וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: שני כתבי רויטרס שחשפו טבח ברוהינגים יישארו בכלא

23.4.2019 / 10:05

בית המשפט העליון במדינה דחה את הערעור של ווה לונג וקייאו סו או, שנשלחו לשבע שנות מאסר אחרי שגילו כי עשרה גברים מוסלמים הוצאו להורג ללא משפט. הם טוענים לחפותם ולכך שהמשטרה טמנה להם פח כשהעבירה להם מסמכים מסווגים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט העליון של מיאנמר דחה היום (שלישי) את הערעור של שני כתבי סוכנות הידיעות רויטרס, ווה לונג וקייאו סו או, שנכלאו בשל דיווחיהם על רצח העם של מיעוט הרוהינגיה המוסלמי. הם נשלחו לשבע שנות מאסר בספטמבר שעבר, במקרה שזכה לגינויים מצד הקהילה הבינלאומית.

הם חשפו כי כוחות הביטחון הוציאו להורג עשרה גברים מוסלמים במהלך מבצע צבאי ב-2017, אולם הם הואשמו בכך שחשפו סוד מדינה אחרי שנשאו מסמכים סודיים. הם טוענים לחפותם ואמרו כי השוטרים שהעבירו להם את המסמכים טמנו להם פח.

בית המשפט העליון קיבל את אותה החלטה שקיבלו בתי משפט בערכאות נמוכות יותר. "הם נשלחו לשבע שנות מאסר וההחלטה הזאת עומדת בעינה", אצר השופט סו נאינג.

לקריאה נוספת:
בשל התנגדות הפליטים: בנגלדש דוחה את החזרת הרוהינגיה למיאנמר
בשל רצח הרוהינגיה: אמנסטי שוללת ממנהיגת מיאנמר את תואר "שגרירת מצפון"
מבסיסים סודיים בהרים: קמפיין הרשת הסודי של צבא מיאנמר נגד הרוהינגיה

שני כתבי רויטרס מובאים לבית המשפט בעיר ינגון, מיאנמר, 20 באוגוסט 2019. רויטרס
שני כתבי רויטרס מובאים לבית המשפט בינגון, אוגוסט/רויטרס

הטבח שאותו חקרו השניים הוא המקרה היחיד של הרג רוהינגים שבו הודה הממשל. עד אז, הצבא הכחיש כי חייליו הוציאו להורג ללא משפט רוהינגים, שמאות אלפים מהם ברחו ממדינת ראכין שבצפון מיאנמר אל בנגלדש השכנה. חוקרים של האו"ם מאשימים את בכירי הצבא ברצח עם ותקפו את המנהיגה של המדינה, אונג סאן סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום, שלא הצליחה לעצור את המבצע הרצחני של כוחות הביטחון.

ווה לונג, 32, וקייאו סו או, בן 28, הם אזרחי מיאנמר והם נעצרו לפני פרסום הדוח, שאותו חיברו על בסיס מסמכים שקיבלו משני שוטרים שפגשו במסעדה בפעם הראשונה. שוטר שהעיד במשפט הודה כי המפגש היה מלכודת. שבעה חיילים שהשתתפו בהוצאה להורג נשלחו לעשר שנות מאסר, אבל איש מבכירי הצבא, שנותר הכוח החזק ביותר במדינה, לא עמד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully