וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: לפחות 59 הרוגים בשיטפונות עזים באי פפואה

17.3.2019 / 14:55

גשמים עזים שפקדו את האזור הותירו אלפי עקורים ועשרות הרוגים ופצועים, ומניין הקורבנות צפוי לעלות. הממשלה מאשימה את הרשויות המקומיות בכריתת יערות שהגבירה את תדירות מפולות הבוץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 58 איש נהרגו בשיטפונות ובמפולות בוץ במחוז פפואה שבאינדונזיה, שספג גשמי זלעפות. הרשויות אמרו היום (ראשון) כי יותר מ-4,000 תושבים נעקרו מבתיהם ועוד עשרות נפצעו באסון הטבע שפקד את המחוז המזרחי ביותר במדינת האיים המוסלמית. צוותי החילוץ מחפשים אחרי קורבנות נוספים בעיר סנטני, שהוכתה בשיטפונות בשעות הערב המאוחרות אתמול.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

דובר סוכנות החירום הלאומית נוגרוהו אמר כי 51 מההרוגים היו בעיר זו ועוד 74 נפצעו שם. לדבריו, בבירת המחוז הסמוכה, ג'יאפורה, נהרגו עוד שבעה אנשים. דובר מטעם הצבא במחוז אמר כי החיילים הצליחו לחלץ בחיים תינוק בן חמישה חודשי מהריסות הבית שלו ופינו אותו לבית החולים. בטלוויזיה נראו גזעי עצים גדולים ובוץ פזורים בכבישים הראשיים בסנטני אחרי ירידת מפלס המים, אולם נמל התעופה בעיר, עורק התחבורה המרכזי של המחוז, נותר פתוח.

"הרס היערות בהרי הציקלופ התגבר לצורך הסקת עצים והפיכת האזור לאדמת מטעים", אמר נוגהורו. הוא ציין כי בשנה שעברה שלחה הממשלה בג'קרטה זרעים לשתילת עצים באזור. "מאז 2018 הזהרנו את הממשלה בג'יאפורה מפני סכנה של שיטפונות בשל בירוא היערות", אמר.

עוד ידיעות מהעולם
מול 300 אלף צופים: אפריל הג'ירפה המליטה גור נוסף

שיטפונות בעיר סנטני, פפואה, אינדונזיה, 17 במרץ 2019. רויטרס
שיטפונות בעיר סנטני, היום/רויטרס
שיטפונות בעיר סנטני, פפואה, אינדונזיה, 17 במרץ 2019. רויטרס
שיטפונות בעיר סנטני, פפואה, אינדונזיה, 17 במרץ 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully