וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה: שניים נעצרו בחשד לביצוע המעשה

השניים חשודים בכך שב-25 בפברואר הגיעו לביתו של הרב גבריאל דוידוביץ' שבבואנוס איירס, שדדו את חפציו, פצעו אותו באורח קשה וקשרו את רעייתו. לפי המשטרה בארגנטינה, החשודים זוהו בעזרת מצלמות אבטחה

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה/עריכה: שניר דבוש

המשטרה בבואנוס איירס עצרה אמש (שבת) שני בני אדם בחשד שתקפו את הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ'. לפי המשטרה, השניים זוהו בעזרת מצלמות אבטחה.

ב-25 בפברואר, דוידוביץ' הותקף על ידי אלמונים שפרצו לביתו שבבואנוס איירס. המקרה התרחש בסביבות שתיים בלילה שעון מקומי כשהפורצים שדדו את חפציו ופצעו אותו באורח קשה. במהלך השוד קשרו השודדים את רעייתו, והשמיעו כלפיו דברי נאצה. הרב דוידוביץ' משמש רב הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

לקריאה נוספת
הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה
בנו של הרב שהותקף בארגנטינה: "לא בטוח שהרקע אנטישמי"

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארנטינה שהותקף על ידי אלמונים בביתו. AMIA PRES, אתר רשמי
לפי המשטרה, החשודים אותרו בעזרת מצלמות אבטחה. הרב דוידוביץ'/אתר רשמי, AMIA PRES

בקהילה היהודית הגיבו בתדהמה ובזעזוע לאירוע, ומארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA נמסר כי הוא בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון כדי לחקור מיידית את האירוע, "ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים".

"הקונגרס היהודי העולמי מזועזע מהמתקפה האכזרית נגד הרב גבריאל דוידוביץ'", אמר סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר. לדבריו, "הרב ואשתו נפצעו באופן קשה, ונראה כי התוקפים התכוננו לכך מראש. במהלך המתקפה, התוקפים ציינו את היותו יהודי ואמרו כי הם יודעים שהוא רב, עובדה מדאיגה שמעלה חששות כבדים".

עוד הוסיף זינגר, כי "אנחנו אסירי תודה לרשויות בבואנוס איירס על הטיפול במקרה במלוא החומרה הנדרשת. עדיין לא ברור אם זו הייתה תקרית אנטישמית או מתקפה פלילית ברברית, ואנחנו סומכים על הרשויות שיירדו לשורש העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully