וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבסיסים סודיים בהרים: קמפיין הרשת הסודי של צבא מיאנמר נגד הרוהינגיה

תחקיר של ניו יורק טיימס חשף כי מאות אנשי צבא השתתפו בתכנית סודית שהחלה לפני כמה שנים, ובמסגרתה הופצו תכני שנאה נגד המיעוט המוסלמי, שהסתיים ברצח עם. החיילים התחזו לכוכבי פופ ולדמויות לאומיות כדי לקדם את משנתו של הצבא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צבא מיאנמר ניהל קמפיין נרחב בפייסבוק להפצת שנאה נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי, שהסתיים ברצח עם - כך עולה מתחקיר של ניו יורק טיימס, שפורסם אתמול (שני) והתבסס על גורמים לשעבר בצבא, חוקרים וגורמים אזרחיים במדינה שבדרום-מזרח אסיה.

לפי התחקיר, מאות חיילים גויסו למהלך והתחזו לכוכבי פופ ולגיבורים לאומיים כדי להפיץ את משנתו הקיצונית של הצבא. אחד מהם טען כי האסלאם הוא איום עולמי לבודהיזם, הדת שבה מאמינים רוב אזרחי המדינה. חייל אחר שיתף סיפור כוזב על אישה בודהיסטית שנאנסה על ידי גבר מוסלמי.

הצבא ניצל את התפוצה הרבה שיש לפייסבוק במדינה, שבה כ-18 מיליון משתמשי אינטרנט. ארגוני זכויות אדם אומרים כי התעמולה נגד הרוהינגיה הסיתה למעשי רצח, אונס ולהגירה הכפויה הגדולה ביותר בתקופה האחרונה.

לקריאה נוספת על רצח העם במיאנמר
מיאנמר: שני עיתונאי רויטרס נשלחו ל-7 שנות מאסר בשל חקירת טבח הרוהינגיה

מצעד של צבא מיאנמר, מרץ 2018. רויטרס
מצעד של צבא מיאנמר, מרץ 2018/רויטרס

פייסבוק אמנם סגר חשבונות של בכירי הצבא באוגוסט האחרון, אך הרשת החברתית לא הצליחה לחשוף את עומק ואת פרטי קמפיין התעמולה, שכלל מאות חשבונות ודפים מזויפים שהוצפו בתגובות מסיתות שתוזמנו לשעות השיא.

לפי אותם גורמים, ששמו על עילום שם מחשש לפגיעה בהם, החיילים עבדו במשמרות בבסיסים למרגלות הרים מחוץ לבירה וקצינים הצטוו גם לאסוף מידע מודיעני על חשבונות פופולריים ועל פוסטים המבקרים את הצבא. המבצע היה סודי עד כדי כך שחוץ ממנהיגי הצבא הבכירים ביותר, כל יתר המעורבים נדרשו לתת לבדיקה את הטלפונים שלהם בכניסה לבסיסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פרס פוליצר: פליטים בגבול מיאנמר- בנגלדש. רויטרס
פליטים רוהינגים נמלטים לבנגלדש, בשנה שעברה/רויטרס

בפייסבוק אישרו את מרבית הפרטים על הקמפיין הצבאי והסירו בעקבות פניית ניו יורק טיימס כמה חשבונות שלכאורה התמקדו בתרבות, אבל היו למעשה קשורים לצבא. לאותם חשבונות היו כ-1.3 מיליון עוקבים.

הקמפיין שקידם צבא מיאנמר הוא אחד הדוגמאות הראשונות לשימוש שעושים משטרים אוטוריטריים ברשת החברתית הפופולרית נגד אזרחיהם. פייסבוק נוצל גם על ידי רוסיה ואיראן להפצת מסרים מתסיסים לגולשים במדינות אחרים. גם בארצות הברית, כמה קבוצות מקומיות אימצו שיטות דומות לקראת הבחירות לקונגרס בחודש הבא.

צבא מיאנמר לא הגיב לפניות ניו יורק טיימס לתגובה על התחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully