וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

5.10.2018 / 14:33

מנג הונגוויי היה בעבר סגן שר בבייג'ינג ואחרי שלא שב מביקורו במולדתו, דיווחה אשתו למשטרה בצרפת על היעדרותו. לפי דיווח בהונג קונג, הוא נעצר ונשלח לחקירה מיד עם נחיתתו. האינטרפול: "זהו עניין בין שתי המדינות"

נשיא האינטרפול. רויטרס
מנג/רויטרס

משטרת צרפת פתחה בחקירה אחרי שאשתו של נשיא האינטרפול, מנג הונגוויי, דיווחה כי הוא נעדר מאז שנסע לסין בחודש שעבר - כך אמרו היום (שישי) גורמים במשטרה המקומית. לדבריהם, אשתו של מנג, החיה עם ילדיהם בליון, שם נמצא מטה ארגון השיטור הבינלאומי, יצרה קשר עם המשטרה אחרי שלא שמעה מבעלה מאז שנסע למולדתו ב-ב-29 בספטמבר. הגורמים אמרו כי הם חוקרים את מה שמוגדר כ"היעלמות מדאיגה".

בעיתון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט היוצא לאור בהונג קונג דווח מפי גורם עלום שם כי מנג, בן 64, נמצא תחת חקירה שאליה נלקח מיד עם נחיתתו. מנג היה בעבר סגן שר לביטחון הציבור בסין, וארגוני זכויות אדם הביעו חשש כי בייג'ינג תנסה לנצל את תפקידו כדי לעקוב אחרי מתנגדי משטר בעולם. עוד דווח כי מנג איבד את מושבו בוועידת המפלגה הקומוניסטית באפריל האחרון.

האינטרפול מסר כי הוא מודע לדיווחים על "היעלמותו לכאורה" של נשיא הארגון, שתפקידו העיקרי הוא לספק מנגנון תיאום בין כוחות משטרה במדינות שונות כדי ליידע אותם על מבוקשים במדינות אחרות. "זהו עניין של הרשויות הרלוונטיות בצרפת ובסין", נמסר.

עוד ידיעות מהעולם
טלפונים הופקדו, מכוניות נסעו: תעלומת העיתונאי הסעודי שנעלם באיסטנבול
על המאבק באלימות מינית: רופא מקונגו וניצולת רצח העם היזידי זכו בנובל לשלום

לפי אתר האינטרפול, למנג, שמונה לתפקיד ב-2016, יש ניסיון של קרוב ל-40 שנה במשפט פלילי ובשיטור, והוא פיקח על נושאים הקשורים למוסדות משפטיים, מאבק בסחר בסמים וללוחמה בטרור. לפי גורמים דיפלומטיים, תפקיד נשיא האינטרפול הוא סמלי בעקרו, כשרוב העבודה היומיומית מתבצעת על ידי מזכ"ל הארגון ואנשיו.

בייג'ינג לחצה בעבר על מדינות אחרות לעצור ולגרש בחזרה לסין אזרחים שאותם היא מאשימה בפשעים שונים, כולל עבירות שחיתות וטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully