וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בסרי לנקה: מניין ההרוגים עלה ל-310, המשטרה עצרה 40 חשודים

במקביל לעליית מניין ההרוגים, במדינת האי שבדרום אסיה הקדישו שלוש דקות דומיה לזכר ההרוגים בסדרת הפיגועים והדגל הלאומי הורד לחצי התורן. במדינה הוכרז מצב חירום והמשטרה ממשיכה לעצור חשודים נוספים. בתיעוד מאחד הפיגועים, נראה מחבל נכנס עם תיק לכנסיה ומתפוצץ

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

מניין ההרוגים בפיגועים בסרי לנקה עלה ל-310 - כך הודיעה הבוקר (שלישי) המשטרה, שעדכנה גם כי מספר העצורים עלה ל-40. כמה גורמים בצבא ובממשלה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אחד מהחשודים הוא אזרח סוריה. ממשלת סרי לנקה טענה היום כי מחקירה ראשונית עולה שהמתקפה היא תגובה לטבח במסגדים בניו זילנד, שבהם האזרח האוסטרלי ברנטון טרנט רצח 50 מתפללים בשני מסגדים בעיר כרייסטצ'רץ'.

בין ההרוגים במתקפת הטרור, שבה נפצעו מאות בני אדם, נמנים עשרות אזרחים זרים, בהם אמריקנים, בריטים, טורקים, הולנדים וסינים. מצב החירום שעליו הכריזה הממשלה ברחבי המדינה נכנס הלילה לתוקף, וברחבי מדינת האי שבדרום אסיה הקדישו הבוקר שלוש דקות דומיה לזכר הקורבנות. הדגל הלאומי הורד לחצי התורן בסביבות השעה שבה אירע הפיצוץ בראשון בסדרת הפיגועים שהתחוללה ביום ראשון.

מתקפת טרור בסרי לנקה - עוד בוואלה! NEWS:
מהשחתת מקדשים בודהיסטיים לג'יהאד עולמי: זה הארגון שתקף את סרי לנקה
6 פיצוצים תוך 20 דקות: הפיגועים בסרי לנקה, דקה אחר דקה
בניו של מנכ"ל אסוס ושפית מפורסמת: קורבנות הפיגועים בסרי לנקה

דקת דומיה והלוויות קורבנות הפיגועים בנגומבו סרי לנקה, 23 באפריל 2019. רויטרס
מאות נהרגו ונפצעו. אבל בנגומבו שבסרי לנקה, היום/רויטרס

הלילה פורסם תיעוד ממצלמות האבטחה בעיר נגומבו, שבו נראה אדם עם תיק נכנס לכנסייה בזמן תפילות חג הפסחא, שהיה עמוס במתפללים. שניות לאחר מכן, הוא התפוצץ. במקום נהרגו עשרות בני אדם.

עוד באותו נושא

מידע הוסתר מרה"מ: המחדל המודיעיני מאחורי הפיגועים בסרי לנקה

לכתבה המלאה

מלשכתו של הנשיא מייטריפלה סיריסנה נמסר כי הפעלת הסעיף בחוקה הנוגע למצבי חירום יהיה תחום רק למאבק בטרור ולא יפגע בחופש הביטוי ובחירויות אחרות. בינתיים, זיהוי מאות ההרוגים והפצועים צפוי להימשך עוד ימים ארוכים, אך נחשף כי בין הקורבנות נמנים השפית המפורסמת המקומית שהאנת'ה מיאדון, שלושת ילדיו של המיליארדר הדני אנדרס הולך פולבסן, בעל המניות הרבות ביותר ברשת המכירות המקוונת "אסוס", כמה פוליטיקאים מקומיים, נכדו של חבר פרלמנט בנגלדשי ועובדים במלונות "סינמון גרנד" ו"שנגרי-לה".

הרשויות ממשיכות לחקור את המחדל המודיעיני, לאחר שהתברר כי התקבלו התרעות מבעוד מועד על האפשרות שארגון טרור מקומי יבצע שרשרת פיגועים. ראש הממשלה, רניל ויקרמסינג'ה, הודה כי לממשלה היה "מידע מוקדם כלשהו", אולם לדבריו השרים לא עודכנו בכך. על פי הדיווחים, הודו - בת בריתה הקרובה של סרי לנקה - עדכנה אותה כבר ב-4 באפריל על אודות התרעות אלה, אולם ההתגוששות בין הנשיא סיריסנה לבין ראש הממשלה הובילה לכך שהאחרון לא היה מודע לאזהרות. הנשיא ניסה להדיח את ראש הממשלה בשנה שעברה, ומאז אירע ביניהם קרע שבמסגרתו הודר ויקרמסינג'ה מהתדרוכים המודעיניים.

דקת דומיה והלוויות קורבנות הפיגועים בקולומבו סרי לנקה, 23 באפריל 2019. רויטרס
מצב חירום הוכרז במדינה. אבל בקולומבו שבסרי לנקה/רויטרס

אתמול הודיעה הממשלה כי מאחורי הפיגועים עומד ארגון אסלאמסטי מקומי, ג'מיעאת תווחיד, בסיוע רשת טרור זרה. "אנחנו לא מאמינים שהמתקפות האלו בוצעו רק על ידי אנשים מהמדינה הזו", אמר דובר הממשלה. "הייתה רשת בינלאומית של טרור, שבלעדיה המתקפות הללו לא היו מצליחות". הארגון היה ידוע בהשחתת מבנים בודהיסטיים, וב-2016 נעצר המזכיר שלו עבדול ראזק באשמת הסתה לגזענות.

לפי ההערכות שנשמעו לאחר הפיגועים, אנשי "המדינה האסלאמית" (דאעש) ששבו משדות הקרב בסוריה ובעיראק היו מעורבים במתקפה. עד יום ראשון האחרון, סרי לנקה ידעה מעט מאוד אלימות מצד גורמים אסלאמיים קיצוניים, ועיקר הסכסוך בה היה בין השלטון הסינהלזי הבודהיסטי, המייצג את רוב האוכלוסייה במדינה, לבין המיעוט הטמילי הבדלני, שרובו הינדי, אך הוא כולל גם מוסלמים ונוצרים.

(עדכון ראשון: 7:18)

דקת דומיה והלוויות קורבנות הפיגועים בקולומבו סרי לנקה, 23 באפריל 2019. רויטרס
אבל בקולומבו, סרי לנקה, היום/רויטרס
דקת דומיה והלוויות קורבנות הפיגועים בנגומבו סרי לנקה, 23 באפריל 2019. רויטרס
אבל בסרי לנקה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully