וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב שהותקף בארגנטינה: "לא בטוח שהרקע אנטישמי"

26.2.2019 / 18:42

הרב גבריאל דוידוביץ' הותקף כשאלמונים פרצו לדירתו בבואנוס איירס, תקפו אותו ושדדו את כספו. בנו סיפר לוואלה! NEWS כי "התוקפים לא אמרו שזה אנטישמי, רק אמרו שהוא הרב של ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה, ולכן צריך להיות לו כסף"

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה/עריכה: שניר דבוש

אריה דוידוביץ', בנו של הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ' שהותקף בביתו על ידי פורצים טוען היום (שלישי) כי הרקע למקרה לא אנטישמי בהכרח. "אני לא יודע למה נתנו לו כל כך הרבה מכות, הם לא אמרו שזה אנטישמי, רק אמרו שהוא הרב של ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA ולכן חייב שיהיה לו הרבה כסף ונתנו לו הרבה מכות. לאימא שלי לא עשו כלום, אבל היא בהלם. היא מבוהלת".

האירוע התרחש בסביבות השעה שתיים בלילה בבואנוס איירס, כשהפורצים שדדו את חפציו ופצעו אותו קשה. במהלך השוד קשרו השודדים את רעייתו, והשמיעו כלפיו דברי נאצה. הרב דוידוביץ' משמש רב הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארנטינה שהותקף על ידי אלמונים בביתו. AMIA PRES, אתר רשמי
הרב דוידוביץ'/אתר רשמי, AMIA PRES

"אבא שלי לאט לאט מתאושש, המצב שלו לאט לאט יותר טוב", סיפר בנו. "נכנסו הביתה כמה גנבים, הם הגיעו הביתה, אבא שלי שמע רעש אז הוא יצא מהחדר, וראה דמות של איש, הוא התחיל לברוח וירד למטה. אז התחילו לצעוק והגיעו עוד שלושה גנבים. הם דחפו אותו במדרגות, התחילו לתת לו מכות, קשרו אותו. נתנו לו מכות והוא איבד את ההכרה, הם לקחו את אימא שלי וביקשו את כל הכסף שהיה לה, אימא שלי נתנה כל מה שהיה לה".

אריה סיפר כי אביו יצא מכלל סכנה, "הוא בהכרה מלאה ומדבר, הוא לא זוכר הכל אבל אמא שלי זוכרת הכל. אנחנו חוזרים לעצמנו לאט". אריה סיפר לוואלה! NEWS על החיבוק שקיבלו מהקהילה היהודית, "יש הרבה תזוזה פה, מגיעים לפה כל חברי הקהילה, כולם באים לבקר. אתמול היו 200 אנשים בבית החולים". אריה הביע הסתייגות מכך שהפשע היה אנטישמי, "היה רצון לגנוב ממנו, יכול להיות שגם שנאה. ידעו שהוא הרב של אמי"ה וידעו מה הוא עושה. הוא מתעסק בגטים, נכנס לשלום בית של אנשים פה, הוא עובד קשה עם הקהילה. לפעמים כמו בכל בית דין יש אנשים שחושבים שהוא לא צודק. הוא מרגיש שעשו לו חוב, אז יכול להיות שיש מישהו שרצה לנקום בו, אי אפשר לדעת".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שוחח היום עם הרב דוידוביץ' ממיטתו בבית החולים ואמר כי "גופו סובל מכאבים ושברים קשים אבל רוחו איתנה. התרשמתי מדבריו שהאירוע הוא בעל סממנים אנטישמיים מובהקים. איחלתי לו רפואה שלמה מכולנו". הרצוג הוסיף כי "‏בתיאום עם ארגון 'אמיה' - ארגון הגג של הקהילות היהודיות - הנחיתי את הקרן לסיוע ביטחוני לקהילות יהודיות של הסוכנות היהודית להקצות כסף להגברת האבטחה סביב הרב דוידוביץ'. קב"ט הסוכנות בארגנטינה ביקר היום בבית הרב כדי לבחון את האמצעים הדרושים".

(פרסום ראשון: 15:51)

  • עוד באותו נושא:
  • ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully