וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספיק": אלפים הפגינו ברחבי צרפת נגד הזינוק באנטישמיות

20.2.2019 / 9:06

שעות אחרי השחתת עשרות המצבות בבית קברות יהודי במזרח המדינה וברקע העלייה במספר התקריות האנטישמיות, התקיימו עצרות מחאה בפריז ובערים אחרות, בהשתתפות נשיאים לשעבר ופוליטיקאים. מקרון ביקר באנדרטת השואה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אלפי בני אדם צעדו אתמול (שלישי) ברחבי צרפת במחאה נגד העלייה במספר התקריות האנטישמיות בשבועות האחרונים, שעות אחרי שהתגלו עשרות מצבות שהושחתו בבית קברות יהודי במזרח המדינה.
בכיכר הרפובליקה בפריז התאספו מנהיגים פוליטיים מכל המפלגות, כולל הנשיאים לשעבר פרנסואה הולנד וניקולא סרקוזי, עם מסר ברור נגד האירועים האחרונים: "מספיק!". עצרות דומות התקיימו מליל שבצפון ועוד מארסיי וטולוז שבדרום.

"יש מי שמערער על סמכות המדינה, צריך לטפל בזה עכשיו ובנחישות רבה", אמר סרקוזי. "זו שאלה אמתית של סמכות. האלימות מתפשטת וצריך לעצור אותה עכשיו".

הנשיא עמנואל מקרון סייר בבית הקברות בעיירה קווטצנהיים הסמוכה לעיר שטרסבורג והבטיח כי האחראים לריסוס צלבי הקרס והכתובות האנטישמיות על 96 מצבות ייענשו. "מי שעשה זאת לא ראוי לרפובליקה הצרפתית וייענש". מקרון המשיך ואמר כי "אנו נפעל בעניין, ניישם את החוק ונעניש את מי שעשה זאת". בהמשך הוא ביקר באנדרטה הלאומית לזכר השואה יחד עם ראשי הסנאט והאסיפה הלאומית.

לקריאה נוספת על גל האנטישמית בצרפת
האנטישמיות בצרפת: 80 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

הפגנה בפריז לאחר ציור צלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות על כ -90 קברים בבית קברות יהודי ליד שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
אלפים בכיכר הרפובליקה בפריז, אתמול/רויטרס

חלק מהאירועים האנטישמיים התרחשו במהלך הפגנות תנועת המחאה "האפודים הצהובים". בין היתר, הפילוסוף היהודי אלן פינקרקראוט ספג קריאות נאצה על יד מפגין בפריז ביום שבת האחרון. עם זאת, העלייה במספר התקריות האנטישמיות בצרפת בשנה שעברה - 74% לפי המשטרה - החלה עוד לפני פרוץ המחאה נגד מקרון. הממשלה מנסה ללכת על החבל הדק שבין גינוי האירועים האחרונים לבין התלונות הלגיטימיות של המפגינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אתמול בחריפות את חילול הקברים בצרפת. "קרה היום דבר מזעזע בצרפת, 80 קברים יהודיים חוללו בסמלי נאצים על ידי אנטישמים פרועים", אמר. "אני קורא לכל מנהיגי צרפת ואירופה לצאת בתקיפות נגד האנטישמיות, זו מגפה שמסכנת את כולם, לא רק אותנו, ויש לגנות אותה בכל מקום ובכל פעם כשהיא מרימה את ראשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא צרפת מקרון בסיור באנדרטת השואה בפריז, 19 בפברואר 2019. רויטרס
מבטיח להעניש את האחראים. מקרון באנדרטת השואה, אתמול/רויטרס
הפגנה נגד אנטישמיות בכיכר הרפובליקה, פריז, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
הפגנה נגד אנטישמיות בכיכר הרפובליקה, פריז, צרפת, 19 בפברואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully