וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בניו יורק בשל התפרצות חצבת בשכונה יהודית בברוקלין

10.4.2019 / 9:29

ראש העיר הכריז כי על תושבים באזורים הנפגעים להתחסן ולא הם מסתכנים בקנסות. מאז אוקטובר נרשמו 285 מקרים בשכונה החרדית וויליאמסבורג, בהשוואה לשניים בלבד ב-2017. זאת על רקע התחזקות התנועה המתנגדת לחיסונים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הכריז אתמול (שלישי) על מצב חירום בריאותי בחלקים מברוקלין בעקבות התפרצות של חצבת. על כל התושבים באזורים אלו להתחסן ולא הם עלולים לשאת בקנסות של עד אלף דולר. זאת ההתפרצות הגדולה ביותר בעיר מאז 1991 והיא מרוכזת בעיקר בחלקים החרדיים בשכונת וויליאמסבורג. ראש העיר אמר כי נרשמו באזור זה 285 מקרי הידבקות מאז אוקטובר, בהשוואה לשניים בלבד ב-2017.

"זה מוקד התפרצות החצבת וזה מטריד מאוד וצריך להתמודד עם זה מידית", אמר ראש העיר. לצדו עמדו גורמי רפואה שתקפו את "הדיסאינפורמציה" שמפיצים מתנגדי החיסונים. "אני מבינה את ההורים שמפחדים לחסן את ילדיהם", אמרה נציבת הבריאות, אוקסיריס ברבוט, אמרה במסיבת העיתונאים. "אני יודעת שלהתחסן זה בטוח הרבה יותר מאשר לחלות בחצבת".

המחלה מתפשטת במהירות ויכוה להיות קטלנית. בעוד שלא ידוע על מקרי מוות בהתפרצות הנוכחית, 21 איש אושפזו, חמישה מהם בטיפול נמרץ. כולם, פרט ל-39 נדבקים, היו ילדים. מחלקת הבריאות בעיר אמרה כי גל ההידבקות החל מילד אחד, שלא חוסן ונדבק בחצבת בזמן שביקר בישראל, שמתמודדת גם היא עם התפרצות של המחלה.

מסיבת עיתונאים בעיר ניו יורק על התפרצות חצבת בשכונה חרדית, 9 באפריל 2019. רויטרס
ההתפרצות החלה מילד חרדי שביקר בישראל. מסיבת העיתונאים בניו יורק, היום/רויטרס

ההתפרצות בניו יורק היא חלק ממגמה בכל ארצות הברית. לפי המרכזים לבקרה ולמניעת מחלות, נרשמו 465 מקרים מתחילת השנה ב-19 מדינות שונות. קבוצת שוליים הולכת וגדלה של הורים מתנגדים לחיסונים בטענה, שמנוגדת למחקרים מדעיים, יכולים לגרום לאוטיזם או להפרעות אחרות.

גורמים רשמיים אמרו כי זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שבה העיר מורה על חובת התחסנות. בשבוע שעבר נדרשו ישיבות ומעונות יום המשרתים את הקהילה החרדית בוויליאמסבורג לסלק את הילדים הלא מחוסנים או לספוג קנסות או סגירות.

(עדכון ראשון: 21:11)

עוד באותו נושא

דיילת במצב קשה לאחר שנחשפה לחצבת בטיסת אל על מניו-יורק

לכתבה המלאה
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו על התפרצות חצבת, 9 באפריל 2019. רויטרס
ראש עיריית ניו יורק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully