וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הצליחו להציל אותה: כרישה נלכדה ברשת באכזיב - ומתה | תיעוד

17.4.2019 / 10:39

הכרישה, מסוג עפרורי, נתפסה ברשתו של דייג מחוץ לתחומי שמורת הטבע שבגליל המערבי. לאחר שלא הצליח לשחרר אותה, הוא הוביל אותה לחוף נהריה, שם בוצעו נסיונות החייאה בכרישה על ידי פקח רשות שמורות הטבע והגנים - שלא צלחו

צילום: אלי טמים רשות הטבע והגנים, עריכה: איתי עמרם

כרישה מתה הבוקר (רביעי) לאחר שנלכדה ברשתו של דייג - שלא הצליח לשחרר אותה, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. אורכה של הכרישה, מסוג עפרורי, היה שני מטרים וחצי, והיא נלכדה בחוף אכזיב מחוץ לגבול שמורת הטבע.

כאמור, הדייג ניסה לשחרר את הכרישה אך לא הצליח לעשות זאת. על כן, הוא הוביל את הכרישה אל חוף נהריה והזעיק את פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים מנור גורי. הפקח ביצע ניסיונות החייאה, שלא צלחו.

הכריש העפרורי נחשב לנדיר יחסית באזורנו: בעוד שבשאר הים התיכון כרישים חופיים נידוגו כמעט לחלוטין, בישראל עדיין אפשר לראות אותם. עדי ברש, דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל, אמרה לוואלה! NEWS כי לא נשקפת סכנה מכריש זה. הם מוכרים מאזור תחנת הכוח בחדרה, שם שוחים בקרבתם אנשים שחלקם מגיעים במיוחד כדי לצפות בהם.

לקריאה נוספת:
"איך הוא הגיע לכאן?": כריש תועד סמוך לחופי נתניה | צפו
"כחול עמוק" הגיעה לביקור: להשתכשך עם כרישה באורך 6 מטרים
בתחתית האוקיינוס, ליד הר געש קטלני: התגלו מוטציות חדשות של כרישים
תפוס את הכריש: תחנת הסברה מיוחדת למבקרים תוקם בחופי חדרה

הכרישה שנתפסה ברשת הדייג באכזיב, 17 באפריל 2019. אלי טמים רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
בעוד שבשאר הים התיכון כרישים חופיים נידוגו כמעט לחלוטין, בישראל עדיין אפשר לראות אותם, הכרישה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אלי טמים רשות הטבע והגנים

הכרישים נחשבים בישראל לערך טבע מוגן. מדי חורף מתקבצים עשרות כרישים בסמוך למוצא הימי של תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה, במקום שבו נפלטים לים עודפי המים החמים של התחנה. התופעה של התקבצות כרישים במים החמים היא תופעה ייחודית לישראל המתרחשת, שחוקרים טוענים שאין לה עדויות בשום מקום אחר בעולם. בשנה שעברה הוצבה תחנת הסברה במטרה להנחות את המבקרים כדי לצפות בבטחה בכרישים בעונה.

הכרישים המגיעים לאזור, 30-20 במספרם, מצויים ממין עפרורי וסנפירתן, וניתן להבחין בנקל בסנפירי הגב שלהם. אורכו של הכריש העפרור כארבעה מטרים, משקלו כ-350 ק''ג וסנפירי הגב מעוגלים במקצת. הסנפירתן קטן יותר, אורכו כ-2.5 מטרים ומשקלו כ-100 ק''ג ויותר. שני מינים אלו מוגדרים ברמת סכנת הכחדה.

ברשות הטבע והגנים הדגישו בעקבות האירוע כי כריש הוא חיה מוגנת שאסור לדוג או לפגוע בה, וכי בכל מקרה בו נתפס כריש יש לנסות ולשחרר אותו מיד ולהזעיק את פקחי היחידה הימית של הרשות.

עוד באותו נושא

"איך הוא הגיע לכאן?": כריש תועד סמוך לחופי נתניה | צפו

לכתבה המלאה
הכרישה שנתפסה ברשת הדייג באכזיב, 17 באפריל 2019. אלי טמים רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
לא הצליחו להציל אותה. הכרישה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אלי טמים רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully