וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS, לוושינגטון, סוכניות הידיעות, דנה ירקצי, אור רביד, טל שלו

26.2.2019 / 8:54

הרב גבריאל דוידוביץ' ורעייתו הותקפו ע"י אלמונים שפרצו לביתם. הפורצים קשרו את אישתו והכו את הרב שפונה לביה"ח. התקרית מצטרפת לגל אירועי אנטישמיות בימים האחרונים בעולם. בהולנד צוירו צלבי קרס על מבנים, בצרפת הושחתו קברים ובניו יורק רוססו כתובות נגד יהודים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה, הותקף אמש (שני) באכזריות על ידי אלמונים שפרצו לביתו שבבואנוס איירס. האירוע התרחש בסביבות שתיים בלילה שעון מקומי כשהפורצים שדדו את חפציו ופצעו אותו קשה. במהלך השוד קשרו השודדים את רעייתו, והשמיעו כלפיו דברי נאצה. הרב דוידוביץ' משמש רב הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

בקהילה היהודית הגיבו בתדהמה ובזעזוע לאירוע החמור ומארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA נמסר כי הוא עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון כדי לחקור מיידית את האירוע, "ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים".

"הקונגרס היהודי העולמי מזועזע מהמתקפה האכזרית כנגד הרב גבריאל דוידוביץ'", אמר סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר. לדבריו, "הרב ואשתו נפצעו באופן קשה, ונראה כי התוקפים התכוננו לכך מראש. במהלך המתקפה, התוקפים ציינו את היותו יהודי ואמרו כי הם יודעים שהוא רב, עובדה מדאיגה שמעלה חששות כבדים". עוד הוסיף זינגר, כי "אנחנו אסירי תודה לרשויות בבואנוס איירס על הטיפול במקרה במלוא החומרה הנדרשת. עדיין לא ברור אם זו היתה תקרית אנטישמית או מתקפה פלילית ברברית, ואנחנו סומכים על הרשויות שיירדו לשורש העניין".

עוד בוואלה! NEWS
יהודי צרפת דורשים מאבק באנטישמיות: "יש כעס גדול, לאנשים נמאס"
"מספיק": אלפים הפגינו ברחבי צרפת נגד הזינוק באנטישמיות
האנטישמיות בצרפת: 80 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארנטינה שהותקף על ידי אלמונים בביתו. AMIA PRES, אתר רשמי
הותקף בביתו על ידי אלמונים, הרב גבריאל דוידוביץ'/אתר רשמי, AMIA PRES

התקרית בארגנטינה באה על רקע עלייה ניכרת בהיקף האירועים האנטישמיים ברחבי העולם. בשישי האחרון התגלו צלבי קרס וכתובות נאצה על מבנים באמסטרדם, הולנד. על פי החשד, האחראים לריסוס הכתובות האנטישמיות הם אוהדים של קבוצת הכדורגל דן האג ההולנדית שהשחיתו מבנים לקראת משחק בליגה ההולנדית שנערך בראשון, בינה לבין קבוצת הכדורגל אייאקס מאמסטרדם.

ביום שלישי שעבר, כ-80 קברים בבית קברות יהודי במזרח צרפת הושחתו ורוססו בצלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות. הנזק התגלה בבית קברות בעיירה קווזנהיים, שבאזור שטרסבורג, על ידי הרשויות.

"זה הולך וחוזר, כמו בכל מקום", אמר לוואלה! NEWS הרב מנחם דנאוו על גל האנטישמיות האחרון שפוקד את צרפת, בה חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. "התחושות לא טובות כי אנחנו מרגישים שהאנטישמיות חוזרת, אבל זה ככה זה כל הזמן". הוא אמר כי לא כולם סבורים שההפגנות עוזרות. "צריך לנקוט צעדים רציניים יותר", אמר. לדבריו, כולם התרגלו כבר להשחתת קברים, כפי שקרה בעיירה הסמוכה לשטרסבורג ביום שני, שעות לפני ההפגנות. "אנחנו מבינים שבממשלה מתחילים להזיז דברים".

עוד באותו נושא

אנטישמיות באמסטרדם: אוהדי כדורגל ריססו צלבי קרס וכתובות נאצה

לכתבה המלאה
קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת/רויטרס

כמה תקריות אנטישמיות נרשמו גם בברוקלין ובקווינס בשלושת הימים האחרונים. אתמול הודיעה משטרת ניו יורק כי פתחה בחקירה בנוגע לשני צלבי קרס שצויירו בגני משחקים בשכונה, שהתגלו בין ראשון לשני. ביום שישי האחרון, התגלו עשרות צלבי קרס עם הכיתוב "הייל היטלר" בחצר בית ספר בקווינס. לפי הודעת המשטרה, על החקירה הופקדה יחידת פשעי השנאה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, צייץ כי "המתקפה האנטישמית והשפלה הזו יא מתקפה על כולנו". מושל המדינה, אנדרו קואמו, כינה את המעשה "נתעב", והוסיף: "תנו לי להיות ברור. בניו יורק יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות, ולשנאה מכל סוג אין כאן מקום. אף תלמיד לא צריך להרגיש מאויים בגלל הדת שלו". חיים דוייטש, חברת מועצת העיר ניו יורק, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האם צלבי קרס בגני משחקים זו הנורמה החדשה?":

קרן קוסלוביץ', חברת מועצה מקווינס, העלתה לחשבון הטוויטר שלה ציור של צלבי הקרס והכתובות האנטישמיות וצייצה: "אני מבועתת ונגעלת ממה שראיתי היום".

"בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי הוא "שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".


יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג שלח איחולי החלמה לרב דוידוביץ' ואמר כי "בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר".

שר הביטחון לשעבר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קרא ליהודים לעלות לישראל בעקבות גל האנטישמיות. "כאשר גל האנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור, כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל. תקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. אני מאחל החלמה מהירה לרב ולרעייתו וקורא שוב ליהודים בתפוצות לעלות לישראל. פה זה הבית שלכם!".

יו"ר העבודה, אבי גבאי אמר בתגובה לאירוע תקיפת הרב בארגנטינה כי "אנחנו אתכם במאבק באנטישמיות, בכל מקום שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו. האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, באגרנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".

השר לשעבר גדעון סער (ליכוד) איחל החלמה מהירה לרב ואמר כי "תקיפת הרב דוידוביץ' ורעייתו בביתם היא ארוע אנטישמי חמור במיוחד. מקווה שהרשויות בארגנטינה יאתרו ויענישו במהירות את הפושעים".

שר הפנים, אריה דרעי, (ש"ס) אמר כי האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. "אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

(פרסום ראשון: 05:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully