וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין יש לי סיוטים": מאסר עולם להורי בית הזוועות בקליפורניה

בית המשפט גזר את דינם של בני הזוג שהתעללו ב-13 ילדיהם לאחר ששניים מהם עלו על דוכן העדים וסיפרו על ההתעללות מצד הוריהם, שכבלו אותם למיטה בשלשלאות במשך חודשים ומנעו מהם אוכל ותרופות. ''אני לא יכול לתאר במילים את מה שעברנו בחיינו"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הזוג דיוויד ולואיז טרפין נידונו אמש (שישי) למאסר עולם לאחר שהודו באשמה בגין החזקה בשבי ועינוי ילדיהם במשך שנים בביתם שבקליפורניה. ''ההורים שלי לקחו ממני את כל החיים'', אמרה אחת מבנותיהם, המכונה ''ג'יין דו מספר 4''. היא הייתה אחת משני הילדים שהופיעו בבית המשפט להעיד על הסבל שגרמו לה הוריהם. ''אבל עכשיו, אני לוקחת את החיים שלי בחזרה''.

בני הזוג נעצרו בתחילת השנה שעברה, לאחר שאחת מ-13 ילדיהם, שגילם נע בין שנתיים ל-29, הצליחה להימלט מביתם המזוהם ולהזעיק את המשטרה. הרשויות מסרו כי האחים היו מבודדים מן העולם החיצון ולעיתים תכופות נחסכו מהם מקלחת, טיפול רפואי ואוכל. עוד התברר כי ההורים נהגו אף לקשור בשלשלאות את ילדיהם ''במשך שבועות או אפילו חודשים בכל פעם'', אמר פרקליט מחוז ריברסייד בשנה שעברה.

במהלך המשפט גזר הדין הלילה, אמרה בתם כי היא חייה באופן עצמאי ו''החיים נהדרים''. ''אני לוחמת, חזקה ובועטת'', הוסיפה הבת, בעת שאימה בוכה ומנגבת את דמעותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בדרום אפריקה: 13 נהרגו כשקיר קרס בכנסייה
האפודים הצהובים נגד עשירי צרפת: "מיליארד אירו לנוטרדאם, ודבר לא לנזקקים"
נשיא ליבריה עובד מהבית בשל נחשים במשרד

בני משפחת טרפין, קליפורניה, ארה"ב, 2016. פייסבוק, אתר רשמי
חיו כשהם מבודדים מהעולם. משפחת טרפין/אתר רשמי, פייסבוק

אחד מבניהם, שכונה ''ג'ון דו מספר 2'', אמר לבית המשפט כי ''אני לא יכול לתאר במילים את מה שעברנו בחיינו. לפעמים יש לי עדיין סיוטים על דברים שקרו, כמו האחים שלי כבולים בשלשלאות או חוטפים מכות''. אולם, בנם הוסיף כי ''אבל זה העבר ועכשיו זה ההווה''.

בימים אלה הוא לומד תואר בהנדסת תוכנה בקולג', מאז ששוחרר לעצמאותו הוא לומד לשחות, לרכוב על אופניים ולעיתים יוצא לרכיבות ארוכות. לדבריו, הוא למד לתמוך בעצמו. ''אני אוהב את ההורים שלי. סלחנו להם על הרבה מהדברים שהם עשו לנו'', הוסיף.

עוד באותו נושא

"בית הזוועות" בקליפורניה: ההורים הודו בעינוי 13 ילדיהם

לכתבה המלאה

''הילדים יצליחו למרות מי שאתם''

דיוויד ולואיז טרפין ניצלו את ההזדמנות להתנצל בפני ילדיהם תוך שהם פונים לבית המשפט. ''אני מצטערת על כל מה עשיתי כדי לפגוע בילדיי'', אמרה לואיז, והוסיפה כי היא מאמינה שלאלוהים יש תכנית מיוחדת עבור כל אחד מהם. ''אני אוהבת אותם יותר ממה שהם יכלו לדמיין''.

דיוויד, האב, פרץ בבכי בעת שניסה לפנות לבית המשפט. פרקליטו קרא את דבריו, במהלכם הביע האב תקווה להצלחת ילדיו ואמר כי הוא מקווה שהם יישארו קרובים, משעה שאביהם ואמם לא יהיו איתם יותר. ''אני מודה לאלוהים על כל ילדיי'', נאמר בהצהרתו של האב, ואף הוסיף כי הוא מצטער ''אם עשיתי משהו שיגרום להם נזק''.

טרם פסיקת הדין, פנה השופט ברנרד שוורץ לנאשמים והדגיש כי ''ילדים הם אכן מתנה'', לא רק להוריהם ולמשפחותיהם, אלא גם לחברה. ''אולי הם יהפכו למדענים וימצאו תרופה למחלה כלשהי, או יהפכו לרופאים ויצילו חיים, אולי הם יתגייסו לצבא ויגנו על המדינה שלנו'', אמר שוורץ. ''היחס האנוכי, האכזרי והבלתי אנושי לילדכם, שללה מהם משפחה, חברים ואת החברה כולה. עד כמה שהם יצליחו בחייהם - זה לא יהיה בגלל שניכם, אלא למרות שניכם''.

דיוויד טורפין (שני מימין) עם אשתו לואיז (משמאל) בבית המשפט מודים בהתעללות בילדיהם בקליפורניה ב-22 בפברואר 2019. AP
''אני מודה לאלוהים על כל ילדיי''. האב דיוויד בבית המשפט/AP

בית המשפט הוציא צווי הגנה לכל אחד מהילדים. לדברי ג'ף מור, עורך דינה של האם, מעשרה מהילדים יש נגדם צווי הרחקה. לשניים יש צו הרחקה של חמש שנים ואחד הוריד את צו ההרחקה. שוורץ אמר כי הצווים מונעים מההורים לקיים מגע אישי עם ילדיהם, בין אם באופן אישי, בדואר, בטלפון, במדיה החברתית או באמצעות צדדים שלישיים.

כשנמצאו ילדיהם של הזוג האכזר בביתם בפריס, שבקליפורניה, חלק מהילדים המבוגרים סבלו מתת תזונה עד כדי שנראו לשוטרים כבני נוער צעירים. אף לא ילד אחד ראה רופא במשך יותר מארבע שנים, ואף אחד מהם מעולם לא ביקר אצל רופא שיניים. הקורבנות סיפרו לחוקרים כי קשירתם בחבלים החל כסוג של ענישה. אבל כאשר אחד מהילדים ברח, ההורים החלו להשתמש בשרשראות ומנעולים כדי לכבול חלק מהם למיטותיהם. התובע המחוזי ציין לגביהם כי הילדים נראים ''חסרי ידע בסיסי של החיים''.

לולא האומץ של בתם בת ה-17, ייתכן שאחיה הכלואים לא היו נמצאים מעולם. הנערה תכננה את בריחתה במשך יותר משנתיים. היא לקחה טלפון סלולרי מנותק שמצאה בבית ונמלטה מבעד לחלון, לפני שהזעיקה את המשטרה. המילוט הנועז הוביל לגילוי אחיה וחשף את אחד ''המקרים הנוראים והחמורים ביותר של התעללות בילדים'', לדבריו של התובע המחוזי.

בית בעיר פריס, קליפורניה, ארה"ב, שבו הוחזקו 13 ילדים מבני משפחת טרפין, 16 בינואר 2018. AP
התעללות שנשמרה מעיני השכנים. בית משפחת טרפין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully