וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו של מנכ"ל אסוס ושפית מפורסמת: קורבנות הפיגועים בסרי לנקה

בין ההרוגים הראשונים שזוהו היו שלושה ילדיו של המיליארדר הדני שמחזיק בבעלות על אתר המכירות הפופולרי, ושפית מקומית שנהרגה יחד עם בתו. גם פוליטיקאים ממדינות באזור בין ההרוגים

צילום: רויטרס

זיהוי מאות ההרוגים והפצועים ממתקפת הטרור בסרי לנקה יימשך עוד ימים ארוכים, אבל היום (שני) כבר נחשפו פרטיהם של כמה מהקורבנות. בין הראשונים שזוהו היו שפית מפורסמת מקומית וילדיו של מנכ"ל חברת "אסוס".

השפית שהאנת'ה מיאדון סעדה עם משפחתה במסעדה במלון הפאר שנגרי-לה בקולומבו, לפני שהפיצוץ החריב את המקום. בתה פרסמה תמונה של המשפחה אוכל ארוחת בוקר זמן קצר לפני הפיצוץ. "אין מילים לתאר את הכאב", כתב אחד מבני המשפחה בפוסט בפייסבוק, שבו אישר כי השתיים נהרגו.

מתקפת טרור בסרי לנקה - סיקור נרחב בוואלה! NEWS:
ממשלת סרי לנקה: ארגון טרור מקומי אחראי לפיגועים, בסיוע רשת זרה
עשור של שקט הופר: הפיגועים בסרי לנקה מאיימים לפתוח את פצעי המלחמה
מניין ההרוגים עלה ל-290: ממשלת סרי לנקה הוזהרה מפיגועים - אך לא פעלה

שהאנת'ה מיאדון, שפית מסרי לנקה, (מימין) עם בתה. פייסבוק, צילום מסך
הספיקו להצטלם עוד בארוחת הבוקר. השפית ובתה/צילום מסך, פייסבוק

הטרגדיה פקדה גם את המיליארדר הדני אנדרס הולך פובלסן, בעל המניות הרבות ביותר ברשת המכירות המקוונת "אסוס", שאיבד שלושה מילדיו בפיגועים. אחד מילדיו פרסם לפני ארבעה ימים תמונה באינסטגרם, שבה תייג את סרי לנקה כמקום שבו הוא נמצא. דובר מטעמו לא מסר פרטים נוספים לבקשת המשפחה.

עוד באותו נושא

מהשחתת מקדשים בודהיסטיים לג'יהאד עולמי: זה הארגון שתקף את סרי לנקה

לכתבה המלאה

הפוסט שפרסם אחד מילדיו של מנכ"ל אסוס

בין ההרוגים הנוספים היו גם פוליטיקאים ממדינות באזור. בני משפחה אמרו לרשת BBC בשפה ההינדית כי חמישה חברי מפלגה מבנגלור נהרגו בפיגוע במלון שנגרי-לה, שניים מהם זוהו על ידי אנשי העיר כקיי ג'י האומנת'ריאפה ומ' ראנגאפה. בכיר בממשלת מדינת המחוז קרנאטקה, סושמה סאוורג', זיהה את השלושה הנותרים כלקשמי, נריאן צ'נדרשקהר ושיוואנה.

"הם הגיעו למלון בסביבות השעה 8:00 או משהו כזה והלכו ישר לשולחן ארוחת הבוקר כשהם נהרגו", אמר ס. שיווקומר, גיסו של שיוואנה.

הרוג נוסף הוא נכדו של חבר הפרלמנט הבנגלדשי שייח' פזלול כארים סלים. הנכד, בעצמו חבר בולט במפלגת "ליגת האוואמי", נהרג בהתפוצצות בבית המלון שבו שהתה משפחתו, על פי הדיווחים המקומיים. לא ברור באיזה אחד מבתי המלון מדובר. עוזרו האישי של סלים אמר לאחת מרשתות החדשות כי גם אביו של סלים נפצע במתקפה.

חיילים מאבטחים את כנסיית סנט אנדרו, קולומבו, סרי לנקה, אחרי הפיגוע, 22 באפריל 2019. AP
בין ההרוגים - נכדו של פוליטיקאי בנגלדשי ובני משפחה מאוסטרליה. טרור בסרי לנקה/AP

במתקפת הטרור נהרגו גם ארבעה מעובדי מסעדת "טפרובאן" במלון "סינמון גרנד". ההרוגים - שנתה, סאנג'יוואני, איברהים וניסתאר - היו מלצרים במסעדה, ואחד מהם עבד בדוכן של פנקייקים סרי לנקים. דוברו של מנהל המלון אמר כי "זה היה בוקר עמוס. זה יום ראשון בבוקר, במהלך הבופה של ארוחת בוקר, כך שזאת אחת התקופות הכי עמוסות שלנו". גם שלושה עובדים במלון שנגרי-לה בקולומבו נהרגו.

גם שני אזרחי טורקיה, סרהן סלצ'וק נריצ'י וייגיט עלי קבוס, נהרגו במתקפה. על פי חשבון הפייסבוק שלו, נריצ'י עבר לקולומבו במרץ 2017. אביו, ממבט נריצ'י, אמר לסוכנות הידיעות "אנדולו" כי בנו היה טכנאי אלקטרוניקה שעבד לאחרונה על פרויקט הקשור לשגרירות האמריקנית בסרי לנקה. "הוא שלח לי בוואטסאפ הודעה הבוקר בשעה 5:00 שאומרת 'בוקר טוב'", אמר האב. "זאת הייתה הפעם האחרונה ששמעתי ממנו". קבוס, טכנאי אף הוא, תואר על ידי אביו כ"ילד מבריק. הוא סיים בהצטיינות את האוניברסיטה הטכנית באיסטנבול ודבר שתי שפות".

בנוסף לכך, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אישר כי שני אזרחי מדינתו, בני משפחה, נהרגו גם הם במתקפה. לא ידועים פרטים נוספים עליהם בשלב זה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully