וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדות הפליטים: בנגלדש דוחה את החזרת הרוהינגיה למיאנמר

18.11.2018 / 15:27

בני המיעוט המוסלמי שעברו רצח עם על ידי הכוחות במדינה הבודהיסטית מתנגדים לתכנית להחזרתם מבנגלדש השנה. בכיר בנציבות הפליטים המקומית אמר כי רק אחרי הבחירות, שיתקיימו בסוף השנה, תידון מחדש התכנית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בנגלדש דחתה את התכנית להשבת פליטי הרוהינגיה המוסלמים למיאנמר עד אחרי הבחירות בסוף החודש הבא - כך אמר היום (ראשון) מתאם נציבות הפליטים של המדינה, אבול קלאם. לדבריו, יש צורך ב"שינוי דרך הפעולה" כדי להתחשב בדרישותיהם של הפליטים המוסלמים שנמלטו מהמדינה הבודהיסטית שמואשמת על ידי האו"ם ברצח עם. במיאנמר טרם הגיבו.

בסוף החודש שעבר הסכימו המדינות על תחילת השבת מאות פליטים, אבל אלו חוששים להמשך רדיפת כוחות הביטחון של מיאנמר. בנגלדש המוסלמית הבטיחה לא להכריח את הפליטים לשוב למיאנמר, שאינה רואה בהם מיעוט אתני אלא מהגרים בנגלים. "הבחירות מגיעות, כך שהממשלה תגבש את המסלול העתידי אחריהן", אמר הבכיר, שהוסיף כי בנגלדש מוכנה להשיב את הפליטים אם מישהו מהם יתנדב לכך.

כל 2,200 הפליטים שהיו אמורים לשוב בגל הראשון התנגדו לכך אלא אם דרישותיהם לצדק, לאזרחות ולשובם לכפריהם ולאדמותיהם המקוריים ייענו. קלאם קרא בשבוע שעבר לקהילה הבינלאומית ללחוץ על מיאנמר להסכים לדרישות מסוימות על מנת להוציא לדרך את התהליך.

עוד על רצח העם של הרוהינגיה
מיאנמר: עדויות הניצולים מרצח העם של הרוהינגיה

הפגנת פליטים רוהינגים במחנה בבנגלדש נגד החזרתם למיאנמר, 15 בנובמבר 2018. רויטרס
הפגנה של פליטים רוהינגים נגד החזרתם למיאנמר, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully