וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזזו חנויות ושרפו מכוניות: האפודים הצהובים חזרו להתפרע בפריז

16.3.2019 / 23:30

אחרי שבועות של הפגנות שקטות יחסית, אנשי התנועה המציינים את החודש הרביעי למחאה נגד מקרון התעמתו עם שוטרים בבירת צרפת. הם הציתו דוכני עיתונאים בשאנז אליזה והשליכו אבנים על השוטרים. 240 מפגינים נעצרו, והנשיא קטע את חופשת הסקי שלו כדי לכנס דיון חירום

רויטרס

חברי תנועת "האפודים הצהובים" הציתו היום (שבת) חנויות וסניף בנק בשדרות השאנז אליזה בפריז, אחרי כמה שבועות רגועים יחסית עם מספרים קטנים והולכים של מפגינים נגד הנשיא עמנואל מקרון. המשטרה ירתה לעברם גז מדמיע והשתמשה בזרנוקי מים עם תחילת העימותים עם המפגינים, שיצאו לרחובות זה השבוע ה-18 ברציפות.

המשטרה אמרה כי 42 מפגינים, 17 שוטרים וכבאי נפצעו בעימותים. הצתת הסניף של בנק "טרנו" גרמה לפציעתם הקלה של 11 בני אדם, והכבאים חילצו אישה ותינוק מהמבנה הבוער. המשטרה עצרה יותר מ-240 מפגינים, אחרי שחלקם בזזו חנויות באזור השדרה, שרפו דוכני עיתונים והשחיתו מסעדה יוקרתית. חלק מהמפגינים אף השליכו אבני שפה לעבר הכוח המשטרתי לפיזור מהומות מול שער הניצחון, שרוסס בכתובות נאצה בשיא המחאה נגד המדיניות הכלכלית של מקרון בדצמבר.

הנשיא קטע את חופשת הסקי שלו בהרי הפירנאים כדי לכנס דיון חירום עם שריו. "אנחנו מכבדים את הזכויות החוקתיות, אבל יש אנשים שפשוט רוצים להרוס את הרפובליקה, לשבור דברים ולהחריב, כשהם מהווים סכנה לחיי אזרחים", אמר מקרון. "אני רוצה שנבחן בדיוק רב את הדברים ולקבל החלטות תקיפות ומקיפות במהירות האפשרית כדי שזה לא ישוב על עצמו".

לקריאה נוספת:
מפגין איבד יד ומכוניות הוצתו: "האפודים הצהובים" לא מרפים מפריז
צרפת מגבירה את המאבק באפודים הצהובים: תיאסר לבישת מסכות בהפגנה
ביקורת באירופה על צרפת: יש לכבד זכויות אדם במחאת האפודים הצהובים

עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
רק 8,000 מפגינים השתתפו במחאה. מכוניות בוערות בפריז, היום/רויטרס, רויטרס

בפריז השתתפו עשרת אלפים מפגינים, בהשוואה ל-3,000 בשבוע שעבר. גם בשאר חלקי המדינה נרשמה עלייה קךה במספר המפגינים, 32,300 בהשוואה ל-28,600. שר הפנים, כריסוף קסטנר, אמר כי אחוז לא מבוטל מהמפגינים בפריז - כ-1,500 איש - היו אלימים. לדבריו, הוא הנחה הבוקר את השוטרים לפעול בנחישות נגד המתפרעים.

המארגנים קיוו למשוך מספרים גדולים יותר לציון החודש הרביעי לתחילת המחאה, שהחלה בשל הטלת מסים חדשים על הדלק. אלו בוטלו בלחץ המפגינים על מקרון, אך ההפגנות התרחבו במהרה לתנועת מרי נגד הרפורמות של הנשיא הצעיר. מאז שיא ההפגנות בדצמבר, שהיו האלימות ביותר שראתה פריז זה כמה עשורים, דעכה התמיכה באפודים הצהובים ומספריהם התמעטו.

עוד באותו נושא

פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

לכתבה המלאה
עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
עימותים בין שוטרים למפגינים בפריז, היום/רויטרס, רויטרס

כדי לרצות את מבקריו, מקרון הבטיח סיוע בסך יותר מעשרה מיליארד דולר לשיפור מצבם הכלכלי של המעמד הנמוך ושל הגמלאים. במקביל, ממשלתו הפעילה יד קשה נגד ההפגנות בינואר, וזו גרמה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם שמחו על הפציעות, חלקן קשות, שנגרמו למפגינים. הנשיא בן ה-41 פתח גם בסדרת דיונים ציבוריים ברחבי המדינה כדי לקבוע את המדיניות של ממשלו, ואלו הסתיימו היום.

(עדכון ראשון: 16:58)

עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
עשן אופף את אזור שער הניצחון, היום/רויטרס, רויטרס
עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
עימותים בין אנשי האפודים הצהובים לשוטרים, פריז, צרפת, 16 במרץ 2019/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully