וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בבית הזוועות בקליפורניה: ארוחה ביום, שתי מקלחות בשנה

התביעה במשפט אמרה כי הזוג טרפין, שכלאו את 13 ילדיהם במשך שנים, היה מכם אותם בקביעות והאב אף תקף מינית את אחת הילדות. הם בקושי היו מקבלים מזון, בעוד שההורים השאירו בכוונה אוכל כדי להתגרות בהם. "זהו שפל אנושי", אמר התובע. ההורים מכחישים

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

13 האחים שנכלאו על ידי הוריהם בבית בקליפורניה הורשו לאכול רק ארוחה אחת ביום ולהתקלח בין פעם לפעמיים בשנה, כשהם הורעבו, הוכו ונקשרו למיטותיהם ללא רשות ללכת לשירותים – כך טען אמש (חמישי) התובע בתיק, שכינה את המקרה "שפל אנושי". האב, דייוויד טרפין בן ה-57 מואשם אף בכך שתקף מינית את אחת מבנותיו הצעירות.

"מקרה כזה לא מפסיק לרדוף אותך", אמר התובע מייק הסטרין, ממחוז ריברסייד, במהלך הדיון הראשון של ההורים, שהכחישו את המיוחס להם. "לפעמים אתה נתקל בעסק הזה בשפל אנושי, וזה מה שיש לנו כאן". דייוויד, ואשתו ולואיזה אנה טרפין, בת 49, עומדים בפני עונש מאסר של 94 שנים כל אחד אם יורשעו ביותר מ-20 העבירות המיוחסות להם, הכוללות עינויים, התעללות בילדים וכליאת שווא.

לקריאה נוספת בנושא
בית זוועות בקליפורניה: 13 ילדים נכלאו על ידי הוריהם בשלשלאות
שכני בית הזוועות בקליפורניה: "הילדים היו חיוורים ומסריחים"

בני משפחת טרפין, קליפורניה, ארה"ב, 2016. פייסבוק, אתר רשמי
החוקרים טרם הצליחו לגבות עדות מהילדים. משפחת טרפין/אתר רשמי, פייסבוק

הזוג נעצר ביום ראשון, כשהמשטרה הגיעה לביתם בעיר פריס, ששימש מעין בית כלא, אחרי שיחה שקיבלו מאחת מילדיהם, שהצליחה להימלט. הנערה בת ה-17 ברחה מאחד מחלונות הבית והזעיקה את המשטרה דרך טלפון סלולרי שמצאה. גילם של 13 הילדים היה משנתיים עד 29 וכולם חונכו בבית, שהוכר כבית ספר לחינוך ביתי שאותו ניהל האב.

לפי התובע, "הילדה בת ה-17 תכננה יחד עם אחיה לברוח במשך יותר משנתיים. היא ברחה דרך החלון יחד עם אחד מאחיה, שחזר לבית מאחר שפחד".

הוא אמר כי הילדים היו נאזקים למשך שבועות או חודשים בכל פעם, והם לא שוחררו אפילו כדי ללכת לשירותים. ההורים הרשו להם להתקלח רק פעם או פעמיים בשנה והם קיבלו מעט מאוד מזון. "ההורים היו קונים מזון לעצמם ולא מרשים לילדים לאכול אותו", אמר הסטרין. "הם היו קונים מזון, כולל מאפי תפוחים, ומשאירים אותו על הדלפק. הם היו נותנים להם להסתכל על המזון, אבל לא לאכול אותו".

חלק מהילדים נמצאו על ידי הרשויות כשהם מוזנחים ומורעבים וקשורים למיטות ולרהיטים אחרים בשלשלאות בחדרים מלאי שתן. כל הילדים הועברו לבתי חולים, שם הם מטופלים בשל תת-תזונה חמורה. הם מקבלים אנטיביוטיקה, ויטמנים וחומרים מזינים. הרופאים חוששים מכך שהילדים יישארו בהלם בשל התזונה שלהם והם ייבדקו על ידי פסיכולוגים כשמצבם הגופני ישתפר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפוצלת של האב דייוויד טורפין והאם לואיז טורפין מבית הזוועות בקליפורניה אשר חשודים שכלאו את 13 ילדיהם. AP
הזוג טרפין לאחר מעצרו/AP

לפי בני משפחתם של הזוג, המתגוררים במערב וירג'יניה, הקשר עם הזוג היה מועט מאוד והם היו בהלם לגלות את מה שנאמר עליהם. "הם היו כמו כל משפחה אחרת", אמרה בטי טרפין, אמו בת ה-81 של דייוויד. "היו להם יחסים כל כך טובים. אני לא סתם אומרת זאת. נדהמנו מהילדים האלו. הם היו כל כך מתוקים אחד לשני".

היא אמרה כי בנה סיפר לה שיש לו כל כך הרבה ילדים "מאחר שאלוהים רצה בכך" וכי הוא נוצרי פנטקוסטלי, אך הוא לא היה קשור לשום כנסיה בקליפורניה. "הרגשתי שהם היו נוצרים לדוגמה", אמרה אתמול. "קשה להאמין לזה. אלוהים יודע מה קרה לאורך כל השנים".

בית בעיר פריס, קליפורניה, ארה"ב, שבו הוחזקו 13 ילדים מבני משפחת טרפין, 16 בינואר 2018. AP
בית משפחת טרפין בעיר פריס/AP

אחותה של לואיזה, תרזה רובינט, אמרה כי היא לא הייתה בקשר עם אחותה אך ציינה כי לא הייתה לה סיבה לחשוד שמשהו לא קשורה. "תמיד חשבנו שיש לה את החיים המושלמים", היא אמרה בריאיון שערכה מנוקסוויל, טנסי. "היא סיפרה לנו שהם הולכים לדיסנילנד ולווגאס כל הזמן".

היא הוסיפה כי אחותה עזבה את הבית בגיל 16 כדי להתחתן עם טרפין. לדבריה, הם סירבו לאפשר לילדים שלהם לבלות זמן רב עם ילדים אחרים. "לא הרשו להם לצפות בטלוויזיה, לדבר בטלפון, לבלות עם חברים, דברים כאלו. דברים שילדים עושים", אמרה.

גורם ברשויות אכיפת החוק אמר לרשת NBC כי החוקרים מנסים לקבוע אם לדת היה חלק בהחלטתם של ההורים לכלוא את הילדים ולענות אותם. עוד אמר כי הילדים הקטנים היו מנומסים והם שיתפו פעולה עם חוקרים, אך הם לא הצליחו למסור עדויות. החוקרים עדיין מנסים לגבות עדויות מהילדים הבוגרים.

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully