וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

אלן פינקרקראוט נתקל במפגינים בפריז, שהטיחו בו קללות ונאצות. הוא סיפר כי הוא חש "שנאה מוחלטת" והיה חושש לביטחונו לולא הייתה שם משטרה. מקרון, שהמחאה מתקיימת נגד ממשלו, גינה בחריפות

עריכה: ניב מעוז

תקרית אנטישמית אירעה אתמול (שבת) בפריז, לאחר שמפגינים ממחאת "האפודים הצהובים" הטיחו עלבונות אנטישמיים בפילוסוף הצרפתי-יהודי אלן פינקרקראוט. נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את המעשה, ואמר כי המעשה מהווה את "ההיפך המוחלט" ממה שהופך את צרפת לגדולה.

בהפגנות שנערכו אתמול בצרפת השתתפו כ-41,500 בני אדם, ומתוכם כ-5,000 בפריז לבדה לפי הערכת משרד הפנים הצרפתי - זה סוף השבוע ה-14 ברציפות. בשלב מסוים, התעמתו כמה מהמפגינים עם פינקלקראוט, איש רוח מוכר בצרפת. הוא סיפר לעיתון "לה פריזיאן" כי בין היתר הם כינו אותו "ציוני מלוכלך", קראו לו "לזרוק את עצמו לתוך התעלה" ואמרו לו "לחזור לתל אביב". שוטרים שהגיעו למקום חצצו בין פינקלקראוט לבין המוחים.

לעיתון אחר, "ז'ורנל דו דימאנש", סיפר פינקלקראוט שחש שהופנתה כלפיו "שנאה מוחלטת", והוסיף כי היה חושש לביטחונו לולא הייתה שם גם המשטרה. עם זאת, הוא הדגיש כי לא כל המפגינים נהגו כלפיו בתוקפנות, וסיפר כי מקרון שוחח עמו בטלפון בעקבות התקרית.

מחאת "האפודים הצהובים" פרצה באמצע חודש נובמבר האחרון במחאה על מס שתכנן להטיל מקרון על הדיזל, אולם הן הפכו במהרה למחאה כוללת נגד ממשלו של מי שנתפס כנשיא העשירים. מאז הוא הודיע על שורת צעדים שנועדו לפייס את הציבור, אך חלקים לא מבוטלים ממנו עדיין לא מרוצים. המחאה זכתה לשמה בשל האפודים הצהובים שלובשים המוחים, אותם, על פי חוק, חייבים להחזיק בכל מכונית בצרפת.

לקריאה נוספת בנושא:
מפגין איבד יד ומכוניות הוצתו: "האפודים הצהובים" לא מרפים מפריז
צרפת מגבירה את המאבק באפודים הצהובים: תיאסר לבישת מסכות בהפגנה
הצתות, אלימות וגז מדמיע: התחדשה מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת

הפילוסוף היהודי אלן פינקרקראוט מותקף על ידי מפגין בפריז, צרפת, 16 בפברואר 2019. אתר רשמי
קראו "לזרוק אותו לתעלה". פינקרקראוט מול אחד המפגינים, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully