וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי לאור יום, דקירות באמצע הרחוב: לוד מדממת מאלימות - ללא הרתעה

29.4.2019 / 8:40

מספר מקרי הרצח בלוד עלה לשמונה בחצי השנה האחרונה בלבד, החל מרצח בתוך המשפחה ועד לסכסוכים פליליים בין עבריינים. קילומטרים בודדים מנתב"ג, העיר המעורבת נותרת במשך עשורים מוכת פשיעה - כשבמשטרה ובשלטון המקומי לא מצליחים לשקם אותה ולהשיב את הביטחון לרחובות

צילום: ארכיון וואלה!NEWS ומשטרת ישראל, עריכה: שניר דבוש

שני מקרי הרצח האחרונים בלוד, של נג'לאא אלעמורי בת ה-19 ושל ויוויאן קמינסקי בת ה-65, מציב מחדש את העיר כבירת הפשע של ישראל. הנתונים מדאיגים - בחצי השנה האחרונה נרשמו שמונה מקרי רצח בעיר, מחציתם של נשים. בשניים ממקרים אלה הכתובת הייתה על הקיר, והמשטרה ניסתה להעניק הגנה לקורבנות - אך הן סירבו. בנוסף למקרים אלה, שלוש רציחות היו בתוך משפחה, שלוש על רקע סכסוכים עברייניים בין חמולות ושניים נגרמו מסכסוכים פליליים שהידרדרו לרצח.

לוד נחשבת לעיר מורכבת: מגוון אוכלוסיות מתגוררות בעיר שנמצאת במקום הכי מרכזי בישראל, קילומטרים בודדים מנתב"ג ובאמצע הדרך בין תל אביב לירושלים. אולם, במשך השנים כשלו ראשי העיר, המשטרה והשלטון לשקם את המקום הנחשב כבר יותר משלושים שנה למסוכן ומוכה פשיעה.

לקריאה נוספת:
מתה תושבת לוד שהוכתה ידי בנה; החשוד יישלח להסתכלות
חשד לחיסול בלוד: גבר בן 35 נסע ברכב - ונורה בראשו מטווח אפס
יום לפני חתונתה: בת 18 נורתה למוות ברכב בלוד, סבה נפצע קל

ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. אבי כהן, אבי כהן
מספר מקרי הרצח הוא מהגבוהים בישראל ביחס לכמות התושבים. זירת ירי בלוד, בדצמבר האחרון/אבי כהן, אבי כהן

במשך השנים שכונות ורחובות בעיר היו ידועים כאזורי פשיעה, בין היתר של עבירות סחר בסמים וסחר ברכוש גנוב. אבל אלה לא העבירות היחידות: מספר מקרי הרצח בעיר הוא מהגבוהים בישראל ביחס לכמות התושבים, במיוחד רצח הנשים. העובדה שאת שניים ממקרי הרצח מתוך השמונה האחרונים היו ניתנים למניעה, אילו הנשים היו מסכימות לקבל הגנה מהמשטרה ומרשויות הרווחה, ממחישה את גודל חוסר האמון שיש לחלקים באוכלוסייה כלפי מערכות המשטרה והשלטון המרכזי והמקומי.

גם רמת ההרתעה של המשטרה ומערכת המשפט ואכיפת החוק בעיר היא מהנמוכות בישראל. כך, למשל, ב-15 בדצמבר נורו בעל ואישה שנסעו במכוניתם. הירי בוצע מטרים משער הכניסה למטה יחידת להב 433 בלוד, יחידת הדגל של המשטרה. בעוד שוטרי לוד מטפלים בזירת הרצח הכפול, לא הרחק משם נורו היריות לעבר מתחם מגורים של משפחה שנמצאת בסכסוך עם הנרצחים. מהירי נהרג עובר אורח ואדם נוסף נפצע. בנוסף לכך, שני מקרי רצח אחרים בוצעו בחודשיים האחרונים בשעות הערב, ברחובות מרכזיים - ולעיני העוברים והשבים.

עוד באותו נושא

חשד לרצח: אותרה גופת הצעירה שנעדרה מלוד; 5 מבני משפחתה נעצרו

לכתבה המלאה

נג'לאא נעדרה כשבועיים וחצי, המשפחה לא פנתה לרשויות

נג'לאא אלעומרי, בת 19 מלוד, נעדרה מביתה לפני כשבועיים ומאז אבדו עקבותיה, אולם, אתמול המשטרה איתרה את גופתה בשטח פתוח באזור תל חדיד הסמוך ליער בן שמן, והיא הועברה לזיהוי במכון לרפואה משפטית. במשטרה החלו לחקור את המקרה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע על היעלמותה, ובמשפחתה של הצעירה לא פנו לרשויות החוק לסיוע בחיפושים. מאז, נערך מבצע רחב היקף לאיתורה של אלעומרי בשטחים הפתוחים שממזרח לשוהם, וקראה לציבור לסייע בכך. עם איתור הגופה, עצרה המשטרה לחקירה נער בן 15, צעיר בן 23, וכן עוד שתי צעירות ואישה נוספת - כולם קרובי משפחתה של הנערה המתגוררים בלוד.

הנעדרת נג'לאא אלעמורי בת 19 מלוד.. אתר רשמי
נג'לאא אלעמורי/אתר רשמי

חשד: נרצחה על ידי בנה, שנשלח לאבחון פסיכיאטרי

אתמול נקבע מותה של ויוויאן קמינסקי, האישה בת ה-65 שעל פי החשד הותקפה על ידי בנה. היא נמצאה שלשום בדירה ברחוב דוד המלך בעיר, לאחר שכוח משטרה פרץ לבית ומצא אותה מחוסרת הכרה לצד בנה. לאחר מעצר בנה של הנרצחת, בן 45 המוכר כחולה סכיזופרניה, המשטרה ביקשה לשלוח אותו לאבחון פסיכיאטרי.

חשד לחיסול: בן 35 נורה מטווח אפס מרכב חולף

בחודש אפריל לאחרון גבר בן 35 נורה בראשו ברחוב טרומפלדור בלוד. הוא אותר פצוע בתוך הרכב ופונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. הנרצח מוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים, ומחקירה ראשונית עולה כי הנרצח נסע ברכבו עם אחיו, ונורה מטווח אפס מרכב חולף.

אדם נורה בלוד, 12 באפריל 2019. צילום: דוברות איחוד הצלה, איחוד הצלה
זירת הרצח/איחוד הצלה, צילום: דוברות איחוד הצלה

בני המשפחה חשודים: דיאנה נורתה יום לפני החתונה

דיאנה אבו קטיפן, בת 18, נורתה למוות במרץ יום לפני שעמדה להתחתן. על פי החשד, את הירי ביצעו בני משפחתה שהתנגדו לחתונה, בעת שנסעה עם סבה, שנפצע אף הוא באורח קל, כדי למדוד את שמלת הכלה ביפו. השניים נסעו יחד ברכב כאשר לפתע הגיח אלמוני מחצר הבית, פתח את דלת המכונית, התיישב מאחורי הנהג - וירה בראשה כמה פגעים.

ארבעה חשודים, תושבי לוד בני ,64,46,42,24 נעצרו בחשד למעורבות ברצח, שאירע בשכונת פרדס שניר. חקירת האירוע מעלה כי קיימת היסטוריה של אלימות בקרב המשפחה. אמה של הנערה נרצחה לפני 13 שנה גם כן בסמוך לבית. ובעלה שנחשד במעשה נעצר אולם כעבור תקופה קצרה שוחרר מחוסר ראיות. במשטרה טוענים כי הוצע לנערה הגנה לאחרונה בשל התנגדות משפחתה לחתונה.

זירת רצח הצעירה בלוד, 13 במרץ 2019. ללא, מד"א
זירת הרצח של דיאנה/מד"א, ללא

צעיר בן 28, המוכר מתחום עבירות הסמים, נדקר למוות

בחודש פברואר צעיר בן 28, המוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים, נדקר למוות. בשעות אחר הצהריים רכב פרטי העביר את הצעיר כשהוא מחוסר הכרה לתחנת מד"א בלוד. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא כשהוא במצב קשה וסובל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון, בטרם נקבע מותו.

רצח במרכז המסחרי: בן 36 נדקר למוות, התוקף הסגיר את עצמו

שבועיים לפני כן, גבר בן 36 נדקר למוות בשדרות דוד המלך בלוד. מפרטי החקירה הראשוניים עולה כי בין הנרצח לתוקף פרצה קטטה במרכז מסחרי בעיר. ככל הנראה, הגבר הותקף על ידי יותר מאדם אחד, ואז נדקר למוות. בעקבות דיווח במוקד 101 של מד"א על פצוע אנוש, הגיע צוות רפואי למקום. חובשים ופרמדיקים העניקו לגבר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא, תוך פעולות החייאה. החשוד, גבר בן 41, הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר.

גבר בן 36 נדקר למוות בלוד, חשד לרצח, 24 בינואר 2019. איחוד הצלה
זירת הרצח/איחוד הצלה

בשתי זירות שונות, בהפרש של שעתיים: שלושה בני אדם נורו למוות

בשבת קטלנית בחודש דצמבר נמצאו בעל ואישה, ג'דוע ואמאל אזברגה בני ה-37 וה-38, כשהם ירויים בראשם ללא רוח חיים במכונית ברחוב פסח לב. מותם נקבע במקום. כשעתיים מאוחר יותר, נורו ברחוב דב גרונר שני תושבי העיר, שאחד מהם - עלי אל-אסם בן ה-30 - נהרג, והשני נפצע באורח בינוני. בעקבות מקרי הרצח, המשטרה תגברה בכוחות רבים את הנוכחות שלה בעיר, מתוך הנחת עבודה שהם נובעים מסכסוך בין חמולות.

מהחקירה הראשונית של האירועים עולה כי בני הזוג אזברגה נרצחו בעת שנסעו במכוניתם באזור התעשייה של לוד, בסמוך למטה יחידת להב 433. אלמוני נצמד לרכב וירה בהם מספר רב של קליעים. כתוצאה מכך סטה הרכב ופגע בעמוד תאורה. במשטרה סבורים כי הפגיעה בשניים הייתה בשל העובדה כי הם משתייכים לחמולת אזברגה, אף שאינם מוכרים בתחום הפלילי. במשטרה סבורים כי רצח אל-אסם, תושב רמלה, בוצע כנקמה על הפגיעה בבני הזוג.

ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. אבי כהן, אבי כהן
זירת הרצח בלוד, בחודש דצמבר/אבי כהן, אבי כהן
  • עוד באותו נושא:
  • לוד
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully