וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: ביהמ"ש ידון בבקשת גנור לצאת מהארץ לנסיעת עסקים

28.4.2019 / 18:32

עד המדינה לשעבר עתר לבית המשפט בבקשה לאפשר לו לטוס לצורך עסקיו מחוץ לישראל, בטענה כי הוא היה רשאי לעשות זאת בטרם חזר מעדותו לפני כחודשיים. במשטרה מתנגדים לדרישתו מחשש שייברח. סנגוריו: גרסת המשטרה שגויה

עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בראשון לציון צפוי למסור מחר (שני) את החלטתו אם לאפשר לעד המדינה בתיק 3000, מיקי גנור, לצאת מהארץ לצורך עסקיו. זאת בעקבות עתירה שהגיש גנור מוקדם יותר היום, בה טען כי בטרם חזר בו מעדותו לפני כחודשיים אפשרה לו המשטרה לטוס לנסיעות עסקים מחוץ למדינה. אולם כעת במשטרה מתנגדים להיעתר לבקשתו, ואף ביקשו מבית המשפט לדחות אותה.

סנגוריו של גנור טענו כי גרסת המשטרה, לפיה אם יצא מהארץ הוא עשוי לברוח מאימת הדין, שגויה. זאת מאחר שלדבריהם הוחלט כי עד המדינה לשעבר ירצה עונש מאסר של שנה אחת.

לקריאה נוספת בנושא
הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "נתניהו המציא המצאה על סוד כמוס"
גם ראש המוסד לא עודכן על הצוללות: "גרסת נתניהו לא הגיונית"
פרשת הצוללות | "החשש משיבוש פחת": מיקי גנור שוחרר למעצר בית

מיקי גנור בהארכת מעצר, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנור בהארכת מעצרו בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בחודש מרץ האחרון חזר גנור מהסכם עד המדינה עליו חתם במסגרת הפרשה, ככל הנראה משום שחש כי הוא יכול לשפר את תנאי העסקה שהשיג. בגרסתו החדשה מסר כי לא נתן שוחד וכל הכספים שהעבירו לגורמים המעורבים בפרשה היו שכר תמורת ייעוץ. בעקבות זאת גנור נעצר, מעצרו הוארך ובהמשך שוחרר למעצר בית.

גנור נעצר ביולי 2017 עם תחילת החקירה הגלויה בפרשה, ונחשד במתן שוחד. הוא הכחיש, אולם עשרה ימים לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה. במשך כחודשיים הוא העיד במשטרה ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת החשודים המרכזים האחרים בפרשה. את עדותו גיבה בראיות חיצוניות רבות. בתמורה לעדותו הוסכם כי גנור יורשע בעבירות מס וייגזרו עליו שנת מאסר וקנס בסך עשרה מיליון שקלים.

עוד באותו נושא

ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully