וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות פרסמה את התוצאות הסופיות: 8 מנדטים ליהדות התורה

יו"ר המפלגה ליצמן אמר כי לפי התוצאות הסופיות, יהדות התורה גרפה מנדט נוסף, בעוד שהליכוד ירדה בחזרה ל-35 מנדטים. לאחר התפצלותו הצפויה של בן דהן מהליכוד, צפויה המפלגה להיות השנייה בגודלה אחרי כחול לבן. ועדת הבחירות: לא נמצאו פגמים בספירת קולות הימין החדש

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הבחירות הסופיות, לפיהן יהדות התורה זכתה בשמונה מנדטים, על חשבון הליכוד שירדה ל-35. בשבוע שעבר פרסמה הוודה כי המפלגה החרדית זכתה בשבעה מנדטים, ואילו הליכוד ואיחוד הימין גרפו כל אחת מנדט נוסף מעבר לאלו שפורסמו בתוצאות הראשוניות - ועמדו על 36 ו-5 מנדטים, בהתאמה. בתוך כך, כעת מתברר שיהדות התורה גרפה שמונה מנדטים בבחירות, ואילו הליכוד תרד ל-35 מנדטים. במקום השמיני ביהדות התורה נמצא יצחק פינדרוס והוא צפוי להכנס לכנסת.

"עשינו היסטוריה על שזכינו להצלחה דרמטית במערכת הבחירות והגענו להישג מדהים של שמונה מנדטים ליהדות התורה", מסר יו"ר המפלגה יעקב ליצמן. עלייה של שני מנדטים ותוספת מעל 30 אלף קולות לעומת הבחירות הקודמות זו בשורה מרגשת. נמשיך להוביל את יהדות התורה יחדיו בכוחות משותפים ובאחדות בין כל הנציגים והקהלים בקדנציה נוספת למען עולם התורה וכלל אזרחי ישראל". ליצמן הוסיף כי "למותר להדגיש כי לא נוותר על עקרונותינו בנושאים הערכיים ונפעל כפי הוראות מועצת גדולי התורה".

אתמול במהלך סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, ציין ליצמן כי נודע לו על המנדט הנוסף שקיבלה מפלגתו. היות שברשימת הליכוד נמצא גם הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, שרץ בליכוד על מנת להתפצל ממנה לאחר הבחירות, המפלגה שבראשה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו תהפוך בהמשך מפלגה השנייה בגודלה בכנסת. לאחר ההתפצלות הצפויה של בן דהן, לרשות הליכוד יעמדו 34 מנדטים, לעומת כחול לבן שגרפה 35 מנדטים מקולות הבוחרים.

עוד בנושא
65 ממליצים לנתניהו; כולנו לנשיא: אין מו"מ על חיבור עם הליכוד
שקד לא שוללת התפקדות לליכוד: עוסקת בהווה ולא בעתיד
מוקש נוסף במו"מ: איחוד הימין דורשת שותפות עם ש"ס במשרד הדתות

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"עשינו היסטוריה". ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

מוועדת הבחירות נמסר היום כי לאחר בדיקת פרוטוקולי הצבעה מעשרות קלפיות ברחבי הארץ, לבקשת המפלגה, לא נמצאו פגמים מהותיים ולמעשה נמצאו שלושה קולות עודפים לימין החדש. השר נפתלי בנט העביר לוועדת הבחירות רשימה של עשרות קלפיות מרחבי הארץ אותם ביקש לבדוק
שנית בטענה שנפלו בהם פגמים מהותיים בעקבותיהם נגרעו קולות מרשימת הימין החדש.

מהימין החדש נמסר כי "בניגוד להודעת ועדת הבחירות המרכזית, בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים לזיופי בחירות חמורים". לפי הודעת הימין החדש, "ב-8% מהקלפיות המדגמיות שהעברנו לבדיקת הוועדה, נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי לבין מספר הקולות בפועל, כולל מצבים בהן נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הודעת ועדת הבחירות - הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. אתר רשמי
הודעת ועדת הבחירות - הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה/אתר רשמי

אתמול המליצו נציגי יהדות התורה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, כפי שאמרו שיעשו לכל אורך מערכת הבחירות. לדברי ליצמן, "עבדנו איתו בקדנציה הקודמת, עשינו במהלכה לכלל ישראל ולכן חושבים שזה נכון לכלל ישראל שנתמוך בו". ח"כ משה גפני הוסיף "אנחנו גם אמרנו לציבור הבוחרים שלנו שנתמוך בנתניהו, והציבור שבחר בנו עשה זאת בין היתר בשל כך. יש אנשים שאינם דתיים והצביעו לנו בגלל הפעילות של הסיעה שלנו. אנו רואים בכך חשיבות עצומה".

בסיום הפגישה, נשאל ליצמן אם יסכים להיכנס לממשלה שבה מלכתחיל אין רוב קואליציוני לחוק הגיוס, ושתסתמך בסוגיה זו על קולות הח"כים הערבים. בתשובתו, לא שלל את תיקון חוק הגיוס ללא תמיכת ליברמן, תוך הימנעות של הח"כים מהמפלגות הערביות. "כל קול זה רוב, יש הרבה חוקים שעברו ככה. נעביר את החוק כפי שיגידו לנו הרבנים", אמר ליצמן.

(עדכון ראשון: 12:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully