וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב לליל הסדר: הישיבה הגדולה ברוסיה הוצתה; צלבי קרס רוססו

19.4.2019 / 23:26

בזמן ארוחת ליל הסדר, אלמונים העלו באש את ישיבת "תורת חיים" שבמזרח מוסקבה, באזור אחסון הבשר הכשר, וריססו צלבי קרס על הכניסה. כ-60 תלמידים, רבנים ואורחים נכחו במבנה בזמן ההצתה, אך לא ידוע על נפגעים

ישיבת תורת חיים במזרח מוסקבה אחרי שהוצתה והושחתה ב-19 באפריל 2019. צילום מסך
תקרית אנטישמית בערב פסח. ישיבת תורת חיים, הערב/צילום מסך

הישיבה הגדולה ביותר ברוסיה, "תורת חיים" שבפרבריה המזרחיים של מוסקבה, הוצתה הערב (שישי), בליל הסדר - כך דיווחו גורמים יהודיים במדינה. על פי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, כ-60 תלמידים, רבנים ואורחים נכחו במבנה בזמן השריפה, אך לא היו נפגעים.

אולגה אסאולובה, דוברת הרב הראשי של מוסקבה פנחס גולדשמיט, אמרה לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי האש הוצתה באזור האחסון של הבשר הכשר וכי צלבי קרס צוירו על הכניסה לישיבה. לא ידוע בשלב זה מי האחראים להצתה.

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר בתגובה: "הפורעים האנטישמיים לא רוצים לתת חירות אמיתית ליהדות התפוצות. המקרה החמור בישיבת תורת החיים בבירת רוסיה, הוא עוד אור אדום במאבק הצודק במלחמה באנטישמיות ובטרור באירופה. אני קורא לנשיא רוסיה ולידמיר פוטין, ידיד אמת של מדינת ישראל, לעזור ולשמור על היהודים בארצו, שיוכלו בגאווה לקיים את מצוות החג באופן פרטי ולקיים את שאר המצוות באופן כללי ללא חשש".

עוד בוואלה! NEWS:
המרוץ ל-2020: "ביידן יכריז על התמודדותו לנשיאות בשבוע הבא"
השלום מתרחק: ממשלת אפגניסטן וטליבאן ביטלו פסגה מכרעת
קים מחמם מנועים, ומאותת לטראמפ שהוא מאבד סבלנות

פנחס גולדשמיט רבה הראשי של רוסיה, בכנס בברלין 2012. AP
הרב הראשי של מוסקבה, פנחס גולדשמיט/AP

עוד אמר חגואל כי "אני מחזק הקהילה היהודית במוסקבה שימשיכו בעבודתם הנאמנה ללא חשש ממקרים כאלה. ומאחל להם חג פסח כשר ושמח".

בחודש שעבר פרצה מחאה בצרפת נגד האנטישמיות הגואה אחרי השחתת עשרות מצבות בבית קברות יהודי במזרח המדינה. על רקע המחאה, הושחתה אנדרטה לציון בית הכנסת הישן של שטרסבורג, שנהרס על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. בחודש פברואר אירעה תקרית אנטישמית נוספת באמסטרדם, בירת הולנד, אז על פי החשד אוהדי קבוצת הכדורגל דן האג ריססו צלבי קרס וכתובות נאצה על מבנים בעיר לקראת משחק שהתקיים כמה ימים לאחר מכן.

עוד באותו נושא

ראש העיר שטרסבורג לוואלה! NEWS: "יש רנסנס של אנטישמיות"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully