וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי בנתק מליצמן וגפני בגלל ההסכם עם אלי ישי: "לא מדבר איתם"

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר ש"ס נמנע מלשוחח בתקופה האחרונה עם ראשי יהדות התורה בעקבות ההסכם שחתמו עם אלי ישי בבחירות, שסלל את דרכו חזרה למיינסטרים החרדי כאישיות ציבורית לגיטימית. "הוא פגוע, הרסו לו את התוכנית לחיסול הפוליטי הסופי של ישי"

צילום: יותם רונן

נציגי ש"ס ויהדות התורה ייפגשו היום (ראשון) עם נציגי הליכוד כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה, אולם מאחורי הקלעים, לוואלה! NEWS נודע כי ראשי המפלגות החרדיות נמצאים בנתק מוחלט האחד עם השני. יו"ר ש"ס אריה דרעי לא שוחח בתקופה האחרונה עם שני השותפים שלו, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, העומדים בראש יהדות התורה. הסיבה: ההכרה באלי ישי בבחירות.

יהדות התורה חתמה הסכם פוליטי עם אלי ישי בבחירות האחרונות, לפיו, ישי שפרש מש"ס ונמצא ביריבות פוליטית קשה עם דרעי יתמוך במפלגה, מנהיגו הרוחני הרב מאיר מאזוז יפרסם מכתב שבו יקרא לתלמידיו להצביע לה ובתמורה מוסדותיו יקבלו הכרה כלכלית וישי יקבל בכנסת הבאה תפקיד כמו עוזר לסגן שר או ח"כ לאחד מאנשיו.

עוד בוואלה! NEWS:
הרכבת הקואליציה: נתניהו וכחלון נפגשו; "מיזוג המפלגות לא עלה"
הצטרפי לליכוד ואתמוך בך: ההצעה המפתה של השר כץ לשקד | תיעוד
יו"ר כחול לבן: "כל מטרת הממשלה - להעניק חסינות לנתניהו"

אריה דרעי בכנס בחירות של ש"ס באשדוד 5 במרץ 2019. יעקב כהן, אתר רשמי
דרעי/אתר רשמי, יעקב כהן
דרעי, ליצמן וגפני סירבו לפניית וואלה! NEWS להתייחס למשבר היחסים ביניהם, אך גורם ביהדות התורה אמר כי "היו לפחות פעמיים שבהם ניסו ליצור קשר עם דרעי, ללא הצלחה"

ישי עצמו טוען כי קיבל הבטחה מראש הממשלה לתפקיד שר בממשלה הבאה, אך ביהדות התורה אמרו כי אם יש סיכום כזה "זה בין נתניהו לישי, אין לנו קשר לזה". עם זאת, ההסכם הפוליטי עמו נתן לו הכרה מחדש בעולם הפוליטי החרדי: יהדות התורה, בגיבוי הרבנים והאדמו"רים בראשותה, סללה לו את הדרך חזרה למיינסטרים החרדי כאישיות ציבורית לגיטימית. מהלך כזה התפרש בעיניו של דרעי כאצבע בעין ונחשב כגורם המרכזי בנתק בין הצדדים.

דרעי, ליצמן וגפני סירבו לפניית וואלה! NEWS להתייחס למשבר היחסים ביניהם, אך גורם ביהדות התורה אמר כי "היו לפחות פעמיים שבהם ניסו ליצור קשר עם דרעי, ללא הצלחה. הוא לא הגיב או חזר לשיחות". לדבריו, "הוא פגוע מליצמן וגפני שהרסו לו את התוכנית לחיסול הפוליטי הסופי של ישי". השלושה שיתפו פעולה לאורך כל הקדנציה האחרונה, ואם הניתוק ביניהם יימשך, שיתוף הפעולה עלול להיפגע משמעותית.

בישיבת הסיעה נשאל ליצמן אם הוא בקשר עם דרעי, והגיב: "לאחרונה הוא לא צלצל אליי". כשנשאל שוב אם הוא ניסה לצלצל בעצמו לדרעי, ענה: "לא זוכר, שכחתי".

עוד באותו נושא

גיוס בנות, דיור וחיזוק מעמד הרבנות: הדרישות של יהדות התורה

לכתבה המלאה
יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
ליצמן וגפני/שלומי גבאי

לא ברור מה כוחו הפוליטי של ישי, וקשה יהיה להעריך אותו במדויק גם אחרי תוצאות הבחירות. מאז עזב את ש"ס, ישי נחלש. הוא התמודד לכנסת ה-20 אבל אחוז ההצבעה הגבוה הותיר אותו בחוץ. במהלך הבחירות הנוכחיות הוא ניסה להימנע מריצה עצמאית, נתניהו בשיחות סגורות הציע לו תפקיד שר אך דרעי הטיל על כך וטו נחרץ. בבית היהודי הציעו לו מקום גבוה כולל תפקיד בכיר אך מנהיגו הרוחני סירב לאשר לו להתמודד במפלגה עם נשים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון צפויים להיפגש בשעה הקרובה בירושלים. מלשכת שר האוצר נמסר כי הפגישה שתיערך היום במשרד ראש הממשלה אינה בנושא המו"מ הקואליציוני. נתניהו וכחלון נפגשו בפעם האחרונה בקיסריה ביום חמישי, לפני חג הפסח, ולדברי הצדדים דנו בנושאים הקשורים בכלכלת ישראל. זאת, על רקע ההערכות סביב מיזוג המפלגה בליכוד, שלפי גורמים המקורבים לשני הצדדים לא עלה בפגישתם.

(עדכון ראשון: 12:06)

אלי ישי באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ישי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully