וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתפרעויות: ממשלת צרפת אסרה על הפגנות בשאנז אליזה

18.3.2019 / 21:46

ראש הממשלה הכריז על שורת צעדים אחרי ישיבת חירום עם מקרון בעקבות העימותים האלימים בסוף השבוע האחרון. מפקד משטרת פריז הודח והשוטרים יקבלו יותר סמכויות כדי לבלום את הקיצוניים בשורות "האפודים הצהובים"

רויטרס

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ הכריז היום (שני) על איסור על הפגנות בשדרות השאנז אליזה בפריז, בעקבות ההרס שזרעו אנשי "האפודים הצהובים" ביום שבת האחרון. האיסור יוטל גם על מוקדים אחרים בשתי ערים נוספות. בנוסף לכך, מפקד משטרת פריז מישל דפלוש הודח ובמקומו ימונה דידייה ללמון.

פיליפ הודיע על הצעדים בתום פגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וגורמי ביטחון בכירים, שפועלים כדי למונע את מקרי האלימות ביום שבת האחרון, שבמהלכו הציתו המפגינים שריפות שאיימו על חיי תושבים, הרסו חנויות יוקרה ותקפו שוטרים ברחבי השאנז אליזה. רבים מאותן חנויות נותרו סגורים ביום שני, חלקן נשרפו לחלוטין בהצתות.

לקריאה נוספת על מחאת "האפודים הצהובים"
בזזו חנויות ושרפו מכוניות: האפודים הצהובים חזרו להתפרע בפריז
ביקורת באירופה על צרפת: יש לכבד זכויות אדם במחאת האפודים הצהובים
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
דוכן עיתונים בוער בפריז, שבת/רויטרס, רויטרס

ראש הממשלה הודה ב"תפקוד לקוי" של המשטרה בשבת, וביקר את ההוראות "הלא הולמות שניתנו לכוחות הביטחון לצמצום השימוש בכדורי גומי בעקבות מחלוקת שפרצו בשל הפציעות הרבות שגרמו אותם כדורים בהפגנות הקודמות. פיליפ גם הודיעה כי לשוטרים תהיה סמכות גדולה יותר בשטח לנקוט צעדים נגד המתפרעים ולפזר את ההמון.

לדבריו, המשטרה תשתמש באמצעים חדשים, בהם מל"טים ומצלמות וידאו, שייסעו למאבק באלימות ולהעמדה לדין של המתפרעים. "כל מי שמשתתף במחאה אסורה שמטרתה היא להרוס ולבזוז, מגן על הבוזזים, מעודד אותם או מפאר אותם באינטרנט, הוא שותף לדבר עבירה ויהיה עליו להתמודד עם ההשלכות", אמר. פיליפ הבטיח כי "שום דבר לא ישתנה" עבור אלו המפגינים באישור וללא אלימות.

העימותים האלימים בסוף השבוע האחרון, שהזכירו את אלו שהתרחשו בשיא המחאה בחודש דצמבר האחרון, הובילו את מקרון לקצר את חופשתו ולשוב לצרפת. הוא כינס ישיבת חירום עם שרי הפנים והמשפטים כדי לדון במשבר ובצעדים למניעת ההתפרעויות האלימות. הנשיא בן ה-41 הבטיח לנקוט "צעדים תקיפים" בהקדם האפשרי כדי למנוע את הישנות העימותים ביום שבת הקרוב.

(עדכון ראשון: 13:15)

עוד באותו נושא

צרפת מגבירה את המאבק באפודים הצהובים: תיאסר לבישת מסכות בהפגנה

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה במשרד הפנים בפריז, 16 במרץ 2019. רויטרס
שוקל צעדים תקיפים נגד המפגינים. מקרון, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully