וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגין איבד יד ומכוניות הוצתו: "האפודים הצהובים" לא מרפים מפריז

10.2.2019 / 9:12

בשבוע ה-13 ברציפות למחאה נגד מקרון ומדיניותו נרשמו מספרים קטנים יותר, אך העימותים והוונדליזם לא נעלמו. על סניף של מסעדה יהודית רוססה כתובת אנטישמית והמשטרה חוקרת את שריפת ביתו של יו"ר הפרלמנט. "דבר לא מצדיק הפחדות ואלימות נגד איש ציבור", גינה מקרון

רויטרס

אלפי מפגינים מתנועת "האפודים הצהובים" צעדו אתמול (שבת) ברחבי המדינה במחאה נגד הנשיא עמנואל מקרון, שנכנסה לשבוע ה-13 שלה. בפריז, צעדו כמה אלפים בסמוך למוסדות השלטון, כמו מבני האסיפה הלאומית והסנאט. רובם עשו זאת בשקט, אך חלק מהמפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון, השליכו חפצים עליהם, העלו באש כלי רכב וניפצו חלונות של חנויות.

גורם במשטרה אמר כי באחת התקריות נפגע מפגין בצורה קשה בידו כשניסה להרים סוג של רימון יד שבו משתמשת המשטרה כדי לפזר מפגינים בגז מדמיע. באירוע אחר, תועד אדם כשדם זולג מפניו כשהוא עומד מול קבוצת שוטרים.

בנוסף לכך, במהלך הלילה שבין שישי לשבת הוצת במחוז בריטאני ביתו של יו"ר האסיפה הלאומית רישאר פראן, המקורב למקרון, טרם ברור אם יש לכך קשר למחאה נגד הנשיא, אולם פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית גינו את התקרית. הוא פרסם בטוויטר תמונות של חדר שרוף ואמר כי המשטרה איתרה חומרים שהיו ספוגים בדלק. לדבריו, ככל הנראה הייתה כוונה פושעת במעשה, אולם זהותם של המציתים לא ידועה. "דבר לא מצדיק הפחדות ואלימות נגד איש ציבור נבחר של הרפובליקה", כתב מקרון בטוויטר בתגובה.

הפגנות "האפודים הצהובים" בצרפת 9 בפברואר 2019. רויטרס
המפגינים צעדו בסמוך למוסדות השלטון. שוטרים בפריז, אתמול/רויטרס
הפגנות "האפודים הצהובים" בצרפת 9 בפברואר 2019. רויטרס
ראשי המחאה לא מצליחים לעצור את האלימות שמגיעה משורותיהם/רויטרס

משרד הפנים מסר כי מספר המפגינים ברחבי המדינה היה 12 אלף איש, כולל 4,000 בפריז. עם זאת, הגורם המשטרתי אמר כי המספרים היו גבוהים יותר - לדבריו, 21 אחף איש השתתפו בעצרות מחאה מחוץ לפריז. "אנחנו לא ילדים, אנחנו מבוגרים", אמר יו סלון, מהנדס מחשבים מפריז, שהיה בין המפגינים שקראו קריאות ונשאו שלטים. "אנחנו רוצים לעמוד על הבחירות שלנו, ולא על אלו של פוליטיקאים שלא עומדים בהן".

מנהיגי התנועה, שקמה בנובמבר בעקבות מס מתוכנן על הדלק שמאז בוטל מבלי לפייס את המפגינים, גינו את אלימות המשטרה נגד המפגינים, אולם הם מתקשים להכיל את האלימות המגיעה משורותיהם. חלק מהמפגינים גם נקשרו באנטישמיות, כשהיום פורסמה תמונה מסניף של רשת הבייגלים "בייגלסטיין" שעליה רוסס "יהודים".

כתובת אנטישמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully