וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון מגיב לאפודים הצהובים: אפחית את המסים ואקל על מעמד הביניים

25.4.2019 / 21:15

לאחר 23 שבועות של מחאות ענק ברחבי המדינה, נשיא צרפת הציג במסיבת עיתונאים את הצעדים שינקוט בתגובה לדרישת המפגינים. מקרון, שמנסה להתנער מתדמית "נשיא העשירים", התחייב להפחית את המסים בחמישה מיליארד יורו ולצמצם את הוצאות הממשלה

צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הציג הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים את הצעדים בהם ינקוט בתגובה לדרישות מחאת האפודים הצהובים. מקרון, הנחוש להתנער מתדמית "נשיא העשירים", התחייב להפחתת מסים "משמעותית" כדי להקל על מעמד הביניים ואמר כי יצמצם את הוצאות הממשל. אולם הסביר כי האזרחים יצטרכו לעבוד יותר.

"עלינו לעבוד יותר, אמרתי זאת בעבר", ציין הנשיא. "צרפת עובדת הרבה פחות משכנותיה". עוד הוסיף כי "אזרחים עובדים שמשלמים מס הכנסה תרמו באופן נרחב בעשורים האחרונים... אני רוצה להקל על אלו שעובדים". הנשיא יפחית את המסים בסכום של כחמישה מיליארד יורו, למרות שמדינתו נאבקת בגרעון תקציבי.

בעת שמפגיני האפודים הצהובים מוחים על האליטיזם של המערכת הפוליטית, הנשיא אמר כי הוא רוצה להפוך את הצרפתים למעורבים יותר בתהליך הדמוקרטי כדי שיהיה קל יותר לקיים משאל עם בנושאים נדרשים. הצגת צעדי הפעולה של הנשיא הגיעה כתוצאה מדיון ציבורי שארך שלושה חודשים, במהלכם קיים מקרון דיונים עם קבוצות אזרחים ברחבי המדינה בנושאים כמו גובה המסים ודמוקרטיה מקומית.

למרות שמספר המפגינים ירד מאז הגיע לשיא בחודש נובמבר, ביום שבת האחרון התעמתו עם כוחות המשטרה בפעם ה-23. המחאות האלימות השפיעו על בתי עסק, מוקדי תיירות ועל הכלכלה במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
האפודים הצהובים נגד עשירי צרפת: "מיליארד אירו לנוטרדאם, ודבר לא לנזקקים"
אחרי ההתפרעויות: ממשלת צרפת אסרה על הפגנות בשאנז אליזה
בזזו חנויות ושרפו מכוניות: האפודים הצהובים חזרו להתפרע בפריז

נשיא צרפת עמנואל מקרון מציג את צעדיו בתגובה לדרישות מחאת האפודים הצהובים, 25 באפריל 2019. רויטרס
מנסה להתנער מתדמית "נשיא העשירים". מקרון, היום/רויטרס

אף על פי הביקורת נגדו, שהובילו לירידתו בסקרים ב-30%, מקרון דבק במדיניותו וטען כי הממשלה בראשותו יישמה רפורמות רבות ותמשיך לעשות כך. "שאלתי את עצמי: האם עלינו להספיק כל מה שעשינו בשנתיים האחרונות?", שאל. "האם לקחנו פניה לא נכונה? אני מאמין כי פעלנו להפך".

מקרון דיבר על רצונו לערוך רפורמה בשירות הציבורי. "אנחנו לא צריכים הגנה על עבודות לכל החיים", אמר. הוא הודיע כי ברצונו לבטל את בית הספר הלאומי למנהל, Ecole Nationale d'Administration, מוסד עילית שנוסד בשנת 1945 על ידי שארל דה גול להכשרת האליטה הניהולית אחרי מלחמת העולם השנייה והפך סמל לאי שוויון בצרפת. לדבריו, לא מדובר ב"סטיגמה". "הלכתי אליו בעצמי. אני חייב לו רבות", הסביר מקרון. "זה לא אומר שה-ENA הוא דבר רע. זה אומר שלטובת רפורמה שאפתנית, עלינו לבנות משהו שעובד טוב יותר".

הפגנות האפודים הצהובים הוציאו את ההמונים לרחובות במחאה על עליית מחירי הדלק בחודש נובמבר, אך במהירות הפכה לקריאה נגד אי השוויון והאליטה הפוליטית שאיבדה קשר עם המצביעים. המחאה הראתה למקרון, שעלה לשלטון תחת ההבטחה "לשנות את צרפת" ו"להפוך את העבודה למשתלמת", כי האג'נדה השאפתנית שלו החמיצה את מטרתה. רפורמות בתחומי הפנסיה והאבטלה שתוכננו להיכנס לתוקפן ב-2019 לא התקדמו.

עוד באותו נושא

גל התאבדויות במשטרת צרפת, והאפודים הצהובים מריחים דם: "תהרגו את עצמכם"

לכתבה המלאה
השבוע ה-23 למאחת האפודים הצהובים בצרפת, פריז 22 אפריל 2019. רויטרס
מחאת האפודים הצהובים בפריז, יום שבת האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully