וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: נוכח הנסיבות, נקבע שאין מניעה לשחרור האסירים

במשרד המשפטים הבהירו כי היועמ"ש התבקש על ידי גורמי ממשל לחוות את דעתו בעניין שחרור האסירים המוחזקים בישראל באמצעות חנינה, כמחווה של רצון טוב. ריבלין הודיע כי המהלך אושר בעקבות פניית מחלקת החנינות ליועמ"ש, שגיבה את המהלך. השרה שקד: "הכול בהתאם לחוק"

הלווית זכריה באומל/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

השבת גופתו של באומל - עדכונים אחרונים

  • בכיר רוסי: ישראל תשחרר אסירים בתמורה להשבת הגופה
  • גורם ישראלי: הוחלט לשחרר שני אסירים - "מחווה של רצון טוב"
  • שמות האסירים: זידאן טוויל, שהורשע בהברחת סמים וחמיס אחמד שחדר לבסיס צה"ל
  • גורם בממשלת סוריה: שחרור האסירים מגיע אחרי תיווך רוסי ובעקבות לחץ מדמשק
  • לאחר אישור היועמ"ש, הנשיא הפעיל את סמכותו לחנינה בהתאם לחוק יסוד
  • משרד המשפטים: "הכל נעשה בהתאם לחוק ובאישור היועץ המשפטי לממשלה"

מטעם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נמסר הערב (שבת) כי לאחר טקסט קבורתו של זכריה באומל, נעדר קרב סולטאן יעקוב שגופתו הוחזרה ארצה לפני כחודש, פנו גורמי ממשל ליועמ"ש.

בפנייתם, ביקשו שיחווה דעתו בעניין האפשרות לשחרור שני אסירים סורים המוחזקים בישראל, וזאת באמצעות חנינה מנשיא המדינה, "כמחווה של רצון טוב". "לנוכח מכלול עובדות ונסיבות המקרה הייחודיות, כפי שהדברים הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה, נקבע כי בנסיבות העניין אין מניעה משפטית לפעול לשחרור בדרך הזו", נמסר ממשרד המשפטים.

שרת המשפטים איילת שקד ציינה כי שחרור האסירים נעשה בהתאם לחוק. "משרד המשפטים ובית הנשיא היו מעורבים במהלך", אמרה באירוע של סיעת "אמונה ומשפט" בלשכת עורכי הדין. "הכל נעשה בהתאם לחוק ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
ללא אישור השרים: שני אסירים סורים ישוחררו אחרי השבת באומל
"התרגשות גדולה, לצד כאב עצום": משפחות נעדרים על השבת באומל
החוקר שאיתר את הגופה: "כשאמרו לי 'הפעם זה בול' - נשמתי נעצרה"
עם מידע מסוריה וכוח רוסי מיוחד: כך פעל מפקד המבצע להשבת באומל

נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו במשכן הנשיא 17 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נשיא המדינה וראש הממשלה/ראובן קסטרו

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר הערב כי אישר את שחרור האסירים. "משהגיע הנושא אל שולחנו של הנשיא ובשל הנסיבות, פנתה מחלקת החנינות של בית הנשיא לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לאישור המהלך", נמסר הערב מבית הנשיא. "משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק יסוד נשיא המדינה".

מוקדם יותר היום פורסמו שמותיהם של האסירים הסורים שישוחררו בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל. מדובר בזידאן טוויל, שנדון ל-11 שנות מאסר בגין הברחת סמים ב-2008, וצפוי להשתחרר בעוד שלושה חודשים, וחמיס אחמד שב-2005 חדר לבסיס צה"ל במטרה לבצע פיגוע ואמור להשתחרר ב-2023.

האסיר חמיס אחמד שישוחרר במסגרת העסקה להשבת גופת זכריה באומל 

(לשימוש חד פעמי). באדיבות עמית מגל לידיעות אחרונות, אסור להשתמש
האסיר חמיס אחמד/אסור להשתמש, באדיבות עמית מגל לידיעות אחרונות

גורם בממשלת סוריה אמר לרויטרס כי שחרור האסירים מגיע אחרי תיווך רוסי, וכי דמשק לחצה על מוסקבה להבטיח את שחרורם אחרי הידיעות על השבת שרידיו של באומל. מוקדם יותר הבוקר גורם ישראלי אמר כי ישראל החליטה בימים האחרונים לשחרר שני אסירים, לאחר החזרת גופתו של באומל. עם זאת, טען הגורם כי השחרור הוא "מחווה של רצון טוב" וכי "הנושא לא עלה מראש" במגעים להשבתו של נעדר קרב סולטאן יעקוב. השניים עוד לא שוחררו מהכלא בישראל.

ההתייחסות הישראלית מגיעה לאחר שהשליח המיוחד של רוסיה לאזור, אלכסנדר לבנטרייב, אמר כי בתמורה להשבת גופתו של באומל, ישראל תשחרר אזרחים סורים הנמצאים בבתי הכלא שלה. לבנטרייב אמר את הדברים בריאיון לרשת rt, שם הוסיף כי החזרת גופתו של באומל היא צעד חיובי בין ישראל לסוריה. בדבריו גינה את התקיפות הישראליות בסוריה, ואמר כי הן פוגעות ביציבות האזור.

זכריה באומל. דובר צה"ל, אתר רשמי
זכריה באומל/אתר רשמי, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully