המים סחפו את הבמה שהייתה ממוקמת קרוב מאוד לים. הם התרוממו וסחפו את כל מי שהיה שם. איבדנו את אהובינו, כולל הבסיסט והמנהל שלנו... האחרים נעדרים".

בספטמבר: אסון נוסף במדינת האיים

בספטמבר האחרון נהרגו מעל ל-1,600 בני אדם ורבים נוספים נפצעו באורח קשה כשצונאמי בגובה שישה מטרים הכה בעיר קטנה באי סולוואסי שבאינדונזיה, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.5 הורגשה באזור שבדרום-מזרח אסיה. רעידת האדמה גרמה לקריסת בניינים ולהיסחפות כלי שיט אל החוף. דוויקטוריטה קרנוואטי, העומד בראש סוכנות המטאורולוגיה והגיאופיזיקה של אינדונזיה, הודיע כי הצונאמי הסתיים אך הוסיף כי "המצב כאוטי, אנשים רצים ברחובות והבניינים קרסו. יש ספינה שנסחפה אל החוף".

רעידת אדמה, אינדונזיה, ג'ווה, 21 דצמבר 2018. רויטרס
נזקי הצונאמי באי ג'אווה, הלילה/רויטרס

לאחר תקרית הצונאמי בסולוואסי, התגלה כי הרשויות באי סולאווסי האינדונזי לא העבירו אזהרות מפני גלי צונאמי לתושבים המקומיים - כך קבע מכון מחקר גרמני, שפיתח עבור המדינה מערכת להתרעת גלי ענק.

המערכת הועברה מגרמניה לאינדונזיה אחרי הצונאמי ההרסני ב-2004, אז נהרגו 226 אלף איש. עם זאת, שאלות רבות עלו על יעילותה עלו אחרי האסון באי סולוואסי, שהחל עם רעידת אדמה בעוצמה 7.5 שגרמה לגלי הענק. "הבעיה הייתה התקשורת בין הרשויות המקומיות לבין התושבים, לדוגמה בחוף, כמו גם בתוך סלוואסי", אמר מנהל המכון GFZ, יורן לאוטרג'ונג. הוא אמר שהמערכת עצמה עבדה כמתוכנן, כשהעריכה את בואם של גלים עד לגובה של שלושה מטרים מצפון-מערב לאי.

(עדכון ראשון: 1:45)

רעידת אדמה, אינדונזיה, ג'ווה, 21 דצמבר 2018. רויטרס
אזרחים שנמלטו מהצונאמי מרוכזים במסגד מקומי באי ג'אווה, הבוקר/רויטרס
לפחות 62 הרוגים בפגיעת צונאמי בחופי אינדונזיה. AP
הריסות בתים סמוכים לחוף הים באינדונזיה, היום/AP
לפחות 62 הרוגים בפגיעת צונאמי בחופי אינדונזיה. AP
נזקי פגיעת הצונאמי, היום/AP
לפחות 62 הרוגים בפגיעת צונאמי בחופי אינדונזיה. AP
רבים נאלצו לנטוש את בתיהם. הצונאמי באינדונזיה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully