וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: ילדה בת שמונה מצאה חרב בת 1,500 שנה באגם

במהלך חופשה בבית קיט משפחתי על שפת אגם בדרום שבדיה, הילדה סאגה ואנסק מצאה חרב פרה-ויקינגית בת 1,500 שנה. "הרגשתי משהו עם ידית בתוך המים והרמתי אותו", סיפרה. כעת ממשיכים במחוז ינשפינג בחיפושים אחר שרידים עתיקים נוספים

אגם בשבדיה. AP
אגם בשבדיה/AP

ילדה בת שמונה משבדיה ששחתה באגם במהלך חופשה משפחתית מצאה פריט נדיר - חרב מהתקופה הפרה-ויקינגית. סאגה ואנסק מצאה את השריד באגם וידוסטרן במהלך חופשה בבית הקיט המשפחתי במחוז ינשפינג שבדרום המדינה. תחילה דווח כי החרב בת אלף שנים, אך מומחים במוזיאון מקומי מאמינים כעת כי ייתכן והיא בת כ-1,500 שנים. "לא בכל יום נתקלים בחרב באגם", אמר נציג מהמוזיאון.

בעקבות הבצורת באזור מפלס המים באגם היה נמוך במיוחד, וכך הצליחה סאגה לגלות את כלי הנשק העתיק. "הרגשתי משהו עם ידית בתוך המים והרמתי אותו", סיפרה הילדה. "הלכתי לספר לאבא שלי שזה נראה כמו חרב". אביה של סאגה, אנדי ואנסק, אמר כי בהתחלה הוא חשב שבתו מצאה במים מקל או ענף מיוחד. רק לאחר שביקש מחברו לבחון את החפץ התגלה כי מדובר בשריד עתיק.

עוד בעולם:
קול לנשים המעונות: פרס נובל לשלום בסימן מאבק MeToo#
יורש העצר הסעודי משיב לטראמפ: אנו לא מקבלים נשק בחינם מארה"ב
15 שנות מאסר על שחיתות: עוד נשיא דרום קוריאני הולך לכלא

חרב בת 1,500 מהעידן הפרה-ויקינגי שנמצאה באגם בשבדיה. JONKOPING COUNTY MUSEUM, אתר רשמי
החרב/אתר רשמי, JONKOPING COUNTY MUSEUM

במוזיאון המקומי, בו מוחזקת החרב, אמרו כי היא נשמרה במצב טוב מאוד. מציאתה של סאגה הובילה את אנשי המוזיאון והמועצה המקומית לפתוח בחפירות ארכיאולוגיות במקום, במהלכן איתרו סיכת נוי מהמאה השלישית. כעת ממשיכים במחוז ינשפינג בחיפושים אחר שרידים עתיקים נוספים.

עוד באותו נושא

צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

לכתבה המלאה

החרב שנמצאה באגם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully