וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ראש המוסד לא עודכן על הצוללות: "גרסת נתניהו לא הגיונית"

תמיר פרדו טען כי לא עודכן על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות למצרים, כך דווח בכאן 11. הוא טען כי גילה על האישור רק לאחרונה, דרך פרסומים בכלי התקשורת. גם מנדלבליט הכחיש השבוע כי ידע מידע סודי בנושא

עריכה: איתי עמרם

גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לא עודכן על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות למצרים, כך דווח הערב (רביעי) בכאן 11. בשיחה עם כאן אמר פרדו כי גילה על האישור רק לאחרונה, דרך פרסומים בכלי התקשורת והבהיר: "גרסת נתניהו לא הגיונית".

פרדו ציין כי למיטב ידיעתו, לא היה אירוע חריג שיכול היה לגרום לישראל לאשר למכור צוללות למצרים. כמו כן, הוא הוסיף כי הוא "לא מאמין שיש דבר כזה אירוע סודי שגם הרמטכ"ל, גם שר הביטחון וגם ראש המוסד לא יהיו חשופים אליו", בהתייחסו לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מכירת הצוללות אושרה מסיבות סודיות שידועות לו וליועץ המשפטי לממשלה.

ראש הממשלה כבר הודה שהסתיר את המידע משר הביטחון והרמטכ"ל, אבל טען שהיועץ המשפטי לממשלה וגם המועצה לביטחון (המל"ל) לאומי ידעו. אחרי שהיועץ אביחי מנדלבליט שלל היכרות עם הסוד וגם יעקב נגל צוטט כאומר שהמל"ל המליצה לא לאשר את העסקה, הגוף שנותר הוא המוסד.

עוד בוואלה! NEWS:
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור
ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות
בעקבות חשיפת מניות נתניהו: דרישה לחידוש חקירת תיק הצוללות

נתניהו פרדו. עיבוד תמונה
פרדו ונתניהו/עיבוד תמונה

השבוע סתר גם מנדלבליט, את גרסת ראש הממשלה, ואמר כי לא נחשף למידע הסודי. נתניהו טען בריאיון לחדשות 12 כי מנדלבליט וצוותו נחשפו למידע סודי בנושא.

במכתב הבהרה שפרסם היועמ"ש לבקשת התנועה לאיכות השלטון אמר כי חקירת פרשת הצוללות נערכה באופן יסודי ומעמיק על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, תחת פיקודו הצמוד של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ישראל, וכל מהלכיה ננקטו אך ורק משיקולים של בירור האמת. החקירה לוותה באופן צמוד על ידי פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ובפיקוח הדוק של פרקליט המדינה.

עוד באותו נושא

מנדלבליט סתר את גרסת נתניהו: "לא נחשפתי למידע סודי על הצוללות"

לכתבה המלאה
ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
גם הוא סתר את ראש הממשלה. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לדברי מנדלבליט, "במסגרת עדותו של ראש הממשלה בפרשה, שכידוע נגבתה שלא תחת אזהרה, הוא השיב בין השאר גם לשאלות בנושא מכירת צוללות מגרמניה למצרים והסביר בהקשר זה כי קיימת סיבה רגישה שבגינה הוא לא התנגד בשלב מסוים למכירת הצוללות. ראש הממשלה הוסיף כי מפאת סודיות הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפניו החוקרים, אך הוסיף כי הוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד".

היועמ"ש הוסיף כי "מאחר שעל דעת כל גורמי החקירה והאכיפה נתון סודי זה לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור. למען הסר ספק, נציין כי היועץ המשפטי לממשלה לא נחשף לנתון סודי זה בשום שלב". היועמ"ש הבהיר כי "אין באמור לעיל כדי להביע עמדה בקשר לכל היבט או עובדה אחרים שעלו במסגרת דבריו של ראש הממשלה בריאיון האמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully