וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת החצבת: משרד הבריאות ממליץ להיוועץ עם רופא לפני טיסה לחו"ל

18.4.2019 / 21:02

מאות אלפי ישראלים צפויים לטוס לחופשה בחג הפסח, ובמשרד הבריאות קוראים לנוסעים לחו"ל לבדוק צורך להתחסן נגד המחלה המדבקת שבה חלו לפחות 4,000 ישראלים עד כה. מצבה של דיילת אל על שנדבקה בחצבת לאחר שחוסנה באופן חלקי מוסיף להיות קשה

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

כמיליון וחצי נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חג הפסח, ולשבור את שיא היוצאים מהארץ. לאחר מקרי הידבקות בחצבת בחו"ל, במשרד הבריאות ממליצים להתייעץ בצוות מרפאת מטיילים בלשכות הבריאות המחוזיות לגבי הצורך בחיסונים ובטיפול מונע. זאת, לפחות שישה שבועות בטרם מועד הנסיעה, כיוון שיש חיסונים הניתנים כסדרה. ההחלטה על מתן חיסון, השלמת חיסונים או טיפול מונע ניתנת לכל אדם באופן פרטני ונעשית על בסיס מצב הנוסע, תנאי הנסיעה ומשך השהייה.

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מאוד מצבה של דיילת אל על שנבדקה בחצבת, יותר משבועיים היא מאושפזת בבית החולים מאיר בכפר סבא בחדר מבודד במחלקה לטיפול נמרץ, לאחר שנבדקה על פי החשד באחת הטיסות במחלה המדבקת. מצבה הולך ומדרדר והיא סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך.

מבדיקה אפידמיולוגית שנערכה, עלה כי הדיילת חוסנה בעברה במנת חיסון אחת בלבד נגד חצבת. על פי המקובל, כדי להגיע להגנה מפני חצבת, יש לקבל שתי מנות חיסון. לאחר פרסום המקרה, הורתה חברת אל על לכל דיילי האוויר לגשת ולקבל חיסון נגד חצבת.

לקריאה נוספת
אירוע חמור באיכילוב: אב חשף תינוקות במחלקת יולדות בביה"ח לחצבת
מצב חירום בניו יורק בשל התפרצות חצבת בשכונה יהודית בברוקלין
דיילת במצב קשה לאחר שנחשפה לחצבת בטיסת אל על מניו-יורק

נתב"ג שדה תעופה. ShutterStock
כמיליון וחצי נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חג הפסח/ShutterStock

זה הוא המקרה השני של סיבוך של המחלה המדבקת שמוביל לנזק מוחי בלתי הפיך. בשנה שעברה חלה במחלה המדבקת ילד בן עשר מהשומרון שלא חוסן נגדה. הילד היה מאושפז לתקופה ממושכת בבית החולים שניידר בפתח תקווה, אך לאחרונה שב לביתו, כשהוא סובל מנזק מוחי בלתי הפיך.

בישראל נחצה לאחרונה רף 4,000 חולי החצבת, בנוסף לכך, על פי הערכות, כ-45 אלף ילדים ותינוקות לא חוסנו נגד המחלה המדבקת. במשרד הבריאות ערים למצב הרגיש והודיעו כי טיפות החלב ייפתחו במהלך ימי חול המועד פסח למבצע חיסונים נגד חצבת בילדים - זאת על רקע המשך התפרצות מחלת החצבת בישראל.

עוד באותו נושא

הזינוק העולמי - והחשש לקראת פסח: החצבת ממשיכה להתפשט | מדריך

לכתבה המלאה
משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות הגיע לביקור פתע באחת מתחנות טיפת חלב בירושלים. בלי, מערכת וואלה! NEWS
"עיקר התחלואה בחצבת מופיעה בילדים לא מחוסנים". אדם מתחסן/מערכת וואלה! NEWS, בלי

"עיקר התחלואה בחצבת מופיעה בילדים לא מחוסנים", אמרו במשרד. "אם לילד שלכם מלאו 12 חודשים, אך הוא טרם חוסן במנת החיסון הראשונה נגד חצבת - אנא גשו באופן מידי לטיפת החלב לקבלת החיסון. באתר משרד הבריאות מופיעה רשימת טיפות החלב אשר יהיו פתוחות בחול המועד פסח".

במשרד הבריאות הוסיפו כי "כמו כן נדרשים להתחסן במנת חיסון ראשונה ילדים עד גיל 17, אשר לא חוסנו מעולם" הוסיפו. "חשוב במיוחד להדגיש כי אנשים עם סימנים של: חום, נזלת ושיעול - לא יבקרו במקומות ציבוריים כגון: קניונים, תחבורה ציבורית, ארועים חברתיים ועוד"

  • עוד באותו נושא:
  • חצבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully