וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקואליציה: נתניהו וכחלון נפגשו; "מיזוג המפלגות לא עלה"

25.4.2019 / 12:30

השניים נפגשו לאחר זמן רב שלא התראו בבית ראש הממשלה בקיסריה, כחלק ממרתון המשא ומתן להקמת ממשלה חדשה. לדברי מקורבים לשניים, הפגישה התקיימה ברוח טובה ועסקה בנושא כלכלה והם אף סיכמו להיפגש בשנית בשבוע הבא

צילום: אבי כהן, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו היום (חמישי) זאת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני לקראת הרכבת הממשלה הבאה. הישיבה התקיימה בביתו של נתניהו בקיסיריה, ולדברי הצדדים הם דנו בנושאים הקשורים בכלכלת ישראל. בנוסף, קבעו שר האוצר וראש הממשלה להיפגש פעם נוספת בשבוע הבא.

פגישתם של השניים היא למעשה הראשונה זה זמן רב, ואחרונה בסדרת הפגישות שנתניהו קיים עם ראשי המפלגות שצפויים להיכנס לקואליציה העתידית בראשותו, ככל שיצליח להקימה. עד למועד הפגישה, בכולנו טרם גיבשו רשימת תנאים להצטרפות לקואליציה, וההערכות בסביבה הפוליטית נעו סביב מיזוג המפלגה בליכוד. עם זאת, לפי גורמים המקורבים לשני הצדדים, הנושא לא עלה בפגישת נתניהו וכחלון.

לקריאה נוספת בנושא:
ביהדות התורה מודים: "כמעט בלתי אפשרי לקדם את חוק לימוד תורה"
הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"
היועמ"ש הבהיר: אין מניעה שנתן אשל יהיה בצוות המו"מ הקואליציוני

משה כחלון ואלי כהן מכולנו ממריצים בוחרים להצביע להם, מטה המפלגה, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
יתמזגו עם הליכוד? כחלון ושר הכלכלה אלי כהן במהלך קמפיין הבחירות/ראובן קסטרו

עוד בטרם הפגישה בכולנו הכחישו כי אפשרות המיזוג תעלה לדיון בפגישה. גורם במפלגה אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "הנושא לא אמור לעלות", ולדבריו, "המיזוג כלל לא על הפרק". הוא הוסיף כי "כל מי שטוען אחרת, אומר זאת על אחריותו בלבד".

מנגד, בליכוד הפעילו בשבועות האחרונים לחצים גדולים על כחלון לוותר על העצמאות שלו ולחבור לסיעה משותפת, אבל הוא כנראה העדיף להמשיך לשחק עם הקלפים ולא מן הנמנע כי חבירה כזו תצא לפועל בסמוך לסוף תקופת המו"מ הקואליציוני או חודשים בודדים אחרי השבעת הממשלה החדשה. עם זאת, כחלון הבהיר כי בקדנציה הבאה הוא מתכוון להתמקד בנושאים הכלכליים ולא לשמש מגן על מערכת המשפט ובית המשפט העליון. הצהרת הכוונות הזו נכפתה עליו לאחר התוצאה שהשיג בבחירות.

במסגרת הבחירות האחרונות הצליח כחלון להשיג ארבעה מנדטים בלבד, זאת לאחר קמפיין קשה במיוחד וסקרים שלא אחת ניבאו לו הישארות מחוץ לכנסת.

זאת ועוד, במשא ומתן צפוי להתעורר עימות של כחלון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לאחר שהאחרון דורש להחזיר אליו את מנהל התכנון שעבר למשרד האוצר וכחלון לא מתכוון לוותר על כך. דרישות אלה אינן תואמות לגמרי את מפתח התיקים הלא רשמי במשא ומתן הקואליציוני שעומד על 3-2.5 מנדטים לכל תפקיד שר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully