וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חמור באיכילוב: אב חשף תינוקות במחלקת יולדות בביה"ח לחצבת

14.4.2019 / 21:35

אב ששהה במחלקת יולדות בביה"ח, בזמן הולדת בנו לפני כשבוע, אובחן כחולה חצבת וחשש שחשף את התינוקות למחלה. לשכת הבריאות תפנה להורי התינוקות ששהו במקום באותו זמן לקבלת חיסון. איכילוב: "האירוע חלף". האב שאושפז בתל השומר: "רוצים לשחרר אותי - אף שאדביק אנשים"

תינוקייה בבית חולים בגרמניה, 2011. GettyImages
תינוקות בתינוקיה/GettyImages

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) לבית החולים איכילוב בתל אביב כי אב טרי שאובחן כחולה חצבת, שהה לפני כשבוע במחלקת יולדות וחשף תינוקות במקום למחלה. בהודעה שפרסם בית החולים נכתב כי לשכת הבריאות המחוזית תפנה בימים הקרובים להורים של התינוקות ששהו בזמן זה בתינוקיה לקבלת חיסון בהתאם להנחיות. התינוקות הבודדים שנשארו עדיין באשפוז, חוסנו היום ולאף אחדלא נשקפת סכנה מהחשיפה או מהחיסון.

"לפני כחמישה ימים שהה אב טרי במחלקת יולדות. לאחר השחרור, הוא אושפז בבית חולים שיבא תל השומר, שם אובחן כחולה חצבת. המקרה דווח היום לבית החולים על ידי משרד הבריאות", נכתב בהודעת בית החולים.

בית החולים הדגיש כי מדובר באירוע שחלף ואין לו שום משמעות ליולדות המגיעות כעת לבית החולים. כמו כן, העובדה שהאב ובת זוגו היולדת שהו בחדר פרטי כמו רוב היולדות באיכילוב, הקטינה את עוצמת החשיפה הפוטנציאלית.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת הבחירות: בניגוד לטענות הימין החדש - נמצא רק פתק פסול אחד
"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה
אחרי סוף השבוע החם - מזג האוויר החורפי חוזר: "סגרירי עד פסח"

תינוקות בבית חולים. ShutterStock
תינוקות בבית חולים/ShutterStock

בפוסט שפרסם האב בחשבון הפייסבוק שלו כתב, "חטפתי חצבת. עוד פוסט מגניב, נכון? ממש לא. אז אתם בטח רוצים לדעת למה אני כותב את הפוסט הזה? כי הוא קשור לכל אחד ואחת מכם, לביטחון האישי שלכם ולבריאות של כולכם. אני כותב לכם כי למרות שאני שוכב כאן מליל שישי בבידוד מלא בבית חולים תל השומר עם אבחנה חיובית של חצבת שהגיעה היום בבוקר. עם חולשה, עייפות ופריחה בכל הגוף נכנס עכשיו רופא צעיר בליווי אחות בכירה והם אומרים שמשחררים אותי הביתה בעודי מידבק".

"היום משהגיעה האבחנה החיובית, שקיבלתי ממשרד הבריאות (עוד לפני שבבית החולים תל השומר ידעו בכלל על התוצאות) חקרו אותי על כל צעד ושעל שלי בימים האחרונים. באיזה מסדרונות ביקרתי באיכילוב, האם נכנסתי לתינוקייה בקומה 3 והאם הגעתי גם לזו של קומה 4, עם מי הייתי בקשר, האם קיימתי יחסי מין מחוץ לחיי הנישואין והאם לקחתי את הילד לגן ביום שלישי ואם נכנסתי פנימה או רק מסרתי אותו בעודי עומד מחוץ לשער. שאלות על שאלות ברמת דיוק וחקירה של בית משפט, הכל כדי להבין עד כמה חשפתי את החצבת לציבור", כתב.

עוד הוסיף האב כי "אמרתי כמובן לרופא ולאחות הראשית שיש לי תינוק ג'דיד בבית ואין לי מקום ללכת אליו מלבד אמא בחיפה. והם אמרו נהדר, אמא בחיפה. 'ואיך אתם רוצים שאגיע לשם? ברכבת?' שאלתי. ובכן 'כן', השיבה האחות הראשית. 'ניתן לך מסיכה ותיסע ברכבת'".

עוד באותו נושא

דיילת במצב קשה לאחר שנחשפה לחצבת בטיסת אל על מניו-יורק

לכתבה המלאה

"נראה לכם הגיוני שאחשוף את הציבור למחלה?"

"ביקשתי להישאר עוד יומיים עד שלא אהיה יותר מדבק והאחות השיבה 'זה יקרה רק בעוד חמישה ימים ולכן לא נוכל להשאיר אותך עוד'. עכשיו אני רוצה לשאול אתכם, זה נראה לכם הגיוני שאני אצא מהבידוד בבית החולים ואקח רכבת לחיפה? או שאגיע הביתה ואסכן את אשתי וילדיי? וכל זה כשאני מידבק בטירוף. הייתכן שאלה הנהלים במדינת ישראל 2019, כאשר מחד מנהלים תחקיר מקיף כדי לעקוב אחר המחלה והתפשטותה ומנגד נותנים לגיטימציה לנסיעה בתחבורה ציבורית החושפת את הציבור למחלה?".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "ההחלטה על אישפוז חולה היא בהתאם למצבו הרפואי. במקרה הנ"ל ביטוי המחלה הינו קל ואינו מצריך אשפוז. בשל מצב קליני זה הישארותו בין כתלי בית החולים רק מהווה סכנה למטופלים מאושפזים אחרים. כל האמור לעיל הוסבר למטופל במהלך היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully