וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות גופות בבוץ: מתקשים לחלץ את קורבנות הצונאמי באינדונזיה

6.10.2018 / 13:56

הכוחות לא מצליחים לפלס דרך לאזורים שנקברו תחת בוץ טובעני בעיר התיירותית פאלו, והממשלה הודיעה כי היא שוקלת להפסיק את המאמצים ולהפוך את עיי החורבות לקברי המונים. יותר משבוע אחרי הצונאמי, עלה מניין ההרוגים מעבר ל-1,600 בנוסף למאות שעדיין מוגדרים כנעדרים

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

עם הימשכות מאמצי חילוץ הנפגעים מהצונאמי באי סולוואסי ועליית מניין ההרוגים מעבר מ-1,600, הממשלה באינדונזיה אמרה כי היא שוקלת להפוך את חלק מהאזורים שנפגעו לקבר המונים. שר הביטחון, ויראנטו, אמר כי המאמצים לפנות את הגופות הפכו בעייתיים בחלקים מהעיר פאלו, שבה בוץ הציף את הרחובות וקבר תחתיו מאות קורבנות.

לדבריו, הציוד הכבד לא יכול לפעול באזורים אלה מחשש שיטבע בבוץ הטובעני. הרעיון נידון עם רשויות הדת המקומיות ועם משפחות הקורבנות, על האפשרות לסיים את החיפושים, להפוך אותם לקברי המונים ולהחשיב את הקורבנות כ"קדושים".

עוד בוואלה! NEWS:
הדרוזים בסוריה מתחילים להתחמש אחרי הטבח הקטלני: "זה כמו סיוט"
מול 24 מטוסים מצריים: תיעוד נדיר של אלוף ההפלות ממלחמת כיפור
שבדיה: ילדה בת שמונה מצאה חרב בת 1,500 שנה באגם

הריסות באי סולוואסי שבאינדונזיה אחרי הצונאמי 5 אוקטובר 2018. AP
הריסות באינדונזיה, שבוע אחרי הצונאמי/AP
מטוס תובלה מיפן שנחת בפאלו לסיוע לאינדונזיה אחרי הצונאמי 6 אוקטובר 2018. AP
חיילים מצבא יפן ואינדונזיה עם מטוס התובלה שהגיע כדי לסייע לנפגעי הצונאמי/AP

הצונאמי, שבא בעקבות רעידת אדמה חזקה שהכתה במדינת האיים שבדרום-מזרח אסיה, גרם למותם של 1,649 בני אדם לפי מניין ההרוגים העדכני. סוכנות האסונות המקומית הודיעה כי 265 בני אדם עדיין נחשבים לנעדרים, אם כי רבים מהם ככל הנראה קבורים בבוץ ובהריסות המבנים שקרסו. בנוסף אליהם, כ-70 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם ונותרו מחוסרי קורת גג.

יותר משבוע חלף מאז רעידת האדמה שחוללה את הצונאמי, ושבעקבותיה אירעו כ-450 רעידות משנה. היום נחת מטוס תובלה מיפן בפאלו כשהוא נושא על גבו ציוד חירום, שכולל אוכל ותרופות. בינתיים, הטיסות המסחריות בשדה התעופה המקומי של העיר התיירותית חודשו חלקית בלבד, עם שתיים עד שלוש טיסות מדי יום.

הריסות באי סולוואסי שבאינדונזיה אחרי הצונאמי 5 אוקטובר 2018. AP
הריסות באינדונזיה, שבוע אחרי הצונאמי/AP
מבט אווירי על ההרס באזור פטובו שבעיר פאלו, אינדונזיה, בעקבות רעידת האדמה, 2 באוקטובר 2018. רויטרס
צילום אווירי של ההריסות בעיר פאלו/רויטרס

העיר פאלו, שאירחה פסטיבל בחוף בזמן האסון, הפכה לעיי חורבות אחרי שהרעש, שעוצמתו הייתה 7.5, שיטח בתים, קרע עצים ממקומם והשליך לכל עבר מכוניות, בזמן שמי האוקיינוס הפכו את הרחובות לנהרות. השורדים בזזו חנויות ומשאיות סיוע בחיפושיהם אחרי מזון ומוצרי יסוד אחרים. עשרות נעצרו בחשד לביזה והמשטרה הזהירה כי היא תפתח באש לעבר גנבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully