וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת באירופה על צרפת: יש לכבד זכויות אדם במחאת האפודים הצהובים

26.2.2019 / 14:17

נציבת המועצה לזכויות אדם דחקה ברשויות בפריז שלא להגביל את החירות להפגין, על רקע חוק שנוי במחלוקת שנידון בפרלמנט. יותר מ-3,000 איש נפצעו מאז תחילת המחאה בנובמבר נגד הנשיא מקרון

רויטרס

בכירה אירופית מתחה ביקורת על הטיפול של הרשויות בצרפת בהפגנות של תנועת "האפודים הצהובים" ודחקה בהן "להפגין יותר כבוד לזכויות אדם". נציבת מועצת זכויות האדם של אירופה, דונז'ה מיאטוביץ' כתבה מזכר שפורסם היום (שלישי) שבו ביקשה מממשלת צרפת "להימנע מהטלת מגבלות מופרזות על החירות להפגנה לא אלימה", על רקע חוק שנידון בפרלמנט.

החוק השנוי במחלוקת עוסק בגורמים הקיצוניים בשורות המפגינים, שתקפו את כוחות הביטחון במהלך ההפגנות שמטלטלות את המדינה בחודשים האחרונים. לפי משרד הפנים, יותר מ-3,000 אנשים, כולל מפגינים ושוטרים, נפצעו מאז תחילת מחאת "האפודים הצהובים" בנובמבר.

המחאה פרצה בתחילה בשל מס שתכנן להטיל הנשיא עמנואל מקרון על הדיזל, אולם הן הפכו במהרה למחאה כוללת נגד ממשלו של מי שנתפס כנשיא העשירים. מאז הוא הודיע על שורת צעדים שנועדו לפייס את הציבור, אך חלקים לא מבוטלים ממנו עדיין לא מרוצים. המחאה זכתה לשמה בשל האפודים הצהובים שלובשים המוחים, אותם, על פי חוק, חייבים להחזיק בכל מכונית בצרפת.

לקריאה נוספת על המחאה
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

הפגנת האפודים הצהובים, פריז, צרפת, 23 בפברואר 2019. רויטרס
המחאה טלטלה את צרפת. מפגינים בפריז, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully