וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית הזוועות" בקליפורניה: ההורים הודו בעינוי 13 ילדיהם

23.2.2019 / 8:57

דיוויד ולואיז טרפין הודו בשנים של התעללות בילדיהם, בני שנתיים עד 29, שאותם הרעיבו, בודדו מהעולם וקשרו בשלשלאות. הרשויות דיווחו כי הילדים, שנמצאו כשהם לא מקולחים וסובלים מבעיות גדילה, משלימים את לימודיהם ומשפרים את בריאותם בשנה שחלפה מאז יצאו לחופשי

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

זוג הורים מקליפורניה הודה הלילה (שבת) בעינויים ובשנים של התעללות ב-13 ילדיהם. בהודאתם בבית המשפט דיברה האם לואיז טרפין כשפניה אדומות מבכי, בעוד שהאב דיוויד נותר אדיש. הם יעמדו לדין ב-19 באפריל וצפויים למלא לפחות 25 שנות מאסר.

הילדים, שהיו באותה התקופה בני שנתיים עד 29, נמצאו כשהם סובלים מתת-משקל, אחרי שלא התרחצו במשך חודשים. ההורים נהגו לקשור אותם בשלשלאות למיטותיהם ולהרעיב אותם עד כדי כך שחלקם הפסיקו לגדול. התובע המחוזי מייק הסטרין אמר כי "הנאשמים הרסו חיים, כך שאני חושב שיהיה הוגן אם יקבלו משפט שווה לרצח מדרגה ראשונה".

לקריאה נוספת בנושא:
שכני בית הזוועות בקליפורניה: "הילדים היו חיוורים ומסריחים"
החיים בבית הזוועות בקליפורניה: ארוחה ביום, שתי מקלחות בשנה
בית זוועות בקליפורניה: 13 ילדים נכלאו על ידי הוריהם בשלשלאות

דיוויד טורפין (שני מימין) עם אשתו לואיז (משמאל) בבית המשפט מודים בהתעללות בילדיהם בקליפורניה ב-22 בפברואר 2019. AP
דיוויד טרפין/AP

בני הזוג טרפין נעצרו בחודש ינואר 2018 אחרי שבתם בת ה-17 הצליחה להימלט ולהזעיק את כוחות החירום בעיר פריס שנמצאת כ-60 קילומטרים מדרום ללוס אנג'לס. בשיחת הטלפון למוקד 911 אמרה הבת כי שתי אחיותיה ואחיה נאסרו למיטותיהם: "הם יתעוררו בלילה ויבכו. הם רצו שאתקשר למישהו. רציתי להתקשר אליכם כדי שתעזרו לאחיותיי".

השוטרים שהגיעו לבית משפחת טרפין גילו בית זוועות: שתיים מהבנות שוחררו בחיפזון משלשלאותיהם, בעוד שאחד האחים, בן 22, נותר קשור. הוא אמר לשוטרים שהוא ואחיו חשודים בגניבת אוכל ובהתנהגות לא מכובדת. חלק מהילדים סבלו מתת-משקל קיצוני, מחולשת שרירים ומבעיות בגדילה, בהן ילדה בת 11 שזרועותיה היו דקות כשל תינוקת. התברר כי במשך השנים הם הוכו, הורעבו ונכלאו בכלובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בני משפחת טרפין, קליפורניה, ארה"ב, 2016. פייסבוק, אתר רשמי
חיו כשהם מבודדים מהעולם. משפחת טרפין/אתר רשמי, פייסבוק

משפחת טרפין ניהלה חיים בודדים, מחוץ לטווח ראייתם של השכנים. דיוויד טרפין, בן 57, עבד כטכנאי ב"לוקהיד מרטין" וב"נותרופ גרומן", בעוד שאשתו לואיז הייתה רשומה במסמכים הרשמיים כעקרת בית.

ההורים דיווחו לרשויות כי הם מלמדים את ילדיהם בבית, אף שהבוגר מבין האחים השלים רק את כיתה ג'. בנוסף להרעבתם, ההורים מנעו מהם משחקים וצעצועים. רק לעיתים נדירות הם יצאו החוצה, אך בליל כל הקדושים נסעה המשפחה לדיסנילנד וללאס וגאס. בחופשתם הם בילו את מרבית זמנם כשהם כלואים בחדריהם, מלבד יציאות מוגבלות לארוחות ולשירותים. הילדים היו כל כך מנותקים מהעולם, עד שהבת שהתקשרה למשטרה לא ידעה מה הכתובת שלהם.

התחלה חדשה

התערבות המשטרה היוותה התחלה חדשה עבור אותם ילדי משפחת טרפין. כולם אושפזו בבית החולים מיד עם הגעת המשטרה והרשויות קיבלו את המשמרות עליהם. מאז, 13 האחים והאחיות לא מדברים על התקשורת ושומרים על פרטיותם. עו"ד ג'ק אוסבורן, המייצג את שבעת הילדים הבוגרים, סיפר כי הם חיים יחד, משלימים את הלימודים ומשפרים את בריאותם בדומה לבני גילם. לדבריו, "הם חשים הקלה מכך שהם סוף-סוף מתקדים עם חייהם".

בית בעיר פריס, קליפורניה, ארה"ב, שבו הוחזקו 13 ילדים מבני משפחת טרפין, 16 בינואר 2018. AP
התעללות שנשמרה מעיני השכנים. בית משפט טרפין/AP

הפסיכולוגית הקלינית ג'סיקה בורלי מאוניברסיטת קליפורניה הסבירה כי הודאת ההורים עשויה לעזור לתחושותיהם של הילדים, שקורבנות רבים כמותם חשים תחושת אשמה בדרך כלל. "זה אישור ברור להתעללות שהם עברו, אם יש בהם חלק שצריך אימות לגבי מה שהם עברו וכמה חמורה הייתה ההתעללות בהם", אמרה בורלי.

ברמה המשפטית, ההודאה פוטרת אותם מהצורך להעיד בבית המשפט. אולם, הם יוכלו להעיד אם ירצו בכך. "יש להם חיוכים ענקיים ואני אופטימי לגבי איך הם רואים את העתיד שלהם", אמר הסטרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully