וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקש נוסף במו"מ: איחוד הימין דורשת שותפות עם ש"ס במשרד הדתות

16.4.2019 / 11:15

במשך השנים זוכה ש"ס בשליטה בלעדית במשרד הדתות, ושולטת על מינוי רבני ערים וחלוקת תפקידים. גורם באיחוד הימין אמר לוואלה! NEWS כי הדרישה לשותפות היא "קריטית" מבחינת המפלגה. בתוך כך, בקרוב ייפגשו ראשי המפלגות הדתיות במטרה לתאם עמדות בבלוק מול ליברמן

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

במשך השנים זוכה ש"ס בשליטה בלעדית במשרד הדתות, ושולטת על מינוי רבני ערים וחלוקת תפקידים. גורם באיחוד הימין אמר לוואלה! NEWS כי הדרישה לשותפות היא "קריטית" מבחינת המפלגה. בתוך כך, בקרוב ייפגשו ראשי המפלגות הדתיות במטרה לתאם עמדות בבלוק מול ליברמן

עוד מוקש צפוי במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה. איחוד מפלגות הימין דורשת שותפות עם ש"ס במשרד הדתות. המשמעות היא כי נציג מטעמה של ש"ס יחזיק בתפקיד כפי שהיא נוהגת לדרוש במשך שנים ארוכות, אך הדרישה היא כי לאיחוד הימין תהיה השפעה מסוימת על מינויים ותפקידים, בין היתר של רבני ערים. ש"ס צפויה להתנגד לכך.

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בראיון לאולפן וואלה!NEWS 28 במרץ 2019. ראובן קסטרו
סמוטריץ'/ראובן קסטרו

אתמול נפגש בכיר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מסדרת פגישות שמקיים נתניהו עם ראשי מפלגות הצפויות להיכנס לקואליציה העתידית שיקים בקרוב. בפגישה סמוטריץ' שב על דרישתו לקבל את תיקי החינוך והמשפטים עבור מפלגתו, כשהוא יכהן בתפקיד המשפטים ויו"ר המפלגה רפי פרץ בתיק החינוך. סמוטריץ' ביקש מנתניהו להתחייב על דחייה של תוכנית נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ככל שתובא בתקופה הקרובה.

גורם במפלגת איחוד הימין אמר לוואלה! NEWS כי הדרישה לקבל שותפות במשרד הדתות היא "קריטית" כלשונו, לדבריו, "היות ולא יכול להיות מצב שבו ש"ס עושה מה שהיא רוצה בשירותי הדת". עדיין לא ברור איך תתאפשר שותפות בין שתי המפלגות במשרד אחד שנשלט בידי ש"ס במשך שנים אך באיחוד הימין אומרים כי לא יוותרו על דרישתם לשים "יד על ההגה".

עוד באותו נושא

בהימנעות הערבים: ליצמן לא שולל תיקון לחוק הגיוס ללא הסכמת ליברמן

לכתבה המלאה
אריה דרעי בכנס בחירות של ש"ס באשדוד 5 במרץ 2019. יעקב כהן, אתר רשמי
דרעי/אתר רשמי, יעקב כהן

עימות בין ש"ס לבית היהודי על תיק הדתות התנהל גם לאחר הבחירות ב-2015, אז השר נפתלי בנט הזהיר כי מסירת תיק הדתות לשליטה מלאה של ש"ס, תביא לפרישת הבית היהודי מהמשא ומתן הקואליציוני, איום שלבסוף לא מומש. בבית היהודי הציעו לקיים רוטציה על התפקיד או שהתיק יישאר בידי הליכוד וימונו לו שני סגני שרים, אחד מש"ס ואחד מהבית היהודי.

ש"ס שולטת במשרד הדתות לאורך שנים, והמשרד מעניק לה בלעדיות כמעט מוחלטת בהליך מינוי של רבני ערים ויישובים בכל הארץ, וכן ג'ובים רבים במועצות הדתיות.

בתוך כך, בימים הקרובים צפויים ח"כ סמוטריץ' והרב פרץ להיפגש עם ראשי יהדות התורה - יעקב ליצמן ומשה גפני, במטרה לתאם עמדות סופיות בבלוק המשותף להם במשא ומתן הקואליציוני בנושאי דת ומדינה. המטרה היא להתמודד עם דרישותיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בסוגיית הגיוס, השבת במרחב הציבורי, גיור ומתווה הכותל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully