וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס בנות, דיור וחיזוק מעמד הרבנות: הדרישות של יהדות התורה

28.4.2019 / 7:38

עם התקדמות המו"מ הקואליציוני, ביהדות התורה יציגו את רשימת הדרישות שלהם, שתאלץ את ראש הממשלה לקבל כמה החלטות קשות. ברשימה שהגיעה לידי וואלה! NEWS מופיעות הדרישות למינוי סגני שרים במעמד של שר, חברויות בוועדות וחקיקת חוק יסוד שיטיב עם לומדי התורה

צילום: בית הנשיא

המשא ומתן הקואליציוני ייכנס היום (ראשון) להילוך גבוה, עם פגישתם הצפויה בכנסת של נציגי הליכוד עם נציגי ש"ס ויהדות התורה, ומלבד משבר הגיוס, צפויים מוקשים נוספים לקראת הקמת הקואליציה הבאה. לוואלה! NEWS הגיעה רשימת הדרישות המתגבשת של יהדות התורה והיא כוללת גם את סוגיית הגיור, הדיור, גיוס בנות, שבת, תחבורה ציבורית ועוד.

המפלגה צפויה לדרוש שלושה סגני שרים במעמד שר במשרדי הממשלה הבאים: הבריאות לסגן השר יעקב ליצמן, העבודה והרווחה והשיכון לסגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב. בנוסף, המפלגה תדרוש את ראשות ועדת הכספים לח"כ משה גפני ואת ראשות ועדת הפנים, וועדת הרווחה ואת הוועדה לפניות הציבור, וכן את סגן שר החינוך אם מפלגות נוספות יקבלו תפקידי סגנים במשרדי הממשלה. יהדות התורה צפויה לדרוש חברות בוועדה למינוי דיינים וסגן יו"ר הכנסת לכל תקופת הכנסת ה-21.

בסוגיית הגיוס הנפיצה ביותר, ידרשו יהדות התורה לעגן בחקיקה את ההצהרה כי כל מי שיושב ולומד, יקבל דיחוי. כמו כן, הם יבקשו לחוקק את חוק יסוד לימוד תורה שמשווה את ערך הלימוד לערך הגיוס לצה"ל ובנוסף לקדם את פסקת ההתגברות במטרה למנוע פסילה מחדש של החוק על ידי בג"ץ. בסוגיית הגיור הנמצאת לפתחו של בג"ץ, המפלגה תדרוש חוק שמטרתו לקבוע כי כל גיור בישראל יתבצע על פי ההלכה באישור הרבנות הראשית לישראל.

עוד בוואלה! NEWS
ביהדות התורה מודים: "כמעט בלתי אפשרי לקדם את חוק לימוד תורה"
ועדת הבחירות פרסמה את התוצאות הסופיות: 8 מנדטים ליהדות התורה
דרעי: "נדרוש כל מה שמגיע לנו, שלא יעמידו אותנו למבחן"

נציגי סיעת יהדות התורה בסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה רובי ריבלין , אפריל 2019. רוני כנפו
ציגי סיעת יהדות התורה בסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה ריבלין, אפריל 2019/רוני כנפו

במהלך המשא ומתן הקואליציוני, צפויה המפלגה לתת דגש לאחת הבעיות הנפיצות ביותר במגזר החרדי - הדיור. בשנים האחרונות, ספגו נציגי המפלגה ביקורת חריפה מבוחריהם על כך שלא הקדישו מכוחם הפוליטי לטיפול במצוקה. לפי גורם במפלגה, מלבד הדרישה לקבל את תיק השיכון, לא גיבשו במפלגה פתרון לכך אך יציגו אותו במהלך השיחות שיתנהלו בימים הקרובים.

בשיחות תוצג דרישה לטפל בסוגיית גיוס בנות, זאת לאור דרישה של חוגים קיצוניים שטוענים כי בשנתיים האחרונות, צה"ל לא מאפשר פטור מיידי לבת שמצהירה על כך שאינה נוסעת בשבת ושומרת כשרות. בכוונתה של המפלגה לדרוש לעגן ולחזק את מה שנחקק לפני 40 שנה כך שכל הצהרה כזו תעניק פטור באופן מיידי ללא זימונים ללשכת הגיוס או ראיונות נוספים. בכירי המפלגה ידרשו גם חקיקה שקשורה במרחב הציבורי בשבת, כמו גם לצמצם עד כמעט אפס את עבודות של חברות ממשלתיות בשבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אריה דרעי בהרמת כוסית של ש"ס לפסח, מעלה החמישה, 16 באפריל 2019. צילום:יעקב כהן,
ש"ס שומרת על דיסקרטיות, אך צפויה ליישר קו. יו"ר ש"ס אריה דרעי/צילום:יעקב כהן

במפלגה צפויים לדרוש דרישות נוספות שקשורות לחיזוק מעמדם של בתי הדין הרבניים והרבנות הראשית לישראל וכן לתחבורה ציבורית בריכוזים חרדיים בפריפריה ובערים נוספות. בדומה למפלגת איחוד מפלגות הימין, גם יהדות התורה צפויה לדרוש חקיקה מיידית של "החוק הנורווגי", זאת לצורך התפטרות של סגני שרים מתפקידם לטובת כניסת נציגים נוספים ברשימה.

ש"ס, השומרת על דיסקרטיות מוחלטת סביב דרישותיה במשא ומתן הקואליציוני, צפויה ליישר קו עם מרבית הדרישות בנושאי דת ומדינה, כפי שנהגה המפלגה במרבית השיחות לקראת הקמת ממשלה חדשה. במפלגה טוענים כי "לא מנהלים משא ומתן בתקשורת" אך לאורך קמפיין הבחירות העלו את אותן דרישות שצפויה להציג יהדות התורה בשיחות עם נציגי הליכוד. ש"ס צפויה לדרוש את תיקי הפנים, הדתות, נגב וגליל ותפקיד שר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully