וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע חמור מאוד": כוח צה"ל איבד אמצעי לחימה סמוך לרצועת עזה

26.4.2019 / 8:50

לוואלה! NEWS נודע כי כוח של חיל ההנדסה הקרבית איבד שישה אמצעי ראיית לילה שהוחזקו בתא מטען נעול ללא שמירה, בניגוד לנהלים. גורמים בצה"ל: "אמצעים כאלה שנגנבים מוצאים את דרכם לידיים עוינות". מצ"ח פתחה בחקירה

לוחמים מגדוד נשר מבצעים תצפית במהלך מארב בגבול רצועת עזה, 8 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
לוחמים מבצעים תצפית/ניב אהרונסון

כוח של חיל ההנדסה מגדוד להב (603) הפועל באזור רצועת עזה, איבד שישה אמצעי ראיית לילה וציוד צבאי נוסף - כך נודע לוואלה! NEWS ממקורות באוגדת עזה. האירוע התרחש לפני יומיים (רביעי) בזמן שהכוח הגיע לפעילות באוגדה בטנדר צבאי. הציוד המדובר הוחזק בתא המטען שהיה נעול במנעול.

לאחר מכן, חיילי הכוח נסעו דרומה לבסיס של חיל ההנדסה הקרבית, והגיעו אליו בשעות הערב המאוחרות. מתחקיר האירוע עולה כי אף על פי שהרכב היה נעול הוא נותר ללא כל שמירה. למחרת בבוקר כשפתחו החיילים את תא המטען התברר כי אמצעי ראיית הלילה נעלמו.

גורמים צבאיים המעורים בפרטי התחקיר ציינו כי חלה חריגה בנהלי החזקת האמצעים. "הנהלים קובעים כי אמצעי ראיית לילה היו אמורים להיות מאובטחים על ידי שני מנעולים שונים ומסתבר עד עכשיו שלא כך היה", אמרו. "מדובר באירוע חמור מאוד. אמצעים כאלה שנגנבים מוצאים את דרכם לידיים עוינות".

אמצעי ראיית לילה שנמצאו על סיפון המאבי מרמרה וכוונת רובה צלפים- מאי 2010. דובר צה"ל
אמצעי ראיית לילה/דובר צה"ל

בעקבות המקרה נפתח תחקיר ביחידה לבירור הנסיבות, ועל מנת להפיק לקחים ולברר בדיוק באיזה שלב נגנבו אמצעי ראיית הלילה. כמו כן ביחידה ינסו לברר מדוע המפקדים האחראיים בשטח אפשרו את השתלשלות העברת האמצעים שכן הם לא היו אמורים להיות בתא המטען ללא השגחה במהלך הלילה.

מדובר צה"ל נמסר כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

עוד באותו נושא

במהלך אימון: ארגז אמצעי הלחימה של גדוד הצנחנים נגנב

לכתבה המלאה

לא הפעם הראשונה

מקרה דומה אירע בינואר 2019 כשאמצעי ראיית לילה נגנבו במהלך אימון מטווחי לילה של חטיבת הצנחנים באזור לכיש. במהלך ההערכות לאימון של לוחמים מפלוגת החבלה (פלחה"ן) בגדוד הסיור, ולאחר שהציבו מטרות, חזרו המפקדים והלוחמים אחורה לנקודת התחמושת וגילו לתדהמתם כי חסר ארגז תחמושת.

בבדיקת הציוד בשטח התברר כי נגנבו שלוש כוונות לרובי סער של חברת טריג'יקון האמריקנית, שני אמצעי ראיית לילה מסוג "עכבר", אמצעי ראיית לילה מתקדם מסוג "עדי", ובבירור נוסף שנערך בשטח התגלה גם חסרונם של שני מזרקי מורפיום. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully