וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני בית הזוועות בקליפורניה: "הילדים היו חיוורים ומסריחים"

בשכונה השלווה בעיר פריס משחזרים את היכרותם עם משפחת טרפין, שכלאו את 13 ילדיהם בביתם בתנאים מחפירים. אחת השכנות סיפרה כי הילדים קפאו כשהיא פנתה אליהם. "היו נורות אדומות"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

13 האחים שהוחזקו על ידי הוריהם בביתם בקליפורניה, כשהם מורעבים וקשורים למיטותיהם, מיעטו לעזוב את ביתם וכשעשו זאת, הם נראו קטנים וחיוורים והתנהגו מוזר – כך סיפרו היום (שלישי) שכניהם של אלן טורפין, בן 57, ולואיס אנה טורפין, בת 49, שנעצרו ביום ראשון והואשמו כל אחד בתשעה סעיפים של עינויים ועשרה סעיפים של סיכון ילדים.

הם חולצו אחרי שאחת הבנות, בת 17, הצליחה להימלט מביתם בפריס, שנמצאת במרחק של כ-115 ק"מ ממזרח ללוס אנג'לס, ולהזעיק את המשטרה בעזרת טלפון סלולרי שמצאה בבית. המשטרה מסרה כי היא מצאה חלק מ-13 הילדים, בני שנתיים עד 29, כשהם "כבולים למיטותיהם בשלשלאות ובמנעולים, בחושך ובסירחון". עוד נמסר כי "הקורבנות נראו בתת-תזונה ומלוכלכים".

בני משפחת טרפין, קליפורניה, ארה"ב, 2016. פייסבוק, אתר רשמי
השכנים בקושי ראו אותם. משפחת טרפין/אתר רשמי, פייסבוק

קימברלי מיליגן, בת 50, התגוררה בהמשך הרחוב. היא סיפרה כי היא ראתה רק את הבן הפעוט בידיה של האם ועוד שלושה מילדיהם מאז שהיא עברה לשכונה לפני שנתיים. היא תיארה אותם כקטנים וחיוורים. "מדוע אף פעם לא ראינו את הילדים?", אמרה. "מעולם לא חשבנו על כך, אבל היו נורות אדומות. אתה לא יכול שלא לשמוע או לראות תשעה ילדים".

לדבריה, לפני שנתיים, בזמן שהיא הלכה בשכונה והתפעלה מהקישוטים לקראת חג המולד, היא פגשה בשלושה מבני משפחת טרפין והחמיאה להם על פסל של ישו שהוצב מחוץ לבתיהם. השכנה אמרה כי הילדים קפאו כשהיא פנתה אליהם, כאילו שניסו להיות בלתי-נראים. "בני 20 לא מתנהגים ככה", אמרה. "הם לא רצו לנהל שיחה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית בעיר פריס, קליפורניה, ארה"ב, שבו הוחזקו 13 ילדים מבני משפחת טרפין, 16 בינואר 2018. AP
המשפחה התגוררה בשכונה מאז 2010. בית משפחת טרפין, היום/AP

ניקול גודינג, בת 35, מתגוררת בשכונה בשלוש השנים האחרונות. לדבריה, היא פגשה במשפחה בפעם הראשונה לפני חודשיים, כשהאם והילדים ניקו את החצר שהייתה מלאה בעשבים שוטים ובפחים עמוסי אשפה. "לא ראיתי אותם עד לאותו היום", נזכרה.

ההורים יופיעו בפני בית המשפט ביום חמישי, וסכום הערבות לשחרורם נקבע על תשעה מיליון דולר עבור כל אחד. במשטרה לא פירטו מה היה המניע של ההורים בהחזקת ילדיהם. שישה מהילדים היו קטינים, ואילו שבעת הנותרים היו בני יותר מ-18. הם התגוררו בביתם הנוכחי מאז 2010, ולפני חנים חיו במשך שנים רבות בטקסס.

מפוצלת של האב דייוויד טורפין והאם לואיז טורפין מבית הזוועות בקליפורניה אשר חשודים שכלאו את 13 ילדיהם. AP
המשפחה הייתה "המומה" מהחדשות. ההורים, לאחר מעצרם/AP

בעמוד פייסבוק, שככל הנראה נוצר על ידי ההורים, נראה הזוג לבוש בבגדי חתונה, כשסביבם עשר בנות לבושות בשמלות סגולות תואמות ושלושה ילדים בחליפות. בתמונות נוספות מלאס וגאס ומדיסנילנד נראו הילדים ליד ההורים, כשהם לבושים בבגדים תואמים.

הוריו של דייוויד, ג'יימס ובטי טרפין מווירג'יניה המערבית, אמרו לרשת ABC כי הם היו "מופתעים והמומים" לשמוע על הטענות נגד בנם ואשתו. הם אמרו כי הם "לא יכול להבין שום דבר מזה". ככל הידוע, האב הרוויח סכומים גדולים בתור מהנדס בחברת "נורת'רופ גרומן". ואולם, מאחר שאשתו ורוב ילדיו לא עבדו, מסמכים שונים הראו כי הוצאותיו עלו על הוצאותיו והוא פשט רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully