וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הנסיגה מסוריה: "שליח ארה"ב למאבק בדאעש התפטר"

22.12.2018 / 19:01

לאחר הודעת טראמפ על הסגת החיילים האמריקנים מסוריה, ב-CBS דווח כי ברט מקגרק, שריכז את פעילות הקואליציה בשיתוף הכורדים למאבק בארגון הטרור, הצטרף לשר הגנה מאטיס והתפטר. היועץ, המשמש בתפקידו מאז תקופת אובמה, קיבל את ההודעה על הנסיגה בעת שנפגש עם נציגי הכורדים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

השליח המיוחד של ארצות הברית לקואליציה נגד דאעש הודיע על התפטרותו לאחר ההודעה על נסיגת ארצות הברית מסוריה - כך דווח היום (שבת) ב-CBS. על פי הדיווח, ברט מקגרק אמור היה לסיים את תפקידו, שהחל עוד בתקופת הנשיא הקודם, ברק אובמה, בתחילת השנה הבאה, אך הקדים להודיע לשר החוץ מייק פומפאו על רצונו לעזוב לאור חילוקי דעות בנושא הסגת 2,000 חיילי ארצות הברית מבסיסיהם בסוריה. המהלך ספג ביקורת רבה והביא לטענות כי ארצות הברית "נוטשת את בנות בריתה" במערכה מול ארגון הטרור בסוריה ובעיראק.

מקגרק הגיש אתמול את מכתב ההתפטרות, יום אחד בלבד לאחר ששר ההגנה ג'יימס מאטיס התפטר מתפקידו לאחר חילוקי דעות דומים עם הנשיא דונלד טראמפ. על פי הדיווח, השליח המיוחד הופתע מהודעתו של טראמפ ביום רביעי על הסגת הכוחות. כמפקד המשימה האמריקנית במלחמה נגד דאעש, מקגרק ביקר השבוע באזור ונפגש עם גורמים בקואליציה נגד דאעש, בהם מנהיג הכורדים מסעוד ברזאני. טראמפ הודיע על הנסיגה בזמן שהותו של מקגרק לצד ברזאני, ולפי לשכת מנהיג המיעוט הכורדי, ההודעה עוררה דאגה רבה בקשר לעתיד פעילות המחתרת הכורדית.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
גורמים אמריקניים: הנסיגה מסוריה תכלול הפסקת תקיפות אוויריות
"כולם היו מזועזעים": השיחה שבה טראמפ החליט לסגת מסוריה במפתיע
הנסיגה האמריקנית מכרסמת בהרתעה: חלון הפעילות של צה"ל בסוריה מצטמצם

חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים אמריקניים בסוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

לאורך השנים האחרונות סיפקה ארצות הברית סיוע לכורדים במלחמת בסוריה ומלבד תחמושת וציוד שהעבירה ללוחמי המחתרת, סיפק חיל האוויר האמריקני סיוע אווירי צמוד במאבק נגד מוקדי ארגון הטרור הסוני. בתוך כך, הנשיא טראמפ צייץ היום כי "הגענו בהתחלה לסוריה לשלושה חודשים בלבד, זה היה לפני שבע שנים ומעולם לא עזבנו". הנשיא הוסיף כי, "כשנכנסתי לתפקידי, דאעש השתולל והיום הוא הובס ברובו. מדינות אחרות, כמו טורקיה למשל, צריכות לטפל במה שקורה שם. אנחנו חוזרים הביתה".

שר ההגנה שהתפטר השבוע נחשב למתנגד חריף לנסיגה מסוריה, ולפי דיווחים מהוושינגטון פוסט ניסה לשכנע את טראמפ שלא להודיע על המהלך השנוי במחלוקת. במכתב ההתפטרות כתב מאטיס לנשיא: "כיוון שיש לך זכות שיכהן בממשל שר הגנה שהשקפת עולמו דומה לשלך, אני מאמין שהצעד הנכון מבחינתי הוא לסיים את תפקידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דונלד טראמפ, ג'יימס מאטיס, 21 דצמבר 2018. רויטרס
מאטיס וטראמפ/רויטרס

ימים אחדים לפני הודעת מקגרק, אמר השליח במסיבת עיתונאים של מחלקת המדינה כי ארצות הברית מחוייבת להמשיך במאבקה בדאעש. היועץ אמר לעיתונאים כי דאעש מחזיק ב-1% מהשטח שבו החזיק בעבר, הודות למאמצי צבא ארצות הברית והקואליציה, אך הוא עדיין מחזיק ביכולת השפעה מסוכנת באזור. "אני חושב שניתן לומר בביטחון כי אמריקנים יישארו על הקרקע גם לאחר הבסת הח'ליפות, עד שהדברים יגיעו לסיומם עם הניצחון הסופי".

עוד הוסיף מקגרק כי "היה זה חסר אחריות אם היינו אומרים לעצמנו 'ניצחנו את דאעש על הקרקע, אז אפשר פשוט לעזוב'. אני חושב שכל מי שמבין את הסכסוך שם יודע זאת".

ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
התנגד בתוקף לעזיבת הכוחות. מקגרק/אתר רשמי, Getimages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully