וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים בדם: המשפחה העשירה שמאחורי הפיגועים בסרי לנקה

26.4.2019 / 10:46

שכניהם של האחים העשירים מתקשים להאמין כי הם המפגעים אכזריים שהשתייכו לארגון דאעש. "הם נראו כמו אנשים טובים''. על אב המשפחה סיפרו מקורבים כי הוא ''היה מפורסם בקולמבו על עזרתו לקהילה ולעניים. זה לא נתפס שילדיו יכלו לעשות מעשים כאלה''

סרי לנקה: המדינה מתאוששת ממתקפת הטרור/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עקרת הבית פאטימה פזלה מסרי לנקה, המתגוררת באחד מפרבריה של קולומבו הבירה, חשבה כי שכניה בבית הגדול בן השלוש קומות שבמורד הרחוב הם ידוענים עשירים. היא מעולם לא העלתה בדעתה שהסיבה שבגינה התפרסמו היא שרשרת הפיגועים הרצחנית שהביאה למותם של מאות במהלך השבוע האחרון.

שני אחים שגרו בבית הלבן בגני מהאוולה, התגלו כשחקנים מרכזיים בפיגועי ההתאבדות ביום הראשון של חג הפסחא, במהלכם נהרגו למעלה מ-260 בני אדם ובכך טלטלו את המדינה ששרויה בשלווה יחסית בשנים האחרונות. הקבוצה המילטינטית של ארגון דאעש נטל אחריות לפיגועים המתואמים בשלוש כנסיות ובארבעה בתי מלון.

''הם נראו כמו אנשים טובים'' סיפרה פזלה. בית המשפחה האמידה הוגדר כזירת פשע ונמצא תחת שמירה כבדה של המשטרה. בעוד שששמות האחים דווחו בכלי התקשורת, בין היתר בתקשורת המקומית באי, שלטונות סרי לנקה לא פרסמו את זהותם של אף אחד מהמפגעים והמשטרה לא הגיבה בנושא .

עוד בוואלה! NEWS:
"אירוע חמור מאוד": כוח צה"ל איבד אמצעי לחימה סמוך לרצועת עזה
"באפיסת כוחות ובייאוש גמור": אריאל שרון נחשף חבול, עצוב ומפויס
קים: "השלום תלוי בגישה של ארה"ב, אנחנו בנקודה קריטית"

חוליית מחבלי דאעש שביצעו את הפיגוע בסרי לנקה, 23 אפריל 2019. צילום מסך
המטיף מוחמד זהארן בתמונת המחבלים שפרסם דאעש/צילום מסך

אחד המחבלים, אינשאף אבראהים, בעל מפעל נחושת בן 33, פוצץ את מטען הנפץ שלו במזנון ארוחת הבוקר הסואן של מלון שאנגרילה היוקרתי. מקורב למשפחה שביקש להישאר בעילום שם מחשש לנקמה, סיפר לרויטרס כי כשהמשטרה פשטה מאוחר יותר על ביתה, אחיו הצעיר, אילהם אבראהים פוצץ את עצמו, אשתו ושלושת ילדיו. בנוסף, הפצצה בביתו לא רק מחקה את המשפחה כולה, אלא גם הרגה שלושה שוטרים סרי לנקים.

אביו של האחים, מוחמד אבארהים, נעצר על ידי המשטרה לאור חקירת מתקפת הטרור האכזרית בה חשודים בניו, כך מסרה המשטרה. אבארהים הינו סוחר תבלינים עשיר ומוגדר כעמוד התווך של הקהילה בקולמבו. למשפחה שישה בנים ושלוש בנות. ידוע כי מי שהכיר את האב, העריץ אותו.

''הוא היה מפורסם בקולומבו על עזרתו לקהילה ולעניים עם אוכל וכסף. זה לא נתפס שילדיו יכלו לעשות את מה עשו'', אמרה פאזלה והעיפה מבט אל שתי בנותיה הצעירות ''בגלל מה שהם עשו, כל המוסלמים נתפסים כחשודים''.

עוד באותו נושא

המחבלים מסרי לנקה: צמד אחים, אישה ובני משפחות אמידות

לכתבה המלאה
מראה חיצוני של מפעל הנחושת שבבעלות אינשאף איברהים בקולומבו, המפגע העשיר מהמתקפה האכזרית בסרי לנקה. רויטרס, אתר רשמי
מראו החיצוני של מפעל הנחושת שבבעלות אינשאף איברהים בקולומבו/אתר רשמי, רויטרס

לדברי מקורבים למשפחה, המחבל הנוסף אילאהם אבארהים, בן 31, הביע בגלוי אידיאולוגיות קיצוניות והיה מעורב בפגישות של ארגון תעוויד ג'מאת', ארגון איסאלמי מקומי הנחשד במעורבותו בתכנון הפיגועים. אחיו אינשף, היזם, היה קצת יותר מתון בדעותיו ואף ידוע בתרומותיו הנדיבות לצוותו ולמשקי בית מקומיים. אינשאף היה נשוי לבתו של יצרן תכשיטים עשיר.

''הייתי בהלם. אף פעם לא חשבנו שהם כאלה'', אמר סנג'ה ג'אסינגה, מהנדס כבלים בן 38, שעבד בסמוך לבית משפחת איבראהים.

הלוויה המונית להרוגי הפיגועים, נגומבו סרי לנקה, 24 באפריל 2019. רויטרס
הלוויה המונית להרוגי הפיגועים בנגומבו, הבוקר/רויטרס

הפיגועים הראשונים ביום מתקפת הטרור ניפצו את השקט היחסי שהיה קיים בסרי לנקה הבודהיסטית מאז מלחמת אזרחים נגד רוב ההינדים, בדלנים טמיליים, שהסתיימה לפני עשור. כעת ישנו חשש במדינה לשובה של האלימות המגזרית בקרב האזרחים.

למרות שהאחים אבראהים יתפסו ברחבי הארץ כמי שתכננו וביצעו מתקפת טרור אכזרית שעלולה לדרדר את סרי לנקה חזרה לאלימות אזרחית, יהיו מי שיתגעגע אליהם בקהילה. "הוא היה אדיב, שלא כמו רבים מהבוסים. שמחתי לעבוד עבורו'' אמר סארוואר, עובד מנבגלדש במפעלו הנטוש של אינשאף, בפאתי קולומבו. ''הוא הלך. מה עלי לעשות עתה?" תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully