וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי משיב לטראמפ: אנו לא מקבלים נשק בחינם מארה"ב

5.10.2018 / 22:13

בן סלמאן אמנם שיבח את היחסים עם הנשיא ואמר כי הוא אוהב לעבוד עמו, אך הוא דחה את דבריו על כך שריאד אינה משלמת על הסיוע הצבאי. "חברים אומרים דברים טובים וגם רעים", אמר. על היעלמות העיתונאי הגולה: "טורקיה יכולה לחפש בקונסוליה, אין לנו מה להסתיר"

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, אמר כי הממלכה לא מקבל נשק בחינם מארצות הברית, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ אמר כי אביו, המלך סלמאן, לא היה שורד שבועיים בשלטון ללא הסיוע האמריקני.

למרות זאת, בריאיון נרחב לבלומברג, שפורסם הערב (שישי), שיבח הנסיך את היחסים עם טראמפ. "אני עובד לעבוד איתו. אתה יודע, עליך לקבל זאת שכל חבר יכול להגיד דברים טובים ודברים רעים", אמר בן סלמאן בן ה-33.

לדבריו, "אנחנו סבורים כי כלי הנשק שיש לנו מארצות הברית נקנו בכסף, זה לא בחינם. כך שמאז שהחלו היחסים בין ארצות הברית לבין ערב הסעודית, קנינו הכול בכסף".

טראמפ אמר את הדברים על המלך הסעודי במהלך עצרת בחירות שקיים השבוע, ברקע עליית מחירי הנפט העולמיים. הוא סיפר כי אמר לסלמאן בשיחת טלפון שקיימו לאחרונה כי על ריאד לשלם על הסיוע הצבאי שהיא מקבלת מוושינגטון.

יורש העצר הסעודי בפגישתו עם נשיא ארה"ב: "מחויבים להיפטר מאיומים העומדים בפנינו". רויטרס
טראמפ ובן סלמאן בבית הלבן בחודש מרץ האחרון/רויטרס

בריאיון נשאל יורש העצר הסעודי גם על היעלמותו של העיתונאי הגולה ג'מאל חאשקוגי', שנעדר מאז שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ביום שלישי. לדבריו, טורקיה יכולה לחפש שם אחרי העיתונאי, שהפך לאחד ממבקריו הבולטים של בן סלמאן מגלותו בארצות הברית.

"המתקן הוא טריטוריה ריבונית, אבל אנחנו נאפשר להם להיכנס ולחפש ולעשות מה שהם רוצים לעשות", אמר. "אין לנו דברים להסתיר".

מכריו של העיתונאי וארוסתו וכן הרשויות בטורקיה טוענות כי הוא לא עזב את מבנה הקונסוליה מאז שנכנס אליה כדי לחתום על מסמכי גירושים, אך בריאד טוענים כי הוא יצא מהמבנה כעבור זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully