וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך אימון: ארגז אמצעי הלחימה של גדוד הצנחנים נגנב

18.1.2019 / 9:51

לוחמים מפלוגת החבלה בגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים נערכו למטווחי לילה, הניחו את הציוד ללא שמירה - וכשחזרו גילו כי ארגז תחמושת נגנב. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה. בין היתר נגנבו אמצעי ראיית לילה מתוצרת אמריקנית - ושני מזרקי מורפיום

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת חשד לגניבת ציוד לחימה מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים - אירוע חמור נוסף בגדוד, שבועיים לאחר שאחד מחייליו, סמל אביתר יוספי, נהרג במהלך ניווט בנחל חילזון.

הגניבה התגלתה לפני כארבעה ימים (שני) במהלך אימון: לוחמים מפלוגת החבלה (פלחה"ן) בגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים נערכו למטווחי לילה באזור לכיש. לאחר שהציבו מטרות בקו ה-50 מטרים, חזרו המפקדים והלוחמים אחורה לנקודת התחמושת וגילו לתדהמתם כי חסר ארגז תחמושת. בבדיקת הציוד בשטח התברר כי נגנבו שלוש כוונות לרובי סער של חברת טריג'יקון האמריקנית, שני אמצעי ראיית לילה מסוג "עכבר", אמצעי ראיית לילה מתקדם מסוג "עדי", ובבירור נוסף שנערך בשטח התגלה גם חסרונם של שני מזרקי מורפיום.

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
גורמים באוגדה 98 הגדירו את המקרה כ"חמור מאוד"/דובר צה"ל

גורמים באוגדה 98 סיפרו כי הם מעריכים שמדובר בגנבים שתצפתו על הפעילות הצבאית וברגע שהבחינו כי אין שמירה על הציוד - התקרבו וגנבו. הגורמים הגדירו את המקרה כ"חמור מאוד", מאחר ולפי הערכות הציוד עשוי היה להימכר לידיים עוינות כגון ארגוני טרור פלסטינים ביהודה ושומרון, שעבורם אמצעים מסוג זה מהווים יתרון משמעותי בלחימה.

בעשור האחרון גניבת כוונות ואמצעי ראיית לילה תוצרת ארצות הברית הביאה לביקורת חריפה מצד וושינגטון, שדרשה להגביר את האבטחה על הציוד. בעקבות זאת, חודדו הנהלים לגבי אבטחת מטווח והציוד הנלווה. מדובר צה"ל נמסר: "במהלך אימון שגרתי בבסיס בדרום הארץ נגנב ציוד לחימה. בעקבות האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות".

בתוך כך, נמשכת חקירת מצ"ח אודות מותו של סמל אביתר יוספי שנהרג בנחל חילזון בגליל במהלך ניווט בבוחן מסכם מסלול של גדוד הסיור בחטיבת הצנחנים. הלוחם נפל לתוך נחל בתנאי קור קיצוניים ונמצא לאחר יותר משעה במרחק של 100 מטרים על שפת הנחל ללא רוח חיים. במקביל, נמשך גם התחקיר המבצעי בפיקודו של אל"מ יקי דולף וחקירת ועדת המומחים בראשותו של אל"מ אורן שמחה שבוחנים את האירוע הטראגי ממספר היבטים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביתר יוספי, חייל צה"ל שטבע בנחל חילזון, 15 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
אביתר יוספי/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully