וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל התאבדויות במשטרת צרפת, והאפודים הצהובים מריחים דם: "תהרגו את עצמכם"

22.4.2019 / 22:13

משרד התובע בפריז הודיע כי נפתחה חקירה נגד מפגינים שעודדו שוטרים לשים קץ לחייהם. זאת ברקע שני מקרי התאבדות של שוטרים בשבוע האחרון המצטרפים לעוד יותר מ-20 מתחילת השנה. "זו חרפה"

צילום: רויטרס

ברקע שני מקרי התאבדות שוטרים בצרפת בשבוע האחרון, הרשויות במדינה החלו לחקור מקרים שבהם מפגיני מחאת "האפודים הצהובים" לעגו לשוטרים וקראו להם להתאבד. זאת לאחר שבמהלך ההפגנות שנערכו בפריז ביום שבת, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי במהלך עימותים בין המשטרה למפגינים אלימים, מפגינים צעקו לעבר שוטרים "תהרגו את עצמכם".

משרד התובע בפריז אמר כי ביום ראשון כי נפתחה חקירה בניסיון לאתר את המפגינים, מתוך כוונה להעמידם לדין בגין פגיעה ב"סמכות ציבורית". שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנה, כינה את הקריאות "חרפה" והביע את תמיכתו במשפחות השוטרים, שנמצאות תחת לחץ רב מאז שמחאות האפודים הצהובים הפכו אלימות.

עוד באותו נושא:
אחרי ההתפרעויות: ממשלת צרפת אסרה על הפגנות בשאנז אליזה
900 שנה של היסטוריה באש: שריפת קתדרלת נוטרדאם הותירה חלל בשמי פריז
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

השבוע ה-23 למאחת האפודים הצהובים בצרפת, פריז 22 אפריל 2019. רויטרס
28 שוטרים התאבדו מתחילת השנה. שוטר בפריז, שבת/רויטרס

איגודי השוטרים, שערכו ביום שישי הפגנה שקטה בעקבות התאבדויות חבריהם, גינו את קריאות המפגינים ואמרו כי הן אינן מתקבלות על הדעת. הם הוסיפו כי זה עלבון למשפחותיהם של השוטרים ששמו קץ לחייהם. על פי האיגודים, מתחילת השנה נרשמו 28 מקרי מוות של שוטרים ששמו קץ לחייהם, בהשוואה ל-68 מקרים בכל 2018.

במהלך סוף השבוע האחרון, מפגינים אלימים התעמתו עם כוחות המשטרה. היה זה השבוע ה-23 להפגנות שפרצו במחאה על העלייה במחירי הדלק וביוקר המחייה, ובשל הטענה שנטל המס נופל באופן לא פרופורציונלי על מעמד הביניים, תושבי הפריפריה, ועל מעמד הפועלים.

עוד באותו נושא

האפודים הצהובים נגד עשירי צרפת: "מיליארד אירו לנוטרדאם, ודבר לא לנזקקים"

לכתבה המלאה
השבוע ה-23 למאחת האפודים הצהובים בצרפת, פריז 22 אפריל 2019. רויטרס
עימותים בין מפגינים לשוטרים בפריז, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully