וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות | "החשש משיבוש פחת": מיקי גנור שוחרר למעצר בית

26.3.2019 / 14:34

בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון הוחלט לשחרר את גנור ל-15 ימים בביתו שבמכמורת וזאת לבקשת המשטרה. "הטעם הראשון הוא המצב הרפואי של גנור, הטעם השני כי חלה התקדמות בחקירה", הסבירו במשטרה

עריכה: איתי עמרם

בבית משפט השלום בראשון לציון התקיים היום (שלישי) דיון בהארכת מעצרו של עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור. בתום הדיון, גנור שוחרר למעצר בית ל-15 ימים בביתו במכמורת, וזאת לבקשת המשטרה.

פקד אור רובין שייצגה את המשטרה בדיון אמרה במהלך הדיון כי אמנם מעצרו הוארך עד יום חמישי, אולם "עם זאת, החלטנו להגיע היום ולבקש שחרורו". לדבריה, "הטעם הראשון הוא המצב הרפואי של גנור, הטעם השני כי חלה התקדמה החקירה". עוד אמרה בדיון כי "ביצענו פעולות חקירה, אולם נותרו פעולות רבות והחשש משיבוש פחת ונותר ברמה כזאת שאפשר להחזיק את גנור במעצר בית הדוק וממושך".

מנגד, סנגורו של גנור אמר כי היחידה החוקרת הגיעה למבוי סתום בחקירה. עוד אמר כי גנור אינו נזיל כלכלית. "המשטרה תפסה נכסים של גנור בשווי של למעלה מעשרים מיליון שקלים".

עוד על פרשת הצוללות
"החשש משיבוש חקירה התרחב": מעצרו של מיקי גנור הוארך בשנית
גנץ פנה לנתניהו: "מכירת צוללות זו החלטה אישית? מחייב בדיקה"
ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות

דיון בעניינו של מיקי גנור, שלום ראשל"צ 26 במרץ 2019. אתר רשמי
מיקי גנור בדיון בבית המשפט, היום/אתר רשמי

ביום ראשון השבוע בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בחמישה ימים, זאת לאחר שנעצר כשחזר בו מהסכם עד המדינה בפרשת הצוללות. ביום שישי בשבוע שעבר קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את גנור למעצר בית, וקבע כי הוא יישאר במעצר. השופטת עינת רון קבעה כי גנור יישאר במעצר כחמישה ימים נוספים. לדבריה, "בית המשפט העליון קבע בהחלטתו כי מדובר בפרשה שיש לה חשיבות ציבורית רבה, ולא ארחיב מעבר לכך. השאלה העומדת כאן היא אם יש חשש לשיבוש חקירה מצד החשוד".

עוד הוסיפה השופטת כי "חשש זה עדיין שריר וקיים, אלא שמאז החלטתי הראשונה התקיימו פעולות חקירה, בהן נמצא כי החשש הזה התחזק. לא רק שלא הופג החשש משיבוש החקירה, אלא שהוא התרחב. אין לגנור את כל חומרי החקירה שיש למשטרה, והוא לא יודע לצפות את פעולות החקירה הצפויות".

אתמול דווח בעיתון 'הנדלסבלט' כי גרמניה פתחה בחקירת עסקת הצוללות עם ישראל. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים בתעשייה, נפתחה החקירה בעקבות בקשה מצד ישראל. הרשויות בעיר בוכום בגרמניה יחקרו אם היה מעורב שוחד בעסקה השנויה במחלוקת. בלשכת התביעה בעיר ובתאגיד טיסנקרופ סירבו להגיב לדיווח.

(עדכון ראשון - 13:13)

  • עוד באותו נושא:
  • צוללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully