וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי צרפת דורשים מאבק באנטישמיות: "יש כעס גדול, לאנשים נמאס"

שורת האירועים האחרונה הובילה להגברת הלחץ מצד ראשי הקהילה על הרשויות כדי שיפעילו יד קשה יותר. "צריך לחשוב על תכנית מסודרת במערכת החינוך", אמר רב משטרסבורג, שבסמוך אליה הושחתו עשרות קברים. מקרון: אנטי-ציונות היא אנטישמיות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בכירים בקהילה היהודית בצרפת מקווים שהממשלה תגביר את מאמציה להיאבק באנטישמיות, בעקבות ההתגברות במספר התקריות האלימות נגד יהודים במדינה בחודשים האחרונים. ביום שני צעדו עשרות אלפים ברחבי המדינה וגינו את האנטישמיות, ואתמול (רביעי) הבטיח הנשיא עמנואל מקרון להפעיל יד קשה נגד התופעה.

"זה הולך וחוזר, כמו בכל מקום", אמר לוואלה! NEWS הרב מנחם דנאוו על גל האנטישמיות האחרון שפוקד את המדינה שבה חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. "התחושות לא טובות כי אנחנו מרגישים שהאנטישמיות חוזרת, אבל זה ככה זה כל הזמן". הוא אמר כי לא כולם סבורים שההפגנות עוזרות. "צריך לנקוט צעדים רציניים יותר", אמר. לדבריו, כולם התרגלו כבר להשחתת קברים, כפי שקרה בעיירה הסמוכה לשטרסבורג ביום שני, שעות לפני ההפגנות. "אנחנו מבינים שבממשלה מתחילים להזיז דברים".

הרב אברהם וייל משטרסבורג אמר כי יש "כעס מאוד גדול" בקרב הקהילה. "לאנשים נמאס, זה נורא. אלו פחדנים שעושים את זה בלילה", אמר על השחתת עשרות הקברים. "החיים של היהודים בשטרסבורג הכי שקטים בכל אירופה, מצד שני אנחנו רואים הרבה אירועים באזור כי יש הרבה בתי קברות ומקומות יהודיים לא מאובטחים ושאינם בשימוש. הכי חשוב זה לשבת ולחשוב על תוכנית מסודרת במערכת החינוך, כי היא גרועה מאוד ויש בה הרבה ליקויים. הרבה בתי ספר לא רוצים לשמוע על זה".

קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, שלישי/רויטרס

מספר התקריות האנטישמיות המדווחות בצרפת גדל ביותר מ-70%: מ-311 ב-2017 ל -541 בשנה שעברה. זה לא ההיקף החמור ביותר שראתה צרפת בשני העשורים האחרונים, שבהם נרצחו יהודים בשורת פיגועים, אבל האנטישמיות המסורתית של הימין הקיצוני מתפשטת אל האסלאם הרדיקלי והשמאל הקיצוני.

עוד באותו נושא

"מספיק": אלפים הפגינו ברחבי צרפת נגד הזינוק באנטישמיות

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקר בבית קברות יהודי שהושחת. רויטרס
מקרון מניח זר בבית הקברות היהודי שהושחת באזור שטרסבורג, שלישי/רויטרס

אתמול נפגש מקרון עם מנהיגים בקהילה היהודית ואמר להם כי צרפת תכיר באנטי-ציונות - שלילת זכותה של מדינת ישראל להתקיים - כצורה של אנטישמיות. עוד אמר מקרון, שביקר ביום שלישי בבית הקברות שהושחת, כי הפרלמנט יצביע על חוק חדש למאבק בהפצת שנאה באינטרנט.

נשיא צרפת אמר בכינוס השנתי עם הארגונים היהודיים במדינה כי האנטישמיות בצרפת ובמדינות מערביות נוספות הגיעה לרמתה הגרועה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. לדבריו, ממשלו יפעל לפירוק שלוש קבוצות ימין קיצוני, שלדבריו מפיצות שנאה ואפליה. "אנטי-ציונות היא אחת הצורות המודרניות של האנטישמיות, ולכן אני מאשר כי צרפת תאמץ את הגדרת האנטישמיות כפי שהגדיר כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה", הוסיף מקרון.

לפי לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השניים דיברו אתמול ובמהלך השיחה הודה נתניהו למקרון על הרחבת ההגדרה של האנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully