וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אומנת ל-52 ילדים שנמלטה מהשואה תדליק משואה ביום העצמאות

23.4.2019 / 16:49

מארי נחמיאס, תושבת עפולה ילידת תוניס שסבלה מרדיפת הנאצים וברגע האחרון הוברחה, תדליק משואה בהר הרצל. בנימוקי הוועדה נכתב כי נחמיאס "מייצגת את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת משפחות האומנה בישראל"

מארי נחמיאס. אתר רשמי
מארי נחמיאס/אתר רשמי

שרת התרבות והספורט מירי רגב, ויו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה היום (שלישי) למארי נחמיאס, תושבת עפולה שורדת שואה שהייתה אם אומנת ל-52 ילדים, כי תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

רגב אמרה כי "הבחירה במארי (ממו) נחמיאס, להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 מייצגת בעיניי את רוחו של פתחון הלב הישראלי במיטבו. מארי, שורדת שואה, נציגה מפוארת של משפחות האומנה בישראל, אימצה אל לבה ואל חיק משפחתה חמישים ושניים ילדים. מארי, תושבת המעברה בעפולה, פתחה את ביתה הצנוע ואת דלתות לבה בפני הילדים, שלא מעטים מהם ננטשו בשל צרכיהם הייחודיים".

"יכולותיה לשמש אם אוהבת ולהיענות לצרכיהם של הילדים, שהצטרפו, במסגרת האומנה, לשמונת ילדיה הביולוגיים, מסמלת את רוחו של הלב הישראלי הרחב והרחום", הוסיפה רגב, שקיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות.

לקריאה נוספת
סמל לנצחון הרוח: רופאה עם שיתוק מוחין תשיא משואה ביום העצמאות
"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה
הנערה שצעדה מעוטף עזה לירושלים תשיא משואה ביום העצמאות

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טקס הדלקת המשואות, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים ציינה בנימוקיה כי "נחמיאס, תושבת מעברת עפולה, היא אם לשמונה ששימשה כאם אומנת ל-52 ילדות וילדים. היא נולדה בתוניס, סבלה מרדיפות הנאצים, וברגע האחרון הוברחה מביתה לפני שנלקחה למחנות. היא עלתה לארץ בראשית ימיה של המדינה וחיה בדוחק, תחילה במעברת חדרה ולאחר מכן במעברת עפולה. למרות הקשיים, נחמיאס פתחה את ביתה בפני עשרות ילדים שנזקקו למשפחת אומנה, ובהם תינוקות רבים שננטשו בלידתם בשל מומים שסבלו מהם".

עוד נכתב בטיעונים כי "נחמיאס עשתה כל שביכולתה כדי לספק להם בית חם ויציב, גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם. נחמיאס מייצגת בפעולתה את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת אלפי משפחות האומנה בישראל שפותחות את לבן ומסייעות לילדים במצוקה".

עוד באותו נושא

אל"ם שי סימן טוב שנפצע אנושות בצוק איתן ידליק משואה ביום העצמאות

לכתבה המלאה

"גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית"

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, בירך את נחמיאס ואמר כי "מארי היא גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית. רוחב ליבה ומסירותה ידועים בכל העיר ועכשיו גם ברחבי הארץ. תרומתה של מארי לערבות ההדדית של עם ישראל רבה וסיפורה, שישמע כעת בכל רחבי ישראל, מהווה דוגמה ומופת לכולנו".

טלי חלף, מנכ"לית ארגון "אור שלום" המטפל בילדים, נוער וצעירים בסיכון הזקוקים למשפחות אומנה, אמרה בתגובה כי "אנו נרגשים ומברכים את מארי נחמיאס על כך שנבחרה להדליק משואה בערב יום העצמאות, בזכות תרומתה הבלתי נתפסת לילדי האומנה בישראל. מארי מסמלת את הלב הרחב, החם והיפה של החברה הישראלית ומהווה דוגמא למופת, ערכים, ערבות הדדית ועוצמת נפש חסרת תקדים. משפחות האומנה בעלות תפקיד משמעותי בעיצוב עתידו של הילד ועבודתם חיונית ונחוצה במיוחד. אנו מברכים על כך שהנושא עלה לסדר היום, הודות למארי".

(עדכון ראשון: 16:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully