וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציבו את ישראל בסכנה": מאסר בפועל לתושבות לקיה על חברות בדאעש

16.4.2019 / 10:39

בית המשפט גזר ארבע וחמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון על בנות דודות תושבות לקיה בשנות העשרים לחייהן, שתמכו וחברו לארגון הטרור ''המדינה האסלאמית''. השתיים הורשעו במגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לשידול לרצח, הנחשב מעשה טרור, ובחברות בארגון טרור

צילום: ערוץ 10, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי) חמש שנות מאסר על תסנים אל אסד וארבע שנות מאסר על רחמה אלאסד, בנות דודות בשנות העשרים לחייהן, תושבות לקיה, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון, במספר עבירות ביטחוניות עקב הזדהותם וחברותם עם ארגון דאעש.

בית המשפט קבע כי ''לא יכולה להיות מחלוקת על חומרת מעשיהן של הנאשמות, אשר נועדו לפגוע בביטחון המדינה והציבור. פעילותן של הנאשמות באו לידי ביטוי לא רק במעשים שהן עצמן תכננו לעשות, אלא גם בנסיונות שלהן לשכנע אחרים, משתתפי קבוצות ברשת 'טלגרם', כי דרכו של דאעש היא הדרך הנכונה''.

עוד בוואלה! NEWS:
נציגי ישראל ביתנו המליצו לנשיא על נתניהו: "נהיה מגן חילוני"
"נשמת האומה הצרפתית נפצעה": פריז אבלה על השריפה נוטרדאם
תקיפת הרב הראשי בארגנטינה: ראש כנופיה נעצר בבואנוס איירס

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
מצעד של דאעש בסוריה/רויטרס

עוד נקבע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי ''הנאשמות פעלו בתחכום. הן הגיעו לבחון את השטח ואף היו שותפות בבחירת המקום והמועד שבו תכננו לבצע את הפיגועים. בכך הנאשמות היו מעורבות בהכנות מעשיות לקראת פיגועי טרור קשים''.

על פי ההסדר הורשעו השתיים בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, הכנה לביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, קשירת קשר לשידול לרצח, הנחשב מעשה טרור, חברות בארגון טרור ועבירות נוספות. לפי ההסדר הפרקליטות דרשה עונש של שש שנות מאסר על תסנין וחמש וחצי על רחמה.

עוד באותו נושא

גויסו בטוויטר: אישום נגד תושבי יפו על ניסיון להצטרף לדאעש בסוריה

לכתבה המלאה
לוחמי דאעש כבשו את שדה התעופה של אסד ברקה. רויטרס
לוחמי דעאש בסוריה/רויטרס

בשנה שעברה הואשמו ארבעה אזרחי ישראל בהזדהות אידיאולוגית וצבאית עם ארגון הטרור דאעש. כאמל אבו עמארה, צעיר בן 19 מיפו, הואשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ופעילות במסגרת ארגון ''המדינה האסלאמית''. לפי כתב האישום, אבו עמארה שלח סרטון שבועת אמונים לאנשי הארגון, ואף ניסה לגייס אליו אנשים נוספים.

בחודש יולי בשנה שעברה, נידאל סלאח, תושב ג'לג'וליה בן 26, הואשם כי חצה את הגבול לסוריה באמצעות מצנח רחיפה וניסה לחבור לכוחות ארגון הטרור, בכדי לסייע לאנשיו בלחימה מול צבא אסד. באוקטובר, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד עבד אלמלק עספור ואדם בו שחאדה, תושבי יפו, בגין ניסיון יציאה שלא כדין משטחי ישראל לזירת הג'יהאד בסוריה.

עבד אלמלק עספור גילה עניין הולך וגובר בארגון המדינה האסלאמית דעא"ש ובארגון "ג'בהת א-נצרה" ופעילותם. הוא פיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולות ארגוני הטרור וערכיהם, עד שהחליט לצאת לאזור הלחימה של הארגונים בסוריה ויצר קשר עם אדם הקשור לארגונים דרך "טוויטר", שהפנה אותו לרשת ה"טלגרם" שבה יוכל ליצור קשר עם גורם סורי שיסייע לו להיכנס לשטחי סוריה. עספור הציע לאבו שחאדה להצטרף אליו והשניים יצאו מישראל אל סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully