וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סרי לנקה: הפיגועים - נקמה על הטבח במסגדים בניו זילנד

מחקירה ראשונית של מתקפת הטרור בסרי לנקה עולה כי היא בוצעה בתגובה לרצח 50 מתפללים מוסלמים בכרייסטצ'רץ' בחודש שעבר. יותר מ-300 בני אדם נהרגו בשרשרת הפיגועים, שעליה קיבל דאעש אחריות. "תקלה ביטחונית הובילה לתוצאות ההרסניות"

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

ממשלת סרי לנקה טענה היום (שלישי) כי ייתכן שמתקפת הטרור במדינה באה כנקמה על הטבח בניו זילנד. לדברי שר במשרד ההגנה של סרי לנקה, רוואן וויווארדנה, מחקירה ראשונית עולה כי שרשרת הפיגועים שגרמה למותם של יותר מ-300 בני אדם, ולפציעתם של מאות נוספים, באה בתגובה לרצח 50 המתפללים במסגדים בעיר כרייסטצ'רץ' בחודש שעבר על ידי האזרח האוסטרלי ברנטון טרנט.

בדבריו בפני הפרלמנט במדינה, אמר השר כי "החקירות חושפות שהמתקפה באה בתגובה למתקפה על המוסלמים במסגד בניו זילנד. הייתה תקלה ביטחונית שהובילה לתוצאות ההרסניות האלה בסרי לנקה". הוא הודיע גם כי הפיגועים בוצעו על ידי שני ארגונים. לדבריו, בנוסף לארגון האסלאמיסטי ג'מיעאת תווחיד, למתקפה היה שותף גם הארגון ג'מיעאתול מילאת'ו איבראהים. בתוך כך, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים.

עוד בוואלה! NEWS:
מהשחתת מקדשים בודהיסטיים לג'יהאד עולמי: זה הארגון שתקף את סרי לנקה
מידע הוסתר מרה"מ: המחדל המודיעיני מאחורי הפיגועים בסרי לנקה
6 פיצוצים תוך 20 דקות: הפיגועים בסרי לנקה, דקה אחר דקה

הלוויות ההרוגים בפיגועים, נגומבו, סרי לנקה, 23 באפריל 2019. רויטרס
המחבל התפוצץ בזמן התפילה. הלוויית ההרוגים בנגומבו, היום/רויטרס

בסרי לנקה הקדישו הבוקר שלוש דקות דומיה לזכר הקורבנות, שמניינם עלה ל-310, בהם עשרות אזרחים זרים. הדגל הלאומי הורד לחצי התורן בסביבות השעה שבה אירע הפיצוץ בראשון בסדרת הפיגועים שהתחוללה ביום ראשון. מצב חירום הוכרז ברחבי המדינה, אך הנשיא מייטריפלה סיריסנה אמר כי הוא יהיה תחום רק למאבק בטרור ולא יפגע בחופש הביטוי ובחירויות אחרות.

לפי ההערכות שנשמעו לאחר הפיגועים, אנשי דאעש ששבו משדות הקרב בסוריה ובעיראק היו מעורבים במתקפה. המשטרה הודיעה כי 40 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במתקפה, שאחד מהם, על פי גורמים בצבא ובממשלה, הוא אזרח סוריה.

במקביל, היום החלו הלוויות המוניות לקורבנות המתקפה, הקשה ביותר מאז סוף מלחמת האזרחים לפני עשור. כ-30 קורבנות נקברו בכנסיית סנט סבסטיאן בנגומבו, שמצפון לקולומבו, שם התרחש אחד הפיגועים. היום פורסם גם תיעוד מהמקום, שבו נראה המחבל נכנס עם תיק לכנסיה בזמן שהייתה עמוסה במתפללים לרגל חג הפסחא.

עוד באותו נושא

אבל בסרי לנקה: מניין ההרוגים עלה ל-310, המשטרה עצרה 40 חשודים

לכתבה המלאה
בני משפחת של אחד הקורבנות בזירת פיגוע הירי ההמוני במסגדים בעיר כרייסטצ'רץ' 15 ברמץ 2019. רויטרס
50 מתפללים מוסלמים נרצחו. בני משפחותיהם של נרצחי הטבח בניו זילנד, בחודש שעבר/רויטרס

במהלך סדרת הפיגועים הקטלנית, שבעה מחבלים מתאבדים התפוצצו בשלוש כנסיות ובשלושה מלונות ברחבי האי, במרווח של 20 דקות אחד מהשני. מוקדם יותר פורסם תיעוד ממצלמות האבטחה בעיר נגומבו, שבו נראה אדם עם תיק נכנס לכנסייה בזמן תפילות חג הפסחא, שהיה עמוס במתפללים, שניות לפני שהתפוצץ.

הרשויות חוקרות את המחדל המודיעיני לאחר שהתברר כי התקבלו מבעוד מועד התרעות על האפשרות שארגון טרור מקומי יבצע שרשרת פיגועים, שהועברו בחלקן על ידי הודו. ראש הממשלה רניל ויקרמסינג'ה הודר מהתדריכים הביטחוניים בעקבות הקרע בינו לבין נשיא המדינה.

(עדכון ראשון: 11:39)

מוקדי הפיגועים בסרי לנקה. עיבוד תמונה
מוקדי הפיגועים בסרי לנקה/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully