וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הרב הראשי בארגנטינה: ראש כנופיה נעצר בבואנוס איירס

16.4.2019 / 10:36

חודשיים לאחר תקיפת הרב גבריאל דוידוביץ' ואשתו בביתם שבבירה בארגנטינה, עצרה המשטרה שלושה חשודים במעשה , בהם חשוד המכונה ''מקס קוקו'', המוכר למשטרה כראש ארגון פשע. בפשיטה בביתם בפרברים נמצאו כסף רב ורכוש יקר ערך שכלל הנראה נגנבו מביתו של הרב

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה/עריכה: שניר דבוש

שלושה חשודים בהם ראש הכנופייה נעצרו הלילה (שלישי) בחשד שתקפו את הרב הראשי גבריאל דוידויביץ' בחודש פברואר האחרון בבואנוס איירס שבארגנטינה. בעת מעצרם נמצאו ברשותם דולרים ודברי ערך, שככל הנראה נגנבו מדוידוביץ' בעת התקיפה.

המעצרים נעשו במהלך הלילה בעיירות השוכנות בפאתי בואנוס איירס על ידי המשטרה המקומית. מקורות בארגון דיווחו כי החשוד, מקסימיליאנו אובלה, המכונה ''מקס קוקו'', המוכר כראש ארגון פשע, לא נמצא בביתו בעת הפשיטה, אלא החברה שלו אולם הוא נתפס מאוחר יותר.

עוד נמצאו בבית החשוד בפרברים כתבים בעברית עליהם התנוססה המילה "ירושלים'' ויהלומים העונים לתיאור האבנים שנגנבו מהרבי נמצאו בביתו של ''מקס קוקו'' בפרברים, דרומית לבירה. בנוסף, לפי מקורות במשטרה, נעצר חשוד נוסף בפרשה המכונה ''קיורידו'', כשברשותו מחשבים, סולם מתקפל וכסף רב במזומן.

בקהילה היהודית התייחסו למעצרו של ראש הכנופייה ונמסר כי התחושה היא, כי התקיפה החמורה שהיכתה בהלם ותהדמה את הקהילה היהודית בארגנטינה, ובעולם היהודי כולו, מתחילה להגיע לסיומה.

לקריאה נוספת בנושא:
הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה
תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה: שניים נעצרו בחשד לביצוע המעשה
בנו של הרב שהותקף בארגנטינה: "לא בטוח שהרקע אנטישמי"

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארנטינה שהותקף על ידי אלמונים בביתו. AMIA PRES, אתר רשמי
הותקף על ידי אלמונים. הרב דוידוביץ'/אתר רשמי, AMIA PRES

ב-25 בפברואר, דוידוביץ' הותקף על ידי אלמונים שפרצו לביתו שבבואנוס איירס. המקרה התרחש בסביבות שתיים בלילה שעון מקומי כשהפורצים שדדו את חפציו ופצעו אותו באורח קשה. במהלך השוד קשרו השודדים את רעייתו, והשמיעו כלפיו דברי נאצה. הרב דוידוביץ' משמש רב הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

בקהילה היהודית הגיבו בתדהמה ובזעזוע לאירוע, ומארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA נמסר כי הוא בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון כדי לחקור מיידית את האירוע, "ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים".

המשטרה בבואנוס איירס עצרה בחודש שעבר שני בני אדם בחשד שתקפו את הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ'. לפי המשטרה, השניים זוהו בעזרת מצלמות אבטחה.

עוד באותו נושא

תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה: שניים נעצרו בחשד לביצוע המעשה

לכתבה המלאה
"קוקו", המשמש כמנהיג הכנופייה שתקפה לפני חודש ימים את הרב הראשי הרב גבריאל דוידוביץ' שליט"א. אתר רשמי
לא בטוח שהרקע אנטישמי. מנהיג הכנופייה שנעצר בחשד שהיכה את הרב/אתר רשמי

אריה דוידוביץ', בנו של הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ' שהותקף בביתו על ידי פורצים טען כי הרקע למקרה לא אנטישמי בהכרח. "אני לא יודע למה נתנו לו כל כך הרבה מכות, הם לא אמרו שזה אנטישמי, רק אמרו שהוא הרב של ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA ולכן חייב שיהיה לו הרבה כסף ונתנו לו הרבה מכות. לאימא שלי לא עשו כלום, אבל היא בהלם. היא מבוהלת".

לדברי אריה, בליל התקיפה "נכנסו הביתה כמה גנבים, הם הגיעו הביתה, אבא שלי שמע רעש אז הוא יצא מהחדר, וראה דמות של איש, הוא התחיל לברוח וירד למטה. אז התחילו לצעוק והגיעו עוד שלושה גנבים. הם דחפו אותו במדרגות, התחילו לתת לו מכות, קשרו אותו. נתנו לו מכות והוא איבד את ההכרה, הם לקחו את אימא שלי וביקשו את כל הכסף שהיה לה, אימא שלי נתנה כל מה שהיה לה".

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully